Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla n. 8-vuotiaiden vanhemmilla vaikeuksia lastenkanssa? Auttakaa!

Vierailija
11.09.2006 |

Meillä tokaluokkalainen poika joka käyttäytyy aivan uskomattoman huonosti. Aiemmin poika on ollut aina eskarin ja ekan luokan kilteimmästä päästä mutta nyt kaikki on toisin.

Häiriköi tunnilla puhumalla muiden kanssa, kotona ei usko ensimmäistäkään sääntöä, pyyntöä tms. , joka asiasta joudun käymään mittavia tappeluja esim. että viekö poika roskiksen vai ei, peseekö hampaat vai ei. Ja aina vien loppuun itse nämä eli hampaat pestään ja roskis viedään mutta aina kauhea matsi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika on ekaluokkalainen. Mä olen huomannut et meillä ainakin liittyy siihen et tuo koulun alkaminen on ollut iso juttu henkisesti. Purkaa sit niitä paineita kotona kellekäs muille kuin vanhemmille. Luulen et tuo on ihan normaalia!!!

Vierailija
2/3 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat pari viikkoa tuollaista. Sitten rauhoitettiin elämää, alettiin tietoisesti viettää kotiaikaa lapsen kanssa, ja vähennettiin arki-iltojen menoja. Meillä oli sattumalta tavallista pahempi härdelli juuri tuossa elokuun puolessavälissä (menoja melkein joka ilta + viikonloput), joten tavallaan nyt ollaan palattu normaalitilanteeseen. Ollaan myös lisätty pojan omaa vastuuta niin, että hän saa esim. itse huolehtia aamiaisensa ja hampaidenpesunsa. Me kyllä muistutetaan parikin kertaa, mutta siitä eteenpäin on pojan omalla vastuulla, että saa hommat hoidettua ajoissa ja ehtii kouluun/lukemaan vielä ennen valojen sammutusta.

Sanoisin siis, että huomiota, rauhallista elämää ja sopivasti vastuuta ja selvät seuraamukset laiminlyönneistä. Meillä ei ainakaan auta mitään se, jos tilanteet viedään äärimmäisyyksiin ja tappeluksi asti. Sillä saa pojan vain puolustuskannalle eikä hän periaatteesta tottele seuraavallakaan kerralla. Parempi on jutella asiasta rauhallisena hetkenä ja sopia pojan kanssa, että hän jatkossa tottelee tai tekee käskemättä. Samalla sovitaan myös seuraamuksesta jos homma ei ala toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tainnut mopo karata pojan rajoissa siten että on saanut nyt kaiketi liikaa käydä kavereilla ja sovinkin viikonloppuna pojan kanssa että nyt aletaan rauhoittua iltaisin kotona ei kavereilla! Harmi vaan kun muut kaverit saavat iltamyöhään ravata kylillä, en ymmärrä.

Kotiin tullaan tästä lähtien viimeistään klo 17.00 ja loppuilta kotona ja omassa pihassa ja ajoissa nukkumaan.

Lisää saa antaa neuvoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän