Mies liian mustasukkainen?
Vietin aikaa erään uuden tuttavuuden kanssa muutamina iltoina(baarissa, syömässä ym.), ja en ollut kertonut miehelleni tämän uuden tuttavuuden olevan mies. Annoin miehen olettaa tuttavan olevan nainen, ja kun sukupuoli ei tullut aiemmin puheeksi niin en sitä maininnutkaan.
Nyt mies sitten kysyi tämän tuttavan nimeä, kun olimme tapaamassa uudestaan ja tällöin siis selvisi sitten myös sukupuoli.
En ole antanut mitään syytä, miksi mies ei voisi luottaa minuun, mutta silti hän sai hirveän mustasukkaisuuskohtauksen tästä ja väitti että tämä mies on kanssani vain, jotta saisi iskettyä/vieteltyä minut. Tuntee kuulemma muiden miesten "työskelentelytavat"
Sanoo, että minun on typerää asettaa itseni tietentahtoen tilanteeseen, jossa jotain voi mahdollisesti käydä, vaikka sanookin luottavansa siihen, etten lähtisi mukaan leikkiin jos toinen mies tekisi aloitteen.
En jaksaisi aina todistella sitä, että en tekisi mitään, ja haluaisin myös tutustua uusiin ihmisiin sukupuolesta riippumatta.
Omalla tavallaan söpöä, kun mies osoittaa haluavansa pitää minut yksin itsellään, sekä ainakin näyttää että rakastaa minua kun kerran välittää siitä kenen kanssa aikaani vietän.
Silti harkitsen, että mitä tekisin ja miten saisin mieheni luottamaan minuun, ilman että joka kerta vastaavasta tapauksesta syntyy riitaa. Miehellä on jonkinverran huonoja kokemuksia vastaavista tilanteista edellisistä suhteistaan, mutta eihän se minun vikani ole mitä joku muu on hänelle tehnyt.
Meillä ei ole lapsia, ja seurustelua on takana vajaa vuosi vasta(iät 26 ja 28), joten vielä on mahdollisuus perääntyä suhteesta, mutta pidän kyllä miehestä suunnattoman paljon muilta osin sekä yhdessä vietetty aika on parasta mitä olen tähän asti kokenut.
Miten tässä kannattaa edetä? Etsiä uusi mies, vai koittaa saada nykyiseltä ansaitsemani luottamus?
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 08:51"]
1.miksi koit tarvetta antaa miehen ymmärtää että uusi tuttavuutesi on nainen?
2.mitkä ovat motiovisi ystävyyssuhteessa?
3.mitkä uskot olevan kaveriniehen motiivit?
4.miksi kuvittelet että miehesi entiset kokemukset eivät vaikuttaisi suhteeseenne vaikket sinä olekaan pettäbyt?
5.jos miehelläsi olisi kaverinainen jonka hän olisi uskotellut sinulle olevan mies, mitä olisit kirjoittanut aloitusotsikkoon?
[/quote]
1. ei se vaan tullut puheeksi, mutta siitä syystä varmaan onkin vihainen, kun sai tietää jälkikäteen.
2. haluan olla vain kaveri.
3. ainakin koetun perusteella haluaa myös olla vain kaveri.
4. en tiedä kuvittelenko näin, mutta mietin että syyttääkö hän minua sitten automaattisesti kaikesta aiemmin tapahtuneen takia.
5. varmaan, että "pettääkö mieheni minua" :D
ap
Juu. Kyllä se nyt niin vain on, että parisuhteessa olevalla saa olla mies- ja naispuolisia ystäviä, mutta ei heidän kanssaan oleilla kahdestaan. Minusta se on jo ihan "kohteliaisuutta" omaa kumppania kohtaan.
On myös muistettava, että tosi moni pettää. Luottamus on tavoiteltava asia, mutta milloin se kääntyy sinisilmäisyydeksi - sitä onkin vaikea sanoa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:18"]
Juu. Kyllä se nyt niin vain on, että parisuhteessa olevalla saa olla mies- ja naispuolisia ystäviä, mutta ei heidän kanssaan oleilla kahdestaan. Minusta se on jo ihan "kohteliaisuutta" omaa kumppania kohtaan.
On myös muistettava, että tosi moni pettää. Luottamus on tavoiteltava asia, mutta milloin se kääntyy sinisilmäisyydeksi - sitä onkin vaikea sanoa.
