Vilttisläisten vko 37
Linkki viime viikkoiseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=8268574&p=1&tmo…
Kommentit (20)
Pääsin koneelle ja het tänne kurkkimaan! Odotin kyllä plussauutisia, mutta niitä ei nyt ole tainnut kuitenkaan tulla=( Itse odottelen tätsyä saapuvaksi parin viikon päästä ja toivon, että kierto venähtää yli 28 päivän. Tämä sen vuoksi, että vuorotteluvapaasta huolimatta joudun yhteen kuppaseen oikeudenkäyntiin todistajaksi lokakuun alussa työn puolesta. Jos siis tämä kierto 26-27 pv ja aloitan clomit, niin inssi osuis just oikeuskäsittelyn kanssa samaan aikaan. Paskat. No, onneksi on muutto tulossa ja puuhaa hirveesti! Mutta eipä nyt muuta tällä kertaa, kiirettä pukkaa vapaallakin! Halauksia ja tsemppiä kaikille!
Hei!
Kirjottelin tossa jokuaika sitten et nyt vaa odotellaa kutsua. Nyt se tuli eli on aika naistentautien polille lokakuun lopussa. Helpottavaa ku tietää pääsevänsä tutkimuksiin. Ellei täti kaarra sillon just paikalle, päivät aika täpärällä.
Ajattelin vaa kysyä ennen ku soittelen sinne et kannattasko miehen käydä simppatestissä jo ennen sitä? Tai oishan se hyvä käydä jokatapauksessa, mut kynnys mennä on kuitenkin aika korkea...
Harrastuksista uusi on tänä syksynä ollut hölkkä. Kesällä ei kerenny paljoa liikkumaa, ni se on kyllä ollu aika tuskaa...mut onneks siitä loppujenlopuks tulee niiii-ii hyvä olo!!
Vitamiineja pitäs ruveta syömää, mut ei oikeen tiedä mikä ois hyvä merkki. Multitabs??
Oma kierto on (tarkistaa kalenterista) 15/26-30 ja ovis oli jo varmaa. Mut eipä täs voikkaa parii päivää mitää harrastella kun kävin äsken poistattamassa 2 viisaudenhammasta...oksettaa kun on verta suussa...
Olipas taas vaa omaa napaa... poski turvoksissa
-ninnuli-
Ihanaa, kun on lämmintä vielä ulkona!
heti alkuun Ninnulille paljon mehujäätä ja särkylääkettä ja pikaista paranemista! Tuoreessa muistissa omien viisureiden poistot viime talvelta ja syksyltä, yllättävän hyvin parani ja ei oo vaivannu enää hampaiden jomotus.
).( En oo saanu aikaseks lääkärillä käyntiä tai ajanvaraustakaan : (. Ovis pitäis olla tällä viikolla ja hullu kun olen, niin seurailen nyt tän viikon oloa, ja jollei ovikseen viittaavaa ole, niin sit kai se ois ekaks testi tehtävä ja lekuriin kun nega se on kuitenkin.
Nälkä on koko ajan ja mahassa sellainen hassu kiristävä tunne. Ja kun olen pihalla kannsikellut kiviä ja riehunut lapion kanssa, niin aina silloin tällöin on pakko hiljentää vauhtia, kun alkaa niin kovin kiristää alavatsaa, reilummin tuolta kiukkuisemmalta vas.puolelta. Mahan turvotus kyllä laski ja ei tullu sitä r-testiä vielä tehtyä. En halua taas kerran nähdä sitä negaa edessäni.
Menkathan mulla oli suht normaali aikaan, mut ne ei kyl ollu normaalit. Kivut oli kovemmat ja tuhrua ei menkkojen jälkeen ollenkaan, yleensä väh. 3 päivää.
Kaipa tässä vaan yritän elätellä turhaa toivoa ja uskoa ihmeisiin...
Eilen tuli naapurin tyttö touhuamaan meidän pihalle ja puhelias kun on, niin kysäisi, että ' ' ettekö te meinaa tehdä lapsia ollenkaan, kun minä tarttisin leikkikaverin?' ' Vastasin että ' ' ei lapsia niin vaan voi tehdä' ' , johon tyttö jatkoi, että ' ' höh, helppo hommahan se on, otetaan vaan siemenet, laitetaan ne tonne (näyttää mahaa) ja sieltä se vauva sitten tulee.' ' Toisaalta hymyilytti lapsen ihana huolettomuus ja toisaalta taas sattui niin paljon kun se ei meillä vaan onnistu noin helposti. Tällä naapurin tytöllä tuo vauva-asia on pinnalla, kun naapurustoon on syntynyt ja syntymässä pieniä useampaan paikkaan. No, me olemme muutenkin koko tienoon kummajaiset, niin menköön nyt samaan piikkiin tämäkin asia.
