Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa unta kun mietin Eerikaa juoksemassa pihalla

Vierailija
12.02.2015 |

Mietin miksi isän valheet menivät läpi. Olisinko itse ollut yhtä sokea?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että on vaikeaa uskoa muiden ihmisten kykenevän äärimmäiseen pahuuteen, jos on itse elänyt suojattua, normaalia ja hyvää elämää. Kiltti ihminen ajattelee hyvää muista. Ehkä joku tuollainen voi olla syynä siihen, että noita juttuja ei otettu vakavasti. Tai sitten voihan siihen olla muitakin syitä; ehkä ajanpuute, kiire, laiskuus. Mahdollisia syitä on erilaisia ja eri työntekijöiden kohdalla voi olla erilaisia syitä, miksi eivät toimineet ajoissa. Onhan tuo Suomen rikoshistorian järkyttävimpiä tapauksia. Ymmärrys loppuu joka suhteessa.

Vierailija
2/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 04:42"]Voisin kuvitella, että on vaikeaa uskoa muiden ihmisten kykenevän äärimmäiseen pahuuteen, jos on itse elänyt suojattua, normaalia ja hyvää elämää. Kiltti ihminen ajattelee hyvää muista. Ehkä joku tuollainen voi olla syynä siihen, että noita juttuja ei otettu vakavasti. Tai sitten voihan siihen olla muitakin syitä; ehkä ajanpuute, kiire, laiskuus. Mahdollisia syitä on erilaisia ja eri työntekijöiden kohdalla voi olla erilaisia syitä, miksi eivät toimineet ajoissa. Onhan tuo Suomen rikoshistorian järkyttävimpiä tapauksia. Ymmärrys loppuu joka suhteessa.
[/quote] älä lässytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa rauhoittuisit. Tuollainen ylihysteria ja vatvominen ei auta ketään. Paha juttu joo, mutta maailma on paha. Et sinä sitä valvomisella voi pelastaa.

Vierailija
4/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä Eerikaa ei voi auttaa enää. Toivottavasti hänen on nyt hyvä olla.
Meidän on avattava silmämme ja pelastettava vuonna 2015 kärsivät "Eerikat".
Jokaisen on tarkkailtava naapurin lapsia,oikeasti, vastaavia tapauksia on tälläkin hetkellä ympäri maan, ehkä myös sinun naapurustossasi!

Vierailija
5/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 04:42"]

Voisin kuvitella, että on vaikeaa uskoa muiden ihmisten kykenevän äärimmäiseen pahuuteen, jos on itse elänyt suojattua, normaalia ja hyvää elämää. Kiltti ihminen ajattelee hyvää muista. Ehkä joku tuollainen voi olla syynä siihen, että noita juttuja ei otettu vakavasti. Tai sitten voihan siihen olla muitakin syitä; ehkä ajanpuute, kiire, laiskuus. Mahdollisia syitä on erilaisia ja eri työntekijöiden kohdalla voi olla erilaisia syitä, miksi eivät toimineet ajoissa. Onhan tuo Suomen rikoshistorian järkyttävimpiä tapauksia. Ymmärrys loppuu joka suhteessa.

[/quote]

Jos on töissä lastensuojelussa eikä voi uskoa vanhemmistaa pahaa, niin on väärällä alalla. Myös terv. huollon töihin liittyy iso vastuu, ellei sitä osaa kantaa niin pois virasta puoskarit ja leipäpapit, kiitos.

-Isä tuomittu lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

-Äitpuolella hullunkiilto silmissä ja vale henkilöllisyyden käyttö sossujen tiedossa

-Asuminen yksiössä

-Useat ls-ilmoitukset

-Hakkaamisen merkit

-Lapsen haukkuminen

-Lapsen kasvattamisen jääminen hullu Laamaselle

-hiustenlähtö

-yleisolemuksen heikkeneminen aika kun Touko-pedofiilin ja Laamasen megasyylän lähellä

Vierailija
6/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jotenkin järkyttää eniten, että perusteeksi lapsen palauttamiselle isänsä luo oli mainittu, että oireet ovat poistuneet, kun ollut sijoitettuna ts. "nyt se on taas terve, voidaan palauttaa". Eikö sen olisi pitänyt kertoa juuri siitä, ettei kotona ole hyvä olla vaan muualla on parempi?

Vierailija
7/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:40"]

Tätä Eerikaa ei voi auttaa enää. Toivottavasti hänen on nyt hyvä olla. Meidän on avattava silmämme ja pelastettava vuonna 2015 kärsivät "Eerikat". Jokaisen on tarkkailtava naapurin lapsia,oikeasti, vastaavia tapauksia on tälläkin hetkellä ympäri maan, ehkä myös sinun naapurustossasi!

[/quote]

Eerikan naapurit huomasivat ja yrittivät auttaa. Sossut ei tehneet mitään. Kun tyttö murhattiin, julkisuudessa alkoi naapureiden syyttely, kun "eivät auttaneet", "ketään ei kiinnostanut", "nykyajan meininki", "yhteisöllisyyden puute". Eihän vika voinut olla viranomaisissa, vian täytyi olla meissä kaikissa. Onneksi tästä käydään käräjiä ja naapureiden tekemät ilmoitukset ja auttamisyritykset tulivat julki. Mitä se naapureiden puuttuminen auttaa, jos viranomaiset eivät hoida työtään.

Vierailija
8/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita tapauksia riittää .

Ajattele lasten synnyttäjää joka kuuntelee 11vuoden ajan oven takana kun isä raiskaa lapsiaan . Ja aikuinen ei puutu asiaan mitenkään , vain leikkii tietämätöntä ja välinpitämätöntä . Lapset käyvät päivisin koulussa ja koulun jälkeen kotona odottaa helvetti . Lohduttajaa ei löydy , ei edes lemmikki koiraa , antamassa edes pientä inhimillisyyttä elämään .

Ja samaan aikaan "äiti" toimii erityisasintuntijana Mannerheimin lastensuojeluliitossa . Ja tämä aikuinen ei saa mitään tuomiota välinpitämättömyydestään , velvollisuudesta huolehtia heikommista .

http://tuuritapio.blogspot.fi/2013/04/alppilan-koulussa-tuulee-kuin.html

Vierailija
9/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:40"]Sairaita tapauksia riittää .

Ajattele lasten synnyttäjää joka kuuntelee 11vuoden ajan oven takana kun isä raiskaa lapsiaan . Ja aikuinen ei puutu asiaan mitenkään , vain leikkii tietämätöntä ja välinpitämätöntä . Lapset käyvät päivisin koulussa ja koulun jälkeen kotona odottaa helvetti . Lohduttajaa ei löydy , ei edes lemmikki koiraa , antamassa edes pientä inhimillisyyttä elämään .

Ja samaan aikaan "äiti" toimii erityisasintuntijana Mannerheimin lastensuojeluliitossa . Ja tämä aikuinen ei saa mitään tuomiota välinpitämättömyydestään , velvollisuudesta huolehtia heikommista .

http://tuuritapio.blogspot.fi/2013/04/alppilan-koulussa-tuulee-kuin.html
[/quote]

Tuo oli jotain niin järkyttävää :(

Vierailija
10/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:40"]

Tätä Eerikaa ei voi auttaa enää. Toivottavasti hänen on nyt hyvä olla. Meidän on avattava silmämme ja pelastettava vuonna 2015 kärsivät "Eerikat". Jokaisen on tarkkailtava naapurin lapsia,oikeasti, vastaavia tapauksia on tälläkin hetkellä ympäri maan, ehkä myös sinun naapurustossasi!

