Sairaslomalla etelään.
Työkaverini jäi sairaslomalle ja muutama päivä sen jälkeen kävi ilmi ettei lepo tapahtunut kotona vaan etelässä aurinkotuolissa ja altaalla uidessa.
Ärsytys oli niin suuri että jätin tämän saikuttelijan töitä tekemättä vaikka olisin niitä enemmän kerennyt tekemään.
Ne sitten odottavat pöydällä siihen asti kun saikuttaja on taas työkuntoinen.
10 päivää saikkua ja heti etelään.
Muut käyttävät lomapäiviä näihin reissuihin ja jatkuvasti saikuttaja käyttää jatkuvia sairaslomiaan näihin. Siihen vielä lomat päälle niin työpisteellään ei tätä henkilöä paljoa näy.
Ärsyttävää!
Kommentit (19)
No riippuu varmaan mistä syystä on sairaslomalla? Ite olin 1.5kk sairaslomalla leikkauksen jälkeen ja ei se sairasloma olisi estänyt matkustamista. Silloisia töitä en olisi kuitenkaan pystynyt tekemään vaarantamatta toipumista.
No minäkin olin Kreetalla sairauslomalla.
Patemmin minä siellä lepäsin kun oli täyshoito joka ruokki lapset.
Joitakin sairauksia aurinko hoitaa. Sitten on taas entistä ehommassa työterässä.
Itse olin Kanarialla kun käsi murtui niin enkö olisi saanut mennä sinne kun muute mitään haittaa ei ollut kuin käsi kipsissä ja työnantaja halusi että olen sairauslomalla. Oletko sitä mieltä sairausloma vammasta kuin vammasta niin pitää lukittautua neljän seinän sisään eikä siltä saa poistua?
En kyllä itse kehtaisi lähteä, vaikka ymmärrän kyllä, että sairauksia ja tilanteita on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin sairauksia aurinko hoitaa. Sitten on taas entistä ehommassa työterässä.
Esimerkiksi viŧuŧus, masennus, ihottumat ja keuhkoputkentulehdus lähtevät mukavasti lämpimässä meri-ilmassa sangriakannun äärellä.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu varmaan mistä syystä on sairaslomalla? Ite olin 1.5kk sairaslomalla leikkauksen jälkeen ja ei se sairasloma olisi estänyt matkustamista. Silloisia töitä en olisi kuitenkaan pystynyt tekemään vaarantamatta toipumista.
6viikkoa on mielestäni eri asia kun 10 päivää.
Varsinkin jos kyseessä on jatkuva saikuttaja niin eikö tuossa haiskahda jo aika paljon?
Työnteko ei vain kiinnosta.
Minulla olisi kyllä niin huono omatunto, jos itse löhöilisin aurinkotuolissa samalla kun työkaverit raataa puolestani, etten osaisi nauttia tuollaisesta lomasta. Vaikka periaatteessa tietäisinkin, että noin voisi tehdä.
Minä lähdin leikkauksen jälkeen. Kaksi lasta. Mies otti lomaa ja hoiti lapset, hotelli ruokki ja järjesti ohjelmaa.
Sain levättyä huomattavasti paremmin kuin kotona normaaliarjessa. Mies pääsi helpommalla.
Kyseessä ei ollut leikkaus vaan sama syy minkä takia jatkuvasti saikuttaa muutenkin.
Joskus pari päivää ja joskus viikon.
Jos haluaa pitää vapaapäivän ja sitä ei saa vapaaksi niin sitten taas sairastutaan kummasti juuri silloin.
Ap
Ainoa, mitä sinun tarvitsee tietää, on että työkaverisi on lääkärin määräämällä sairauslomalla. Muu on turhaa spekulaatiota. Jos työkaverin hommat kaatuvat sinun niskaasi etkä ehdi tehdä kaikkea työajan puitteissa, keskustele asiasta esimiehesi kanssa. On työnantajan vastuulla hankkia tarvittaessa lisää työvoimaa, kun yksi on sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa, mitä sinun tarvitsee tietää, on että työkaverisi on lääkärin määräämällä sairauslomalla. Muu on turhaa spekulaatiota. Jos työkaverin hommat kaatuvat sinun niskaasi etkä ehdi tehdä kaikkea työajan puitteissa, keskustele asiasta esimiehesi kanssa. On työnantajan vastuulla hankkia tarvittaessa lisää työvoimaa, kun yksi on sairaana.
Kyllä tähän on vaikea suhtautua kun työkaveri kertoo näistä asioista ihan itse minulle.
Tiedän sen olevan poissa ennenkuin työnantaja on siitä tiedon saanut.
Kyse ei ole siitä ettenkö näitä töitä kerkeisi tehdä vaan se että haluanko. En halua enkä tee.
Sitä iloa en anna tästä turhanpäiväisestä ja jatkuvasta saikuttamisesta.
Ärsyttää tämä kuitenkin.
Vuosia tätä katsonut ja sen työt tehnyt mutta nyt riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tähän on vaikea suhtautua kun työkaveri kertoo näistä asioista ihan itse minulle.
Tiedän sen olevan poissa ennenkuin työnantaja on siitä tiedon saanut.
Kyse ei ole siitä ettenkö näitä töitä kerkeisi tehdä vaan se että haluanko. En halua enkä tee.
Sitä iloa en anna tästä turhanpäiväisestä ja jatkuvasta saikuttamisesta.
Ärsyttää tämä kuitenkin.
Vuosia tätä katsonut ja sen työt tehnyt mutta nyt riitti.
Ja siis olen ap.
Kerrot työnantajalle ja ilmoita että et tee saikuttajat hommia
Kyllä pitämättömät sairaslomat on syytä pitää ja mielellään mieleisessä paikassa!
Kyllä neljä kertaa vuodessa on käytävä reissussa.
Kesälomalla, talvilomalla ja kaks kertaa saikkulomalla.
Sairausloma ei sinällään estä ulkoilemista tai osallistumista liikunnallisiin yleisötapahtumiin. Vaikka sairausloma on tarkoitettu toipumista ja lepoa varten, osallistuminen esimerkiksi urheiluharrastuksiin on mahdollista rajoitetusti. Myöskään esimerkiksi ulkomaanmatkan tekeminen sairausloman aikana ei välttämättä riko työsopimusvelvoitteita työsopimuksen päättämisen oikeuttavalla tavalla (TT 1982-10). Urheilukilpailuihin osallistuminen tai matkalle lähteminen sairausloman aikana saattaa osoittaa kuitenkin välinpitämättömyyttä sairausloman tarkoitusta kohtaan ja vaikuttaa sitä kautta tuomittavan korvauksen suuruuteen (TT 1987-30). Keskeistä mahdollisen väärinkäytön tunnistamisessa on se, mitä työntekijän itsensä tuli osata arvioida toimintansa vaikutuksesta tervehtymiselleen (TT 2001-36).
Kerro hänen esimiehelleen epäilysi, selvittäköön itse onko työkaverisi ollut epärehellinen.
Viru hotellissa