Omasta navasta taas tuli revittyä paljon juttua.
Tuosta lapsttomuuspuolen ketjusta; tunnustan käyneeni ja käyväni sielläkin silloin tällöin. Ajatukset menee niin hyvin yksiin, niinkuin teidänkin kanssa. En aio hävitä Vilttiketjusta mihinkään, vaan pikkuhiljaa sopeudun askel kerrallaan ajatukseen, että todellakin olen lapseton : (.
Jep, eipä muuta kuin hyvää viikon jatkoa ja palaillaan!
Ninnuli1:lle onnittelut tutkimuksiin pääsyn johdosta! Ja toivottavasti ei enää leukoja särje.
Mulle ei vielä(kään) ole tullut viisaudenhampaita, viime keväänä viimeksi leukoja kuvattiin kun ei meinannut uusi hampilekuri uskoa että multa tosiaan puuttuu näitä rautahampaitakin 2 sekä ylhäältä että alhaalta eikä näkynyt merkkiäkään viisauden hampaistakaan - jospa olen jo tarpeeksi viisas ;o) Hampaista on meillä kotona puhuttu paljonkin kun esikoiselta irtosi juuri ensimmäinen maitohammas.
Haavemaa: toivottavasti tuo sun tilanteesi ratkeaa. Outoja oireita sulla kyllä on, tule sitten heti kertomaan tulos kun olet päättänyt testata..
Senniina: Koska se vuorotteluvapaa sulla alkoikaan? Joko on kamoja pakattuna? Voimia muuttoon!
Omanapa lyhyesti: kierto loppusuoralla ja alkaa taas tuntua siltä, että kyllä ne menkat perjantaina alkavat...
Lämpöistä tiistaita kaikille!
minne ovat kaikonneet vilttiketjulaiset? Tulkaahan jakamaan ajatuksia. Saapi kirjoittaa muustakin kuin päivittäisistä kommelluksista ja vatsan kurlutuksista. Ihan mitä vaan mieleen juolahtaa...
Minä viikkailin eilen vauvan vaatteita. Veljen perheeseen toivottavasti syntyy vauva tammikuussa. Lupasin antaa poikien vaatteita lainaksi ja jotain ehkä omaksikin. Jos vain maltan luopua. Melkein jokaisesta vaatekappaleesta tuli jokin muisto mieleen... Lopulta itkeä tihrustin lohduttomasti. Tuli ikävä esikoisen vauva-aikoja, voi kun sen ajan saisi palaamaan... muistan sen jännästi pelokkaan tunteen kun tultiin kolmisin kotiin ja vapisevin käsin riisuimme pientä. Asettelimme petiin ja katselimme miten vauva nukkui. Meidän pieni poikamme. Kakkosen kotiin tullessa oli jo tiettyä varmuutta otteissa. Tuntui ihanalta mennä nukkumaan kun pieni mies tuhisi kehdossa siinä sängyn vieressä. Nyt kehto on tyhjä.
Miten tämän kaipuun saisi sammumaan? Aina alkukierrossa niin vahvasti vannoo, että nyt loppui, enää en kiduta itseäni ja taas kun on loppukierto toivoo niin, että sydän on pakahtua...
Hu-huu! Missä kaikki ovat?
Menee mun yksinpuheluksi, mutta eipä ole nyt mitään ihmeellistä kerrottavana... kierto lähenee loppuaan... Mitäpä muille kuuluu???
olen täällä minä ainakin. Mutta apua! Mulla on ollut tässä pari päivää hoidossa yks tuttavan lapsi 4v. ja täytyy sanoa, että tiukille otti tuo hiekkalaatikolla istuminen ja tekemisen keksiminen noin taas äkkiseltään.Rupesin jo tänään 3 tunnin kuluttua (häpeän myöntää) vilkuilemaan kelloa ja miettimään, että vielä kun pari tuntia jaksais. Lapsi oli kiltti kuin enkeli , mutta huomasin että mua rupes vaan " väsyttämään" se legoilla leikkiminen ja hiekkakakkujen teko. Ei voi mitään, että tuli kyllä mieleen taas, että miten siten jaksais kotona lapsen kanssa olla, nyt kun edellisistä hiekkalaatikkoleikeistä oman lapsen kanssa tosiaan on jo kohta kymmenisen vuotta. Olen varmaan vanha ja laiska!! Saa haukkua, tää vuodatus kuulostaa varmaan kauhealta. On varmaan ihan oikein, et meille ei sitä vauvaa tuukaan :/ Tuli kyllä tosi ristiriitainen olo, en oikein tiiä mitä tässä ajattelis.
Kierron loppuvaiheita mennään, eiköhän se täti sieltä jyrää loppuviikosta kp. 20 nyt, ja tod. näköisesti lyhyt kierto tulossa.
T: Stiipiliina *hämmentyneenä*
täällä ollaan!
Harrastuksista kyseltiin, menee mulla tuo aika oikeastaan koiran kanssa lenkkeillessä, pihaa laitellessa sekä iltatöissä (ts harrastus josta sa palkkaa ; )). Ommellutkin olen aikanaan paljon, mutta nyt ei tunnu aika riittävän siihen millään, kankaat saa odotella aikaa parempaa.
Tuli tuosta hiekkalaatikolla istumisesta mieleen, että samanlailla alkaa ' kyllästyttää' nopsaan, mutta toisaalta siellä on kiva olla ja leikin ja touhuan mukana lasten kanssa. Omiahan ei ole, mutta sukulaisten ja tuttavien lapsia aina silloin tällöin. Kivaa, kun saa itsekin ikään kuin leikkiä luvan kanssa ja heittäytyä lapsen kanssa hassuttelemaan. Heittelen kuperkeikkoja ja kiipeilen puissa jne, mitä en yksin tekisi.
Kyllä se kovasti mietityttää, että miten jaksaisi, jos todella se oma pienokainen olisi koko ajan läsnä, kun parin päivän lapsivierailun jälkeen on ihan puhki ja nautin hiljaisuudesta ja rauhasta talossa. Ristiriitaista, mutta vauvan kaipuu on kuitenkin se vahvempi tunne.
Oma napa jekuttelee edelleen, eilen taas repi hassusti alavatsaa, kun kannoin kiviä ja lapioin pihamaalla. Maha mulla on aina ollu vähän kenkku, mut ei se tämmöstä ole ennen tehny. Maha turpoaa välillä ja kyykyssä ollessa tai istuessa ' polttelee' nivusia ja liikkeelle lähtiessä muutaman eka askelen repii nivusiin. Huimaustakin on taas parina päivänä ollu ja alkaa heikottaa jos verensokeri pääsee laskemaan kovin alas. Tosin ainahan mun on syötävä 2-3 tunnin välein jotain välipalaa.
Testin jo eilen ostin ja ajattelin huomenna kotiin mentyä vaikkapa testata. Ennen töihin lähtöä en halua testiä tehdä, kun tuloksesta riippumatta en jaksais keskittyä töihin sen jälkeen. Testi on lähinnä sitä varten nyt, että voin lekurille aikaa varatessani ensi viikolla sanoa, etten ole raskaana vaan kipujen syy pitää nyt selvittää ja pian!
Ensi kuussa tulee pillereiden poisjättämisestä aikaa 4 vuotta, joten kai tässä ois aika saada jotain selvyyttä lapsettomuuden syistä.
Palaillaan palstalle taas töiden lomassa, mukavaa loppuviikkoa!
-Hassu Haavis-
kiva, että ilmaantui juttuseuraa :o)
Hiekkalaatikko: esikoisen kanssa käytiin kahdestaan hiekkalaatikolla ja leikkipuistossa keinumassa kilpaa, onneksi siellä sentään välillä oli leikkikavereitakin touhukkaalle pojalle ja juttuseuraa äidille. Kakkosen synnyttyä asuttiin jo tuolla nykyisellä kotipaikkakunnalla maalla ja naapurissa on perhe, joilla on samanikäinen esikoinen kuin meidän, ja kakkosetkin ovat syntyneet viikon ikäerolla. Joten leikkiseuraa löytyy. Äitiyslomalla leikkipuistossa käytiin joka päivä ja siinä olikin keksiminen jos samalla piti imettää kakkosta ja leikittää ykköstä jos ei ollut muita puistossa. Mutta täytyy sanoa, etten ole ehtinyt ikävystyä en edes silloin kun oltiin esikoisen kanssa vielä kaksin. Olin niin haltioissani siitä, että mulla on oma ihme, jonka kanssa saa paukuttaa hiekkakakkuja ja kerätä kiviä, keppejä ja käpyjä... Tosin nykyään ykköset leikkivät sujuvasti keskenään maja, keppi ja muita poikienleikkejä. Kakkosen kanssa pitää vielä välillä leikkiä jos isommat pojat eivät huoli mukaan. Kakkosen mieluisin leikki on baarileikki, jossa hän on vuorotellen joko myyjä tai asiakas. Asiakkaana ollessaan hän tilaa miehekkäästi: kajjaa mulle. Ja kotona sisällä pojat leikkivät yhdessä, välillä tulee tosin kinaa ja nujakointia, mutta se taitaa kuulua asiaan ;o)
Omanapa: kp28/28-35, pms-oireita ei ole oikeestaan muuta kuin tuttu rintojen jomotus ja yöhikoilu. Alaselkää ei jomota, mutta sitten taas päänsärky on aivan valtava...ja pinna on tosi kireällä. Johtuiskohan tosta päänsärystä... Huomenna pitäis menkkojen alkaa. Mutta tietysti taas toiveet ovat kovin korkealla plussaamisen suhteen, vaikkakin olen päättänyt malttaa odottaa - nyt pitäisi odotella kp36 asti - saapa nähdä kuinka käy :o)
Mukavaa torstaita kaikille!
Kauheeta kun ihminen on laiska...mut nyt kyl voi laittaa kaikki hammassäryn piikkiin :-) Ei kauheesti enää koske, mut poski aivan turvoksissa ja pystyy syömään vaa muussattua ruokaa! Kauheesti tekee mieli ruisleipää!!!
Hiekkalaatikko-asiaa: Hirveesti en oo " joutunu" hiekkalaatikolla istuskelemaa mut kummilapsia otetaa mielellään hoitoon. Mutta ohjasin tuossa lapsiryhmiä useita vuosia ja viimonen vuosi oli jo niin kamala, kun oli yksi niin vaikea ryhmä. Silloin rupes miettimään haluaako ollenkaan omia lapsia...kamalaa kun näin jälkeenpäin ajattelee!
Haavemaa: Minulla on samanlaisia tuntemuksia ollu alavatsassa aika vaihtelevasti noin 6kk ajan. Kerran kävin jopa kirurgilla ja gynellä asian takia. Mitään ei löytynyt ja gynekin ultralla katteli ja sanoi että siistin näköistä ja kaikki pitäs olla kunnossa. Kerroin että lasta yritetään.
Huomenna lähdetään miehen kanssa tuonne pääkaupunkiin vähän rentoutumaan eli syömään ja juomaan hyvin sekä shoppailemaan!!! Toivottavasti sit pystyy jo syömään ja suukin aukeaa kunnolla. Muuten ollaan neste dietillä... :-)
Palailen ensi viikolla!
+++terkuin:
-ninnuli-
Täällä kierto vetelee viimeisiään ja Viltsun kanssa samassa vaiheessa ollaan, et jännätään taas sitä tädin tulemista tai tulemattomuutta. Vieläkö Viltsu oot " täditön" ? Mulla pitäis vissiin tädin vierailun alkaa tänään tai huomenna, viimeistään sunnuntaina. Rinnat on vielä vähän arat, joten ei kait se perhana ainakaan viel tänään tuu.
Mulle kävi vähän sen hoidossa ollen muksun kans samalla tavalla kuin Haavikselle, et hoitolapsi rupes tenttaamaan multa, että: " Minkä takia teidän perheessä on vaan kolme henkeä, eikä enempää lapsia?" Hohhoijaa, yritäpä siinä nyt sitten selittää fiksusti, että joillakin on perheessä enemmän lapsia ja toisilla taas vaan yksi.. (heillä itsellään kun on jo 4 lasta perheessä).
Vähän kans ärsyttää jos erehdyt valittelee väsymystä tai päänsärkyä sellasille ystäville, jotka tietää tästä meidän yrityksestä, niin heti saa kuulla kommentin, et " sä olet varmaan raskaana!" Ja taas saa kommentoida takaisin, että tuskinpa oon..
Tällasta vuodatusta ja omaa napapiiriä tällä kertaa. Huomatkaa yksinpuhelun pessimistinen sävy-täällä valmistaudutaan ilmiselvästi sukulaisvierailuun :(
Aurinko paistaa kumminkin, joten taidan lähteä ulos nauttimaan edes siitä!
menkat alkamassa, olisi pitänyt tästä armottomasta päänsärystä tajuta, mitä meinaa:o( en ole pettynyt mutta kuitenkin... nyt on mieli niin maassa, etten jaksa muuta tällä kertaa kirjoitella, varmaan ymmärtänette.
Palailen pinoilemaan kun tästä menkkamasennuksesta taas toivun :o(
Mukavaa viikonloppua teille muille!
eli tänä aamuna apteekin omaan tuli haalea, mutta ihan selvä plus-viiva!! Eiliset menkkaoireet ovat tipotiessään, sen ekan tuhrun jälkeen ei ole näkynyt minkäälaista merkkiä menkoista, joten olisko nyt ollut sitten nk. kiinnittymiskipuja ja -vuotoa? Enpä tiedä, ajattelin odotella pari päivää pysyykö tämä kyydissä vai vuotaako ulos, jos alkuviikosta sitten testailis uudestaan. Vähän epätodellinen olo kyllä nyt, mutta positiivisempi fiilis kuin eilen :o)
Aurinkoista ja kirpeetä syyslauantaita kaikille!
Voi Viltsu mahtavaa! Ihanaa oli kun aukas tän ketjun ja noin kivoja uutisia täältä sain lukea heti.Toivotaan todella hirmuisesti, että sun plussa nyt pitää :))) Saatiinpahan ainakin se yksi plussa tänne nyt tässä kuussa. Ja oirelistaa kans tänne nyt sitten heti Viltsu-olikos sulla muuta kun tavalliset menkkaoireet?
Oma napapiiri: Oviksesta siis tänään se 14 vrk ja eilen jomotteli alaselkää ja vähän mahaakin, mut ei alkanu sit eilen vielä. Nyt äsken taas rupes kans jomottaa menkkamaisesti ja olin huomaavinani jotain punertavan kellertävää jo veskissä käydessä paprussa, joten eiköpähän saa täällä taas toiveet heittää tältä kuulta.
Nyt lähden jatkamaan puutarhahommia, kun tuo aurinkokin taas paistaa.
Hauskaa lauantaita kaikille ja Viltsulle toooosi paljoooon virtuaali-hali-onnentoivotuksia!
oirelistaa: normaalia alaselkä jomotusta ei tullut, eilen taisi jomottaa hetkellisesti alaselkää (silloin kun luulin menkkojen olevan alkamassa), rinnat ovat kipeät, mutta oikeestaan vaan nänneistä, suussa kumma paha maku vaikka hampaat pesty moneen kertaan ja purkkaakin jauhettu, superhajuaisti alkaa taas kehittyä, pinna kireä... eli vähän kuin mun normaalit pms-oireet, mutta ilman selkäkipua ja pahaolo tulee jos ei syö heti kun on nälkä.
Mutta koko päivän olen kauhuissani rampannut veskissä kun alavatsaa kummasti nipistelee ja kouristelee koko ajan.. vielä ei ole tosin näkynyt merkkiäkään vuodosta. Eilen tuli ihan minimaalisen vähän tuhrua ja luulinkin siksi, että kp vaihtuu. Olo on kyllä vielä vähän uskomaton. Miehelle vihjaisin, että taitaa se haikara sittenkin vielä meidän osoitteen muistaa. Ei se tainnut uskoa...Itsellekin tuottaa vähän vaikeuksia uskoa tätä todeksi. Niin monen pettymyksen jälkeen on vaikeata tajuta, että se onni voisi meitäkin potkia...
