Alkaa mennä hermo yläkerran lapsiperheeseen!
Siellä ollaan koko päivä ilmeisesti kotona vauvan ja isompien lapsien kanssa, kun on varaa pistää lapset nukkumaan vasta yhdentoista maissa. Sillä vapaapäivinäni kun olen kotona olen huomannut, että heräävät vasta kymmenen maissa niin mikäs siinä sitten on mennä myöhään nukkumaan. Meillä kumminkin herätään jo ennen seitsämää sillä töihin on mentävä ja vietävä taapero päiväkotiin. Lapsemme on joka päivä aivan yliväsynyt, kiukkuinen ja äreä, koska univelkaa on kertynyt, en edes tiedä enää kuinka paljon. Tämä johtuu siitä, että yläkerrassa ravataan, juostaan, tömistellään ja kiljutaan vielä kymmenenkin jälkeen, joskus vielä yhdeltätoistakin. Meillä lapsi menee nukkumaan tai pitäisi mennä kahdeksan jälkeen, mutta ei saa unta sillä yläkerta. Emme ole mitenkään ääni herkkiä, vaan se töminä esimerkiksi on oikeasti todella kovaa sillä se saa olohuoneen lampunkin heilumaan. Vauvan itku mikä sieltä kuuluu ei häiritse pätkän vertaa ja meillekin syntyy pian vauva, mutta se töminä ja kolina! Joskus siirtyt huonekalujakin. Olen niin kyllästynyt tähän ja olen alkanut hakata kattoa lattiamopilla aina kun meteli menee liian kovaksi, eli joka ilta. Ennen meteli loppui siihen nyt se vain jatkuu ja jatkuu. Ovelle en mene ties mitä sieltä tulee vastaan kun heillä on monesti kamalat huutotappeluriidatkin, niin saan vielä itse jostakin paistinpannusta tai jotakin. Alankin tästä lähin joka kerta yöllä kun herään pissalle raskauden takia, kolauttamaan makkarin kattoa kaksi kertaa. Niin, että heidän lapsensa herää, jos sitten vaikka niille maittaisi uni normaaliin aikaan tai saisivat myös univelkaisen kiukkuisen lapsen. Sillä olen niin kyllästynyt nukuttamaan taaperoa kaksi tai kolme tuntia sen takia, että kun se on juuri nukahtamassa taas alkaa yläkerran ravijuoksut. Taaperolla ei ole mitään nukahtamisvaikeuksia muuten, meillä on tietyt ruutinit jotka auttavat nukkumiseen, kahdeksalta on iltapuuro, hampaidenpesu, vaipan vaihto ja sitten lelujen keräys. Lapsi sänkyyn, nalle kainaloon, tutti suuhun ja lukemista noin 10 minuuttia. Kaksikymmentä yli kahdeksan meillä sitten nukutaankin jo, paitsi eipä nukuta kun noi saatanan naapurit!
Kommentit (78)
Missä kappalejako? En jaksanut lukea loppuun asti...
Turha nillittää täällä, menet ovelle tai soitat isännöitsijälle. Av-mammat ei sun naapureita hiljaisiksi saa, eikä ne naapurit ajatustenlukijoita ole.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:43"]Muuttakaa
[/quote]
Muutimme juuri kuukausi sitten tähän ja meni kyllä todella viime tinkaan, että löydettiin asunto ennen vauvan syntymää.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:43"]Missä kappalejako? En jaksanut lukea loppuun asti...
[/quote]
Kappalejaot eivät yhä edellenkään toimi mobiililla.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:44"]Turha nillittää täällä, menet ovelle tai soitat isännöitsijälle. Av-mammat ei sun naapureita hiljaisiksi saa, eikä ne naapurit ajatustenlukijoita ole.
[/quote]
No eihän isännöitsijä voi asialle tehdä mitään jos hiljaisuus on vasta yhdeltätoista? Vaikka ei tuo kyllä mitään normaalia elämisen ääntä enää ole.