[/quote]
Niinpä, tässä nyky-yhteiskunnassa kun tuntuu niin moni pettävän, että on vaikea luottaa edes rakastamaansa ihmiseen. Minustakaan ei uusien, toista sukupuolta olevien kavereiden kanssa kuulu viettää kaksin aikaa. Eriasia on sitten vanhat kaveruussuhteet joihin ei tietenkään kuulu kajota, ja niistä on varmaan tiedetty jo siinä vaiheessa, kun on tavattu ja alettu seurustelemaan.
Oletko sinä kirjoittanut tämän aloituksen ihan tosissasi? Kyllä jokainen tervepäinen ihminen, joka on vakuuttunut oman puolisonsa viehätysvoimasta, uskoo jonkun muunkin voivan rakastua häneen. Mistä johtuu, että et nyt itse huomaa vaativasi liikaa 'ymmärtäväisyyttä' mieheltäsi? Jos sinusta on todella tärkeää se, että saat vapaasti pyöriskellä uusien tuttavuuksien kanssa missä vaan, kannattaa vaihtaa miestä. Voi olla aika vaikea löytää sellaista, joka aina vaan luottaisi.
Mikä onkaan syy baareilla kahdestaan uuden tuttavuuden kanssa? Sen vielä ymmärtäisin, jos kyseessä olisi joku vanha kaveri, jonka kanssa on biletetty yhdessä paljon ennenkin.
No en minäkään riemuitsisi jos mies viettäisi aikaa kahden toisen naisen kanssa. Varsinkaan jos en alusta alkaen olisi tiennyt kyseessä olevan nainen.
En ihmettele miehesi suuttumusta lainkaan.
Kaikki vähänkin mustasukkaisuuteen taipuvaiset kannattaa jättää heti! He ovat juuri niitä tulevia kolmiosurmaajia.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 08:39"]
Kaikki vähänkin mustasukkaisuuteen taipuvaiset kannattaa jättää heti! He ovat juuri niitä tulevia kolmiosurmaajia.
[/quote]
Voi miten typerä kommentti.
Itse olen mustasukkainen ja miehenikin on.
Koskaan en ole edes ajatellut ketään surmaavani.
On ihan luonnollista, että tuntee mustasukkaisuutta ihmisestä, josta välittää/rakastaa.
Ja itse en ymmärrä, miksi ap:n pitää suhteessa ollessaan tapailla uusia tuttavuuksia kahden kesken - en ymmärtäisi.
1.miksi koit tarvetta antaa miehen ymmärtää että uusi tuttavuutesi on nainen?
2.mitkä ovat motiovisi ystävyyssuhteessa?
3.mitkä uskot olevan kaveriniehen motiivit?
4.miksi kuvittelet että miehesi entiset kokemukset eivät vaikuttaisi suhteeseenne vaikket sinä olekaan pettäbyt?
5.jos miehelläsi olisi kaverinainen jonka hän olisi uskotellut sinulle olevan mies, mitä olisit kirjoittanut aloitusotsikkoon?
Mikä on kolmiomurhaaja? On se samanlainen kuin ympyrämurhaaja?
Miehet eivät vietä tuolla tavalla aikaa naisen kanssa ilman "taka-ajatuksia". Ap voisi ottaa prinsessalasit päästään ja tutustua todellisuuteen
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 08:57"]Miehet eivät vietä tuolla tavalla aikaa naisen kanssa ilman "taka-ajatuksia". Ap voisi ottaa prinsessalasit päästään ja tutustua todellisuuteen
[/quote]
Tämä t: mies
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 08:56"]
Mikä on kolmiomurhaaja? On se samanlainen kuin ympyrämurhaaja?
[/quote]
kolmiomurhaaja on se jätetty ja katkeroinut mies, joka tulee sitten aikanaan ja surmaa exänsä, tämän nyxän ja itsensä.
Miehessäsi ei ole mitään vikaa, olisit heti sanonut että uusi tuttavuus on mies, etkä vasta muutaman tapaamisen jälkeen. Tästähän saa välittömästi kuvan, että olisit salaillut sitä asiaa.
Jokainen naistaan rakastava ja haluava mies tietää, että muutkin tuntevat samoin ja jos saavat tilaisuuden niin tekevät aloitteen. Älä ole niin sinisilmäinen tämän uuden tuttavuuden kanssa, sinua se haluaa.