Mitä tarkoittaa "syntyi käsi poskella" ?
Siis että vauva tuli sellaisessa teräsmiehen lentoasennossa ulos?
Tai mitä muuta? Miksi edes halutaan sanoa että syntyi käsi poskella... vähän kuin sanoisi että alapää venyi normaalia enemmän.
Kommentit (26)
Koska se on yksi yleinen tapa syntyä. Ja yritä nyt päästä noista venymisfantasioista.
Sitähän se tarkoittaa, että syntyy käsi poskella. Jaa-a, mistä minä tiedän miksi muut haluavat sellaista kertoa, kannattaa kysyä heiltä? Itse olen parille kaverilleni kertonut, tottakai kun kysyivät ja halusivat tietää miten synnytys sujui, olennainen osahan se sitä oli. Tosin hieman olen eri mieltä tuosta venymisestä, minulle leikattiin episotomia ja ommeltiin kiinni kun lapsi oli ulkona, eipä siinä normaalia enempää venynyt.
Avotarjonta= vauvan selkä on äidin selkