Vaatia Itkonen tällaisessa tilanteessa korvausta? Kaveri hajotti pyykkikoneeni vahingossa
Kaveri oli meillä pari viikkoa maksua vastaan koiria hoitamassa kun olin miehen kanssa reissussa. Annoin luvan pestä pyykkinsä. Hän oli laittanut koneeseen kaarituelliset rintsikat ja toinen kaari oli irronnut ja juuttunut jonnekin väliin (en tiedä tarkkaan, mies sen sieltä löysi) vahinko ja kaveri pahoitteli kovasti mutta nyt kone ei mene enää päälle.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
*vaatisitko, hiton puhelin. Ap
Ei ole puhelimessa vika vaan käyttäjässä.
Paljon korjaus maksaa? Meneekö vakuutuksiin? Itse haluaisin että maksaa rikkomansa, niin itsekkin tekisin. Varsinkin kun oli selkeästi vielä oma moka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitte ole kuullut ennakoivasta tekstinsyötöstä eikä ehdi korjata kun aivot vasta tajuaa että hittonyt...
Tilanteessa, jossa palkataan työntekijä kotiin on erilaisia lain säätämiä seikkoja. Tarkistitko onko henkilöllä vakuutus? Ota selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitte ole kuullut ennakoivasta tekstinsyötöstä eikä ehdi korjata kun aivot vasta tajuaa että hittonyt...
No itsekin sanot, että vika on sun aivoissa.
Minäkin joskus hajotin pesukoneen noin. Se kaarituki katosi jonnekkin sinne koneen sisälle tosin. Kotivakuutukseen ja uusi kone tilalle.. mutta kaverisi saisi maksaa ainakin omavastuun
Rintsikoista on pelkkää harmia, ellei tissit roiku polvissa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin joskus hajotin pesukoneen noin. Se kaarituki katosi jonnekkin sinne koneen sisälle tosin. Kotivakuutukseen ja uusi kone tilalle.. mutta kaverisi saisi maksaa ainakin omavastuun
Yleensä koneen arvo jää alle omavastuun kun tehdään ikävähennys, joten ei korvata mitään. Mutta riippuu tietenkin vakuutuksesta ja koneesta.
Ap on hyvä ja ilmoittaa vahingosta omaan vakuutusyhtiöönsä.
Jatkossa et sitten anna kenellekään toiselle lupaa käyttää pyykkikonetta.
Ei tuossa ole oikein hyvää ratkaisua olemassa. Joko koiranhoitaja kokee epäreiluutta ja pahoittaa mielensä tai te joudutte maksamaan itse. Itse jättäisin ehkä perimättä, koska pesukoneen pitäisi kestää pyykinpesu vaikka olisi hankala vaatekappale.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole oikein hyvää ratkaisua olemassa. Joko koiranhoitaja kokee epäreiluutta ja pahoittaa mielensä tai te joudutte maksamaan itse. Itse jättäisin ehkä perimättä, koska pesukoneen pitäisi kestää pyykinpesu vaikka olisi hankala vaatekappale.
Kaarituellisten liivien pesijä on kyllä tehnyt virheen, sillä niiden pesuohjeissa on käsinpesu. Voi niitä käsinpesuohjelmallakin koneessa pestä, mutta silloin pitää käyttää pesupussia (tarpeeksi tiheämallista), mikä estää karanneiden kaarien pääsyn rikkomaan konetta.
Se oli muuten Hannu Karpo jolle ihmiset avautuivat vääryyksistään, ei Itkonen. Ensio ohjeistiihmisiä lähinnä liikenneasioissa.