Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HUHTIhurmurit vk37**

11.09.2006 |

Tässäpä pino meille!!! Tulkaas ahkerasti juttusille!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kaikille kuuluu??? Joko alkuturvotukset alkaa laskea ja vauvamasua ootellaan?

Meillä kaikki ok, joskin tuhruttelee kokoajan, päätä särkee ja voin jopa pahoin, mikä on täysin uutta mulle. Pojasta en voinut yhtään pahoin ja nyt kyllä on monena päivänä ollut oksennus kurkussa. Kamalin tilanne oli viime perjantaina kun olin kuuntelemassa ystävän tohtorinväitöstilaisuutta. Nieleskelin sen koko 3 tuntia oksennusta ja join välillä kulauksen vettä. Näytin niin hirveältä, että liekö joku sukulaisista tai tutuista arvasi... YÖK.

Masu on pömppö ja kovakin eikä näytä kyllä laskevan minnekään. Siksipä olen hyvin iloinen kun ilmat viilenee ja voi piiloutua villapaitoihin :o) Vielä en halua, että töissä tai muualla huomaavat. Tänään on tosin tärkeä lehdistötilaisuus, jossa on pakko pukeutua asiallisesti jakkuun, joka kiristää ihan mahdottomasti :o/

Meillä poika on aloittanut hoidossa ja pienen kitinän saattelemana jäi sinne tänä aamuna. Kahtena päivänä viikossa siis poika tarhassa ja minä saan keskittyä työntekoon kunnolla.

Kertokaahan muuten vähän itsestänne lisää, laitan tähän pienen gallupin loppuun!

Aurinkoista syysviikkoa kaikille, jeppis rv7+5

Gallup:

- mitä teet työksesi ja mitä miehesi tekee?

- lähtöpainosi tähän mukavaan masunkasvatteluun?

- ketkä jo tietävät odotuksestanne?

- toivotteko tyttöä tai poikaa ja kumpi " olo" on nyt?

- alkuraskaudessa ikävintä ja kivointa?

- miten miehesi suhtautuu sinuun nyt raskaana ollessasi?

- miten asutte (asumismuoto, neliöt, muuta kivaa tietoa kodistanne)?

- oletteko miettineet kummeja tai jopa jo päättäneet ne?

- mikä on paras herkkusi näin alkuraskaudesta?

- entä mikä yököttää eniten?

- mitä terkkuja lähetät muille huhtimasuille?

Vierailija
2/12 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup:

Olen freelance-toimittaja ja toiminnanjohtaja isossa yhdistyksessä

Näyttää olevan omalla kotivaa´alla punnittuna 69kg.

Äitini, miehen vanhemmat sekä siskot ja veli, muutama erittäin

läheinen ystävä ja TE!

Minulle on sama kumpi tulee mutta mieheni toivoo tyttöä. Tosin nyt

on mullakin tyttö" olo" ja kun kerran monet kiusaa mua tämän

pömpötyksen sekä öklötyksen takia, olen alkanut oikeasti miettiä,

että jos niitä tyttöjä onkin kaksi... >-/

Ikävintä on päänsärky, joka vaivaa aina ajoittain useana päivänä

peräkkäin eikä toinnu millään lääkkeellä. Kivointa ehdottomasti ihana

odotuksen tunne!!

Hän on hyvin huomaavainen ja passaa ihan pyytämättä. Pyytää mua

varomaan kaikkea nostelua yms ja siksi hoitaakan pojan pyllypesut

kokonaan. Kehuu myös kauniiksi :o)!

Omakotitalossa, jossa oma 1000m2 tontti. Neliöitä muistaakseni 132

. 2kerrosta, ylhäällä makkarit ja alhaalla oh, keittiö, työhuone,

saunatilat. Ihana oma koti, jota olemme pintapuolisesti remontoineet

ihan itse. Viimeisimpänä takka, joka hormin liittoa vaille valmis

lämmittämään mun palelevia varpaita!

Ei olla mietitty eikä päätetty. Tulee olemaan vaikea juttu...

Tuntuu olevan samat kuin pojastakin eli kiiwi, mehukeitot ja tavalliset

suolatut sipsit.

Lasten valmisruokien haju!

TSEMPPIÄ ja VOIMIA kaikille! Viikot vierii niin lujaa, että pian ollaan

jo puolivälissä! Ja katsokaa, tänne pinoutuu pian kesäkuisetkin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aikoihin kirjottanut tänneyhtikäs mitään, mutta nyt pitää onnitella sua uudesta raskaudestasi! Onnittelen, vaikket enää muistaskaan kuka täällä viestittelee:)

Piti oikein vaihtaa nikkiä, olin ennen ' -vekara' , kun en muistanut enää salasanaanikaan..