Huoh. Kaikki eivät elä samassa rytmissä sun kanssa. Itse todellakin jatkan elämääni ihan normaalisti hiljaisuuteen asti, sun täytyy ap muuttaa jos ei normaali elämä onnistu kerrostalossa. Ihan naurettavaa laittaa lapset nukkumaan kasilta ja valittaa kun muut elävät eri rytmissä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:48"]Huoh. Kaikki eivät elä samassa rytmissä sun kanssa. Itse todellakin jatkan elämääni ihan normaalisti hiljaisuuteen asti, sun täytyy ap muuttaa jos ei normaali elämä onnistu kerrostalossa. Ihan naurettavaa laittaa lapset nukkumaan kasilta ja valittaa kun muut elävät eri rytmissä.
[/quote]
Mielestäni ei alle kouluikäisten kuuluu juosta ja kiljua ympäri asuntoa vielä yhdeltätoista.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:43"]Missä kappalejako? En jaksanut lukea loppuun asti...
[/quote]
[/quote]
Minäkin käytän mobiilia.
Teen kappalejaon näin:
Rivinvaihto, kaksi kertaa välilyönti, rivinvaihto.
Tadaa!
Mene itse ovelle se paistinpannu kädessä ja ilmaise mielipiteesi
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:48"]Huoh. Kaikki eivät elä samassa rytmissä sun kanssa. Itse todellakin jatkan elämääni ihan normaalisti hiljaisuuteen asti, sun täytyy ap muuttaa jos ei normaali elämä onnistu kerrostalossa. Ihan naurettavaa laittaa lapset nukkumaan kasilta ja valittaa kun muut elävät eri rytmissä.
[/quote]
Kyllä se on enemmän normaalia laittaa lapset nukkumaan kahdeksalta kuin yhdeltätoista, kun on pienistä lapsista kyse. Yläkertahan on ihan pulassa siinä kohtaa kun vauva/pikkulapsiarki on ohi ja töihin pitäisi palata ja lapset pomppii vielä keskiyöllä hereillä ja aamulla soi kello kuudelta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:43"]Missä kappalejako? En jaksanut lukea loppuun asti...
[/quote]
[/quote]
Minäkin käytän mobiilia.
Teen kappalejaon näin:
Rivinvaihto, kaksi kertaa välilyönti, rivinvaihto.
Tadaa!
[/quote]
Niin minäki.
Tadaa.
Ei toimi.
Ihan normaalia kerrostalossa. En ole koskaan asunut sellaisessa kerrostalossa missä hiljaisuus olisi alkanut klo 22. Silloin telkkarista alkaa uutiset ja mummot huudattavat telkkariansa. Vika on enemmänkin teissä kun heräätte niin aikaisin. Aikuiset voivat nukkua korvatulppien kanssa, lapset on ei toivottuja naapureita kaikkialla.
Tämä muistuttikin, etten enää koskaan muuta kenenkään alapuolelle asumaan.
Rauhoitu itse. Älä kuuntele sitä kolinaa ja ryminää niin lapsikin rauhoittuu. Meillä kuuluu myös yläkerrän naapurin kolinat ja äänet. En välitä niistä. Kun heille syntyi vauva joka itkeskeli niin laitoin ääniherkälle kuopukselle korvatulpat päähän kun meni nukkumaan.
Suosittelen muuttamista jos elämisen äänet ovat sietämättömiä. Arkisin yleensä hiljaisuus alkaa klo 22. Jos ylhäältä tulee jatkuvasti tolkuton meteli tämän jjälkeen mene reilusti oven taakse kertomaan asiasta. Mopilla kattoon koputtelu ärsyttää yläkertaa.
T: alakertalainen
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:54"]Ihan normaalia kerrostalossa. En ole koskaan asunut sellaisessa kerrostalossa missä hiljaisuus olisi alkanut klo 22. Silloin telkkarista alkaa uutiset ja mummot huudattavat telkkariansa. Vika on enemmänkin teissä kun heräätte niin aikaisin. Aikuiset voivat nukkua korvatulppien kanssa, lapset on ei toivottuja naapureita kaikkialla.
[/quote]
Niin aikaisin, jos tarvitsee töissä olla kahdeksalta niin kuin suurimman osan ihmisitä täytyy, niin on herättävä ennen seitsämää varsinkin jos tarvitsee ne lapsetkin sinne päiväkotiin viedä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:54"]Ihan normaalia kerrostalossa. En ole koskaan asunut sellaisessa kerrostalossa missä hiljaisuus olisi alkanut klo 22. Silloin telkkarista alkaa uutiset ja mummot huudattavat telkkariansa. Vika on enemmänkin teissä kun heräätte niin aikaisin. Aikuiset voivat nukkua korvatulppien kanssa, lapset on ei toivottuja naapureita kaikkialla.
[/quote]
Aikaisin? Oletko työtön vai miten klo 7 on sinulle aikaisin? Aikuiset voi nukkua korvatulppien kanssa? Häh eihän ongelma ollut aikuisten nukkuminen vaan taaperon.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:56"]Rauhoitu itse. Älä kuuntele sitä kolinaa ja ryminää niin lapsikin rauhoittuu. Meillä kuuluu myös yläkerrän naapurin kolinat ja äänet. En välitä niistä. Kun heille syntyi vauva joka itkeskeli niin laitoin ääniherkälle kuopukselle korvatulpat päähän kun meni nukkumaan.
Suosittelen muuttamista jos elämisen äänet ovat sietämättömiä. Arkisin yleensä hiljaisuus alkaa klo 22. Jos ylhäältä tulee jatkuvasti tolkuton meteli tämän jjälkeen mene reilusti oven taakse kertomaan asiasta. Mopilla kattoon koputtelu ärsyttää yläkertaa.
T: alakertalainen
[/quote]
Normaalit elämisen äänet eivät häiritse. Minusta ei ole normaalia, että annetaan pienten lasten juosta sisällä vielä kymmenen jälkeen tai ylipäätään juosta sisällä. Sillä mitä muutakaan se töminä voi olla. Jos olisin tietokoneella voisin kuvata teille videon tästä hulabaloosta ja pääosissa olisi meidän olohuoneen lamppu joka heilahtelee ravijuoksun rytmiin. Valitettavasti meillä ei ole tietokonetta ja puhelimella en saa teille tärä videota.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:48"]Huoh. Kaikki eivät elä samassa rytmissä sun kanssa. Itse todellakin jatkan elämääni ihan normaalisti hiljaisuuteen asti, sun täytyy ap muuttaa jos ei normaali elämä onnistu kerrostalossa. Ihan naurettavaa laittaa lapset nukkumaan kasilta ja valittaa kun muut elävät eri rytmissä. [/quote] Mielestäni ei alle kouluikäisten kuuluu juosta ja kiljua ympäri asuntoa vielä yhdeltätoista.
[/quote]
Jos ei ole koulua eikä päiväkotia, miksi pitäisi elää muiden aikataulun mukaan? Jos lapset nukkuvat tarpeeksi, mitä väliä mihin aikaan? Nykyisin kerrostaloissa saa jo vetää vessaa, käydä suihkussa ja saunassakin vaikka keskellä yötä. Myös kävelyääniä saa kuulua vaikka koko yön, normaalia elämää sekin jos vaikka röyhtäyttää vauvaa tai rauhoittelee koliikki-itkua olkapäällä. Kyllä se teidänkin vauvan huuto sitten naapuriin kuuluu.
Jos elämä siellä on noin mahdotonta, jää varhennetulle äitiyslomalle ja ota se taapero kotihoitoon. Taaperolle yläkerran rytmi. Problem solved. Vai meinasitko viedä sen taaperon virikehoitoon?
Ai ei ole normaalia, että annetaan pienten lasten juosta sisällä? Minusta on normaalia.
Muuttakaa