Miten voi olla mahdollista että melkein kaikki talvitakit ovat aavistuksen liian lyhyitä eivätkä yllä pepun alle nätisti?
Pituutta mulla on vaivaiset 155 cm enkä ole mielestäni mitenkään erityisen pitkäselkäinenkään, pitkäjalkainen ehkä ennemmin. Olen miettinyt miten pitemmillä ihmisillä toimii nuo takit jotka ei ole vyötärömallia mutta lantiolla lähtevät helposti kirimään ylöspäinkin? Ihan 5-10 cm lisää helmaa helpottaisi ongelmaa kummasti.
Kommentit (17)
koska olet "perinteinen suomalainen".. jalat 3 cm ja selkä sellainen 130 cm... eli persjalkanen.
Vierailija kirjoitti:
koska olet "perinteinen suomalainen".. jalat 3 cm ja selkä sellainen 130 cm... eli persjalkanen.
Ohis, ja anteeksi vaan mutta suomalaiset eivät kansana oikeasti ole mitenkään erityisen persjalkaisia, vaan aika sopusuhtaisia. Ne jotka tuota jankuttaa eivät ole paljon muualla maailmassa reissanneet. Heidän mielikuvansa muitten maitten ihmisistä perustuvat lähinna juorupalstoilla ja elokuvissa pyöriviin mallimittaisiin valioyksilöihin. Aasialaiset esimerkiksi ovat keskimäärin huomattavan persjalkaisia suomalaisiin verrattuna.
Millaisen takin sitten haluaisit? En ihan saa kiinni. Ei minulla ole mikään, oikean kokoinen, talvitakki lähtenyt kirimään ylöspäin. Joutsenen lyhyt kevyt untsikka löytyy, sen lisäksi pidempiä takkeja, Mm. reisipituinen ja alle polven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, ja anteeksi vaan mutta suomalaiset eivät kansana oikeasti ole mitenkään erityisen persjalkaisia, vaan aika sopusuhtaisia. Ne jotka tuota jankuttaa eivät ole paljon muualla maailmassa reissanneet. Heidän mielikuvansa muitten maitten ihmisistä perustuvat lähinna juorupalstoilla ja elokuvissa pyöriviin mallimittaisiin valioyksilöihin. Aasialaiset esimerkiksi ovat keskimäärin huomattavan persjalkaisia suomalaisiin verrattuna.
kyllä ovat. kyse on jalkojen ja selän pituuden suhteesta, ei pituudesta. Suomalaisissa on paljon todella pitkäselkäisiä ja tämän juuri näkyy siinä että muilla vartalon suhteilla tehdyt takit ja paidat jäävät lyhyeksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä ovat. kyse on jalkojen ja selän pituuden suhteesta, ei pituudesta. Suomalaisissa on paljon todella pitkäselkäisiä ja tämän juuri näkyy siinä että muilla vartalon suhteilla tehdyt takit ja paidat jäävät lyhyeksi...
Sori vaan mutta mulla on kokolailla varmasti enemmän vertailupohjaa asiassa. Jostain syystä tuo suomalaisten persjalkaisuus on sitkeästi elävä myytti.
terv ulkomailla asuva ja ympäri maailmaa reissannut yli 30 vuotta
Pusakat on lyhyitä. Etsi pitempien takkien mallistosta.
Kirimään ylöspäin? Tuota en tajua. Mutta lyhyitä talvitakkeja kyllä näkee. Ihan sellaisia vyötärömallisia, en tajua, miten joku ostaa niitä. Täytyy aina ostaa pitkä malli, silloin se menee puolireiteen. Joka vuosi ihmettelen noita liian lyhyitä takkeja kaupoissa.
Nythän on mallia sellainen puolisääreen ulottuva väljä pehmeä takki, osta sellainen, mukava ja lämmin.
ovat nuorille tarkoitettuja ne lyhyet, mene naisten osastolle.
Itseä ärsyttää se, että nykyajan talvitakeissa ei ole kunnollista kaulusta! Jopa huivin kanssa kylmyys tunkeutuu kaulaan ja niskaan.
Olen 168cm ja en ole tuota mainitsemaasi ongelmaa havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole naisen vika jos perse laahaa tietä. Destia on rakentanut tien liian ylös.
Heko heko. Eikä ole sun vika että olet tyhmä, kaikki muut vain ovat liian älykkäitä.
En tiedä. Mun talvitakki on polviin asti.
Tarkoituksena voi olla, ettei ihan helma jää pepun alle istuessa. Voisi rasittaa kangasta?
Hanki reilusti pidempi takki, jonka helma yltää yläreisien kohdalle tai polvien tuntumaan.