Mullehan on suotu nyt jo kaksi ihanaa poikaa, toinen tuli hoitojen avulla ja toinen ihan luomuna, hyvänen aika! nyt ovat jo hoidossa ja minä alottelen kiivaasti töitä tekemään.

on vähän kiire nyt, joten vastaan vain gallupin kahteen kysymykseen:

Gallup:

Olen työskennellyt leikkaajana (en sairaalassa, vaan tv-tuotantoyhtiöissä;) ja teen nykyään paljon ihan visuaalisen suunnittelun töitä. Olen yrittäjä.

Mies on samalla alalla.

[/quote]

Ihan älyttömän paljon ONNEA raskautumisesta yleensäkin :o)))))

... Olis kiva huudella tuttuja tuolla omassa aloituksessakin.. täytyypä tällä viikolla koittaa.

Halauksin,

Vekara!

Vierailija
4/12 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on meidän pinoissamme ollut..kaikki lienevät uupuneita. Oma väsymys on ehkä(?) aavistuksen vähentynyt, tai sitten on ollut vaan helpompia päiviä. Turvotus on jotenkin tullut takaisin ja maha on kamala pallo..voivoi..pullistunut olotila ei tunnu kivalta. Mutta kivaa on, että keskiviikkona on ensimmäinen neuvola! Amatöörinä muuten olin laskenut viikot ihan väärin, ja joudutaan elämään mieheni kanssa yhdeksättä viikkoa uudestaan!Alottelijan ongelmia..:)

Mutta jos nyt vaikka gallupin pariin;

-mitä teet työksesi ja mitä miehesi tekee?

Opiskelen ympäristöalaa, mutta olen aiemmalta koulutukseltani sairaanhoitaja. Mieheni on hotelli- ja ravintola-alalla.

Se on noin 64.5-65kg

Minun vanhempani, kaksi sisartani, miehen äiti sekä kolme parasta ystävääni

Sukupuolella ei ole väliä minulle, mieheni toivoo 51%poikaa :)

Ääretön väsymys/vetämättömyys, turvotus, mutta kivaa on tämä uutuuden viehätys ja pienen elämän odotus

On hyvin huolehtivainen, taitaa olla myös hieman huolissaan aina välillä, mutta ihanan rakastava on hän!

Asumme kerrostalokolmiossa,71m2, vuokralla.Toivottavasti muutaman vuoden kuluttua asumme maalla!!

Ei olla mietitty

Pesto!!Nam!

Tupakka ja maito

Voikaa oikein hyvin, nauttikaa olostanne.Ja kiitos olomassa olostanne, on niin mukavaa lukea tuntemuksianne ja jakaa omaa oloa ja tunteita teidän kanssanne!Jatketaan sitä :)

Namppu 9+1

Vierailija
5/12 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa vastata galluppiin, sorry! Vastaan joku toinen päivä.

Jepuli, mulla myös tuhrua ollut koko ajan, aina on muutama tuhruton päivä välissä mutta sieltä se taas tulee. Tänään käytiin ultrassa ja kaikki oli kunnossa! 1,5 cm vauvanalkumme siellä köllötteli ja sydän sykki kovasti. Oli aivan ihanaa kuulla sydänäänet!!! Oltiin yhtä hymyä kun lähdettiin sieltä pois. Mitään syytä tuhrulle ei löytynyt, istukka oli oikein siisti eikä muutenkaan näyttäisi olevan mitään vikaa.

Laskettu aika tarkentui, se on 26.4. Ultran mukaan nyt oli viikot 7+5, hedelmöittymisestä laskien nyt on 7+4.

Onnesta sekaisin,

Possukka rv 7+5 (oon nyt ihan sekasin että minkä mukaan lasken.. keskiviikkona on neuvola joten siellä varmaan selviää)

Vierailija
6/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin iiiiihanaa nähdä se oma muru siellä :D!

Onpa hiljaista tosiaan... No, kaikilla lienee omat kiireensä. Olen mäkin ollut vähän kiireinen tällä viikolla ja poika on lisäksi ollut kuumeessa. Tuo tarhan aloitus ketuttaa nyt niin paljon, että taidan ottaa takapakkia ja pojan kotiin kuitenkin. Viimeisimpänä tuliaisena saimme tarhasta niin pahan SUUTULEHDUKSEN, että jos se tarttuu muhun, se väärään paikkaan (siis tuonne alaosastolle) levitessään voi helpostikin aiheuttaa keskenmenon. Ei siis kovasti naurata. Ja kun poika muuten niin terve niin tämä ottaa päähän.