Stiipiliina, toivottavasti se ei ollut vielä merkki tädin tulosta vaan saisit sinäkin plussan testiin! Puhaltelen plussasäteitä teille kaikille, tuutte mun perässä tuonne odotuspuolelle kun en haluais täältä vilttipinosta pois. Aion kyllä roikkuakin täällä niin kauan että saan vahvistuksen tämän päiväiselle :o)
Viltsu voi vitsi oikein paljon onnea niistä kauan odotetuista kahdesta viivasta!! mikäs on mielesi tällä hetkellä? joko uskallat uskoa tikkujen näyttämään tulokseen. Voi vitsi, tuo tilanteesi kyllä antaa toivoa, vaikka itellä se ei ole mahollista ovuloimattomuuen takia..nyt sitten rauhallisesti kohti kolmosen odotusta! Onnea vielä kerran!
Omassa navassa ei mitään uutta, täti teki tepposia viime kierrossa ja pitkitti tuloaan ja jätti tuhrunkin väliin joka herätti tietenkin(typeränä) toiveita ja testatakkin kerkesin, tosin varmistaakseni jotta uskals juoda. nyt se sitten on vasta lähössä oli oikein kunnolla ja pitkästi tällä erää. Kyllä sen huomaa tässä ajan kanssa, että mihinkään uuteen muutokseen kierrossa ei voi uskoa!
Noh nyt ei ole kyllä vauva asiat päälimmäisenä mielessä vaan ootan muuttoa omaan kotiin! Ostimme juuri mieheni kanssa ensimmäisen yhteisen kodin.
Mutta toivottelen kaikille oikein plussarikasta syksyä!
täällä näyttää tilanne taas siltä kuin aina ennenkin plussan jälkeen :o( ihan kuin ois vuoto alkamassa :o( mä en kestä... ei auta kuin odottaa ja katsoa miten käy...
Kyllä se täti sitten taas kunnon vierailulle jäi, joten se tästäkin kierrosta sitten. Perhanan perhana taas ...Mites Viltsu voit?
ihan turhaan iloitsin plussasta taas, kivut ja vuoto alkoivat aamulla, olen itkenyt pettymyksestä koko päivän, ahistaa ja väsyttää tämä jatkuviin pettymyksiin tyytyminen... mikä mussa on vialla kun ei vain jää pieni matkalainen kyytiin :o( täällä paistaa aurinko, mutta mieli on synkkääkin synkempi. Kiitos kaikille ihanista onnitteluista ja tsemppauksesta, jatketaan yrittämistä - kai se aurinko vielä jonain päivänä meillekin päin paistaa silleen oikein kunnolla eikä vaan kurki pilven takaa...
Mukavaa sunnuntain jatkoa!
T: ikivilttisläinen? viltsu
ja heti alkuun pahoittelut tädin jyräämille. Olikos täällä muita piinailijoita? Mulla nyt kp25/28-35, pakko oli taas tänäaamuna laskea...nyt kun malttaisin vain olla turhaan toivomasta liikoja.. pms-oireet ovat lievemmät kuin aiemmin, mutta se nyt ei vielä takaa mitään. Perjantaina pitäisi menkkojen alkaa, saapa nähdä kuinka käy.
Joku kyseli harrastuksista, mulla ei oikeastaan ole mitään ns. omia harrastuksia.. lenkillekin joudun yleensä lähtemään niin, että otan lapset mukaan. Mies tekee kahta työtä ja on siis paljon pois kotoa, joten minä vietän näin ollen paljon aikaa lasten kanssa. Isomman kanssa käydään pelaamassa jalkapalloa kerran viikossa.
Kirjoittaminen taitaa tällä hetkellä olla se tärkein harrastus ja tärkeä henkireikä. Mulla on oma blogi, jonne kirjoittelen ajatuksia kaikenlaisia, en nyt ihan päivittäin, mutta aika usein kuitenkin. Ja sitten on lukeminen ja ristikot. Lasten kanssa meillä on oma kotijumppaohjelma tauski peltosen tahdissa, tanssitaan ja venytellään ja kakkosta voi vielä käyttää " painona" ja nostella. Mutta kyllä joskus tekisi mieli päästä ihan yksinään vaikka uimaan tai punttisalille.
Vitamiineista sun muista: minä syön jotain monivitamiini valmistetta, mutten muista nimeä...multitabs? sellainen vihertävän kellertävä purkki. Olen kokeillut vitamore totalit ja femisoijat, helokkiöljy kapseleita söin pitkään. Nyt ei ole kuin nuo vitamiinit, joita napsin, silloin kun muistan.
Mitäs muille vilttisläisille kuuluu?