[/quote]

Eerikan naapurit huomasivat ja yrittivät auttaa. Sossut ei tehneet mitään. Kun tyttö murhattiin, julkisuudessa alkoi naapureiden syyttely, kun "eivät auttaneet", "ketään ei kiinnostanut", "nykyajan meininki", "yhteisöllisyyden puute". Eihän vika voinut olla viranomaisissa, vian täytyi olla meissä kaikissa. Onneksi tästä käydään käräjiä ja naapureiden tekemät ilmoitukset ja auttamisyritykset tulivat julki. Mitä se naapureiden puuttuminen auttaa, jos viranomaiset eivät hoida työtään.

[/quote]

No aika vaikeaa heidän työnsä varmaan on. Täälläkin jos joku valittaa kun heistä on tehty (omasta mielestään) perätön ls-ilmoitus, niin välittömästi toiset samanlaiset huutaa kuorossa kuinka kauheeta kyttäystä ja neuvotaan kuinka feikataan kaikki kotiolot virheettömiksi, naapuri tai kuka onkaan ollut ilmoituksen tekijänä saa vihat päälleen. 

Vierailija
11/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas jäytää mielessä se kuva, että pienellä raasulla oli prinsessakruunu päässään, kun kuoli. Varmaan haaveili toisenlaisesta elämästä :( 

Vierailija
12/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:08"]

Minua taas jäytää mielessä se kuva, että pienellä raasulla oli prinsessakruunu päässään, kun kuoli. Varmaan haaveili toisenlaisesta elämästä :( 

[/quote]

Minusta tämä oli jotenkin kamalin yksityiskohta. Että pieni lapsi toivoo ja unelmoi vielä kaikesta väkivallasta ja kidutuksesta huolimatta jostain paremmasta, mitä ei koskaan tullut saamaan.

Vierailija
13/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kanssasisaret, te jotka ahdistusta näistä jutuista niin varjelkaa itseänne, älkääkä lukeko. Kun murhaoikeudenkäynti alkoi, mä olin siihen asti ollut melko tietämätön melkein koko jutusta, olin nähnyt lööppejä mut ainoatakaan lehtijuttua en ollut lukenut koska tiesin että mulle tulee helposti huono olo näiden juttujen takia. No, sit kun asia oli kaikkialla esillä, minäkin aloin lukea ja vajosin aivan kaoottiseen tilaan. Tiesin ettei pitäisi lukea mut kahlasin läpi aivan oksettavia pöytäkirjoja ja oikeudenkäyntiraportteja, joita netti on pullollaan.

Sit mä sekosin. Ensinnäkin itkin kaiket päivät, olin jäänyt 2kk aiemmin työttömäksi että ehkä sekin vaikutti kokonaiskuntooni mut mulla oli liikaa aikaa miettiä Eerikaa. Eniten kirpaisevat jotkut pienet yksityiskohdat kuten tiara tai monet muut, en ala tässä niillä mässäillä.

Koin, että mun on on tehtävä jotain ja niinpä aloin kuljeskella pitkin asuinaluetttani katsellen, näkyisikö jossain joku kaltoinkohdeltu lapsi, jolla on vaatteet revittynä tms. 

Iltapäivisin sain tsempattua, että olin suht normaali lapsemme tultua koulusta siihen saakka kun hän meni nukkumaan. Sit aloin vaik itkeä eikä sille tullut loppua, saatoin teeskennellä nukkuvaa että mies nukahti ja sit saatoin mennä esim. olohuoneeseen itkemään.

kun mun mies oli pari viikkoa min itkemistäni katsellut, hän sanoi että tarttet apua. Oli hän jo aiemmin ollut huolissaan mutta kun kerroin että olisiko mun pitänyt osata nähdä jotain kun kävin kerran Puotilassa (siellä Eerika murhattiin) noutamassa FB-kirppikseltä ostamani toppapuvun, että olisin voinut nähdä jotain ja pelastaa lapsen ja syytän itseäni kun en nähnyt. Olin ihan hysteerisessä tilassa ja kerroin miten kiertelen asuinaluetta etsimässä pahoinpideltyjä lapsia ja että tää on kaikkien meidän koko Suomen syy tää murha. Tässä kohtaa mies soitti kaverilleen joka on psykiatrinen hoitaja ja hän tuli sit viemään mua Auroraan. Siellä ne kuuntelivat mua, antoivat jotain lääkkeitä vähän mukaan ja ohjasivat terveysaseman lääkärille. No, en sinne mennyt vaan varasin mieheni kaverin opastamana ajan psykologille. Tarkoitus oli käydä 3-4 kertaa mut kaikkiaan kävin 12 kertaa. Siinä ohessa myös kuulin että noin yleisesti psykologien ammattikunnassa ovat puhuneet että on tullut paljon asiakkaita, lähinnä äitejä, juurikin puhumaan tästä asiasta. Ja  mieheni kaverilta kuulin että psykiatrian/psykologian alan ammattilaisetkin ovat joutuneet "käymään työnohjauksessa" siis itse ammattilaisen puheilla.

Nyt kun olen saanut jotenkin prosessoitua Eerika-keissiin liittyviä tunteitani, olen nämä uudet uutiset osannut ottaa hyvin. En lue kaikkea ja ne mitä luen niin en ole alkanut enää sekoamaan. 

Ei me rivikansalaiset voida muuta kuin pitää silmät auki, ettei lähipiirissä, tai naapureilla tapahdu tämmöistä, ehkä voimme olla herkemmällä korvalla ja tarkemmalla silmällä esim. koulun /päiväkodin yhteydessä mutta muuta emme voi tehdä. Ymmärrän että asioista tulee mediassa kirjoittaa kuten ne ovat menneet mutta kaikkien ei pidä kaikkea lukea! Älkää ajatko itseänne tommoiseen ahdistukseen ja jopa syyllisyyteen kuin minä ajoin.

Vierailija
14/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitettu, nro 15. Itselläni on traumatausta ja se aktivoitui juuri silloin kun ekan kerran tuli kaikki tietoon ja lehtien sivuille & nettiin. Mäkin luin, vaikka ei olisi pitänyt. No, kävin silloin psykoterapiassa jo valmiiksi, niin siellä oli sit helppo purkaa asioita pois päästään.

Tämä juttu on niin tavattoman ahdistava monella tapaa. Jo siis itse teot ovat kuvottavia mutta siihen päälle tämä normaalijärkeen mahtumaton laiminlyönti lastensuojelussa! Vaikka kuinka puhutaan, että alalla on "epäpäteviä" toisin sanoen heillä ei ole ammattiin vaativaa ylempää korkeakoulututkintoa, niin oli niin älyttömän monta kohtaa, jossa ihmisillä ei ollut järkeä tai minkäänlaisia kykyjä olla tehtäviensä tasalla tai ylipäätään pitää silmiään auki. Ja samaan aikaan saa lehdistä lukea, että Eerikan tapaus ei ole johtanut mihinkään muutoksiin Hgin lasussa! Tästä tulee semmoinen ajatus, että mitäpä jos itse olisin lapsena ollut vastaavassa tilanteessa, niin kukaan ei olisi näemmä auttanut. Ja näin äiti-ihmisenä nousee myös huoli omasta lapsesta, että näköjään viranomaiset voivat toimillaan jopa edesauttaa lapsen kuoleman, että mitä jos minun poikani joutuukin "rattaisiin" ja kukaan ei usko minua kuten Eerikan äitiä ei uskottu...

Plus sitten kaikki ne iljettävät yksityiskohdat ja jotenkin dramaattiset käänteet: tulla murhatuksi äitienpäivänä äitipuolensa ja isänsä toimesta, tiara päässään... Pala nousee kurkkuun. Jos tämä olisi leffakäsis niin sitä syytettäisiin epäuskottavaksi. 

Vierailija
15/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri Eerikaa ajatellessa et saa unta? Entäs ne lukuisat pahoinpidellyt lapset Suomessa, joista kukaan ei tiedä mitään ja uskotaan että elävät onnellisena vanhempiensa kanssa? Heitähän voisit vielä auttaa. Eerika sai vaan jostain ssyystä lööpit huutamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi