Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Influenssa aiheuttaa erittäin ikävää tautia. Suomessa jopa tuhansia kuolleita vuosittain. Lisäksi vie kymmeniätuhansia sairaalaan vuosittain.

Vierailija
22.11.2021 |

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/64007d96-ec50-4f14-bd11-fc46ddb54b76

Kuulostaa erittäin ikävälle taudille. Itse en ole sairastanut mutta kaveri oli kurjassa kunnossa sairaalassa, kun influenssa jysähti hänelle. Kannattaako ottaa rokote?? Olen hieman vanhempi kuin mitä kaveri oli silloin kun influenssa vei hänet sairaalaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vuonna 2018 kuoli influenssaan noin 400 henkeä. Eli vähän pitäisi varoa noita jopa-lukuja. Toki on mahdollista, että kuolemia on paljon enemmän silloin kun rokote ei ole kelvannut edes vanhuksille (puolet jättää ottamatta ilmaisen rokotteen) tai sitten rokote ei ole ihanteellisen tehokas, eli ei ole täysin onnistunut sen virustyypin levinneisyyden ennuste.

Joka vuosi kuitenkin siihen kuolee muutama lapsikin. Ei ole mikään hupitautia ja tietysti yhteiskunnalle hoitokulut ja sairaslomat yrityksille ovat suuri kustannus.

Nythän meillä on ikävä tilanne, että influenssaan sairastuville on ehkä nuukasti hoitopaikkoja sairaalassa koronapotilaiden takia.

Viime vuonnahan rokotteet loppuivat kesken, toivottavasti nyt älyttiin tilata tarpeeksi.

Itse olen aina saanut ilmaisen rokotteen. Ensin työpaikalta ja myöhemmin siksi, että kävin hoitamassa henkilöä,  jolle olisi viemäni tartunta ollut paha asia. Nyt saan siksi, koska olen jo vanha ja riskiryhmässä.

Muistakaa maskit joukkotilanteissa, se estää influenssatartuntojakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme