näkeekö lääkäri että olen työtön :(
Olin lääkärissä murtuneen käden takia. Tietysti hän kysyi ttarvitsenko sairaslomatodistusta. Vastasin että joo tarviin töiden takia vaikka oikeasti olen ollut vähän työttömänä :( jotenkin hävetti sanoa olevansa työtön ja nyt hävettää enemmän kun huijasin.
Kommentit (9)
No mutta lukeeko jossain tiedoissa että työtön,opiskelija yms. Iski huono omatunto
Ap
Heh. Voit vastata vain että et tarvitse todistusta, ei tarvi kertoa olevansa työtön. Ei se lääkäri siitä ajattele että ahaa olet työtön kun et tarvi.
Joo ei kannata sanoa olevansa työtön, kotona lasten kanssa tms. Vaikuttaa hoitoon. Itse olin tilanteessa, jossa loukkasin käteni87 niin pahasti, etten saanut puetuksi vaatteita ilman apua, hampaita harjattua jne. Lääkäri tokaisi "no mutta haittaako se, kun et ole kerran töissä"? Öö.. juu voin samantein kuolla pois, jos haluat.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:13"]
No mutta lukeeko jossain tiedoissa että työtön,opiskelija yms. Iski huono omatunto Ap
[/quote]
Ei lue. Kun lääkäri kysyy tarvitko todistusta, vastaat lyhyesti en tai tarvin.
Olisi kannattanut mainita noista luulotaudin oireista samalla.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:18"]Olisi kannattanut mainita noista luulotaudin oireista samalla.
[/quote]
Ehkä ens kontrollissa sitten
Ap
Ei ole mitään kaikkien toimijoiden yhteistä tietokantaa, josta näkisi kaikki ihmisen asiat. Lääkäri tietää vain ne asiat, jotka olet kertonut tai jotka ovat saman lääkärin aikaisemmin antamassa hoidossa tulleet esille.
Mietipä nyt vähän. Jos Kallen Nakkikioski Oy huomenna palkkaa sut työntekijäkseen, niin ei se ilmoittele muualle kuin verottajalle, että sä olet siellä töissä. Ei tieto mene kaikille maailman lääkäreille ja ties keille.
Kyllä se virtsanäytteestä viimeistään ilmenee.