Eipä muuta tänne. Tuhruttelu jatkuu mutta niinpä jatkuu hutera olokin ja rinnat särkee niin ettei tosikaan. Ruoka ei maistu, joten kiiwejä, rahkaa ja mehuja koetan nautiskella.

Kivaa loppuviikkoa kaikille, jeppis rv8+1

Vierailija
7/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään me Jepuli palstaa pystyssä=)

Voi voi, toivotaan nyt että et saa sitä tautia! Koko ajan vaan kannattaa pestä käsiä, sillä välttää monesti flunssat ja muutkin taudit.

Mulla on tuhru lakannut ainakin toistaiseksi *koputtaa puuta*. Sunnuntain jälkeen ei ole näkynyt mitään. Ummetuskin on lakannut. Nyt alan jo huolestumaan että mulla ei ole tarpeeks oireita!! Kuvotusta on tosi vähän, jos oon pitkään syömättä niin pientä kuvotusta tulee mutta ei mitään suoranaista pahoinvointia. Rinnat on arat, onneksi ne sentään ilmoittaa masuasukin olemassaolosta.

Tilasin np-ultrankin, se on lokakuun 10. päivä. Ootko Jepuli saanut jo ajan np-ultraan?

Annme, missä sä luuraat?? Onhan kaikki hyvin!!???

-Possukka rv 8+1

Vierailija
8/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Possukka, että tuhru on lakannut. Niin se tekee mullakin välillä ja alkaa taas. Onhan se vähän inhoa, mutta normaalia...

Oireet vaihtelee kyllä päivittäin aika lailla, joten älä yhtään huoli. Vastahan näit sen otuksen siellä ultrassa :o)! Ole vaan onnellinen jos alkaa alkuraskauden vaivat jäädä pois.

Mulla on eka neuvola vasta 26.9. kun olen toissynnyttäjä. Sen jälkeen soittelen sen np-ultran ajan. JOnnekin viikolle 12-13 sen antavat, eli lokakuun puolelle.

Nyt tarttis lähteä suihkuun kun poika vielä nukkuu. Sen kanssa kun ei viitsis suihkutella kun pistää ihan riehumiseksi ja kastelee meidän kodin kokonaan. On sellainen vesipeto, että huh!

Palataanpas taas, jeppis

Vierailija
9/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu samoilla päivillä mennään, tosin mä en ole yhtään varma miten mun pitäis mun viikot merkitä. Maanantain ultrassa pikkupossu vastasi viikkoja 7+5 mikä mun mielestä oli juuri oikein. Sen mukaan nyt on 8+1. Mutta lääkärin mielestä mulla maanantaina oli oikeasti vasta 7+4. Oon ihan sekasin=) Millon sulla on muuten laskettu aika, onko sulle sanottu se jo? Mulla on 26.4.

Aivan, ei pitäis olla nyt huolissaan kun juuri nähtiin otus hyvissä voimissa maanantaina. Tekis vaan mieli päästä ultraan kurkkaamaan vähän väliä! Melkein neljä viikkoa vielä seuraavaan ultraan. Mutta sitten onkin jo 12 viikkoa täynnä. Toka neuvolakin taitaa olla heti ultran jälkeisenä päivänä.

Mullakin se tuhru on ollut just sellasta, että välillä tulee, sitten taas lakkaa muutamaksi päiväksi ja sitten taas tulee vähän. Mutta on se kyllä määrällisesti vähentynyt koko ajan, joten ehkä se on nyt lakkaamassa kokonaan *koputtaa edelleen puuta*. Ainakin voin nyt sanoa kaikille ettei se tuhru aina vaarallista ole, hyvin on pikkupossu kasvanut ja kehittynyt tuhrusta huolimatta. Eikä istukassakaan ollut mitään vikaa.

Pikaista paranemista teidän perheelle!

-Possukka

Vierailija
10/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiin on meidän kirjottelijat käyneet.Itse käyn kyllä joka päivä katsastamassa onko kukaan kirjotellut, mutta eihän sitä viitsi yksikseen kirjoittaa omia juttuja.Mutta nyt olittekin Jepuli ja Possukka käyneet " aimo" keskustelun.

Kiva, että teille kuuluu hyvää!

Minäkin itse olen hieman huolissani oireettomuudesta, kaipa se rauhoittaisi enemmän, jos pää pöntössä asuisi..Mutta ehkä tämä kamala väsymys ja rintojen pakotus ajaa oireiden asian..

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola. Täti oli niin jännittävä tapaus, että saa nähdä kuinka meidän hoitosuhde menee..Oikein mukava ihminen, mutta puhuu suu vaahdossa ja itse hiljaisena ihmisenä jään ihan jalkoihin..Yritti kuunnella sydänääniä, joita ei sitten tietenkään kuulunut, viikkoja oli eilen 9+3, ja eihän niitä välttämättä vielä kuulekaan.Mutta silti se kuulumattomuus teki aika kurjan olon..:( Täti yritti kovasti vakuutella,että pitkällä ihmisellä sikiö mahtuu niin alas lantioon,ettei ole helppo kuulla.Ymmärrän ymmärrän, mutta ei se kivaa ollut.No, se siitä.

Kahden vkon kuluttua on uusinta yritys,kk päästä lääkäri ja ultra-aika tulee sairaalasta.Hankala ajatella kovin pitkälle eikä uskallakaan vielä tuudittautua onnelliseen odotukseen, mutta eikai sitä ihan negatiivinenkaan saa olla!

Voikaahan hyvin kanssaodottajat!!

Namppu 9+4

Vierailija
11/12 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oireet hävisivät yhtäkkiä ja huolestuin jo, mutta tänään oli taas ultra ja kaikki oli hyvin. :) Kohtu ja alkio olivat kasvaneet normaalisti ja mittaa oli 15,3 mm. Sydämen sykekin näkyi. Lääkäri kirjoitti seuraavaan lääkäriaikaan asti taas sairaslomaa, eli kuun loppupuolelle, ja laittoi vielä kystan takia jatkotutkimuksiin sairaalaan. Sieltä ne soittelevat jossain vaiheessa käymään ja sitten päätetään että pitääkö se leikata raskauden aikana vai myöhemmin. Kystan koko oli 52,9 mm ja se saattaa kuulemma kohdun kasvaessa aiheuttaa jotain vaivoja. Olen vaan miettiny et minkähän laisia särkylääkkeitä raskauden aikana sit saa käyttää leikkauksen jälkeen. Kohdunulkonen poistettiin tähystyksellä ja ainakin sillon oli parina päivänä aika koviakin kipuja. No siitä on vielä turha murehtia. Olen niin iloinen raskauden hyvästä etenemisestä että en jaksa ajatella sitä nyt. :)

Avellana 8+0

Gallup:

Valmistuin kesäkuussa hortomomiksi (amk) maisemasuunnittelun ko:sta, mutta töissä olen ollut jo 1,5 v (talo)rakennustyömailla rakennusapu¿miehenä¿ ja tarkoitus oli jatkaa niitä hommia ainakin toiset 1,5 v tai kunnes lapsia tulee. :) Omaa ¿uraani¿ mietin vasta lasten jälkeen. Kihlattuni on timpuri/kirvesmies.

61kg

Mies, sisko ja paras kaveri, sekä hammaslääkäri (halusi ottaa röntgenkuvia) ja pomo, koska minulle piti etsiä raskausaikana vaaraton työmaa tai joudun sairaslomalle. En osannut selittää asiaa paljastamatta raskautta.

Olen tällä hetkellä vain iloinen ollessani vihdoin raskaana, ettei sukupuolella ole mitään väliä. Ei ole vielä ¿oloja¿.

Oireet. Ne ovat hyvä merkki että jotain tapahtuu, mutta aina rintojen aristus, paha olo ja vatsakivut eivät ole mukavia. Kun oireita ei ole, on vielä kauheampi olla keskenmenopelkojen takia. Vaikka toisaalta kun ultran jälkeen tietää että kaikki on kunnossa, oireettomuus on ihan mukavaa. Ainakin hetken, kun ei jatku liian pitkään. Voi tätä vuoristorataa! :)

Ei taida vielä oikein käsittää kunnolla. Alussa jaksoi hokea että nytkö jo! Yli 3 vuoden yrityksen jälkeen! Ei oo käytös paljoa muuten muuttunu.

Vuokralla luhtitalon 2 krs, kaksio 40 m2. Mukava asuinalue, mutta rahaa ollaan säästelty omaan tonttiin kun rakennustaitoakin löytyy.

Vähän aikasta vielä, mutta eiköhän kummit kavereista tai meidän sisaruksista löydy.

Kirsikkatomaatit. Ja huomasin et luomutomaatit maistuu parhaimmilta. Lisäksi appelsiini, omena ja porkkana maistuu. En yleensä ole syönyt paljoa kasviksia, mutta nyt niitä on kaivannut.

Kissanruoan haju.

Kaikille voimia oireiden ja oireettomuuden keskelle ja todella niitä tarrasukkia kaikille!

Vierailija
12/12 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä hei,

siirryn tänne tuolta SEKUNDOJEN puolelta pikku hiljaa.

Suutulehdus: osta apteekista käsien desinfoimisaine, jota koko perhe käyttää ahkerasti, etköhän silloin ole varautunut tilanteeseen mahdollisimman hyvin

" kevyt1" rv 8+5 maybe ? ei olla vielä käyty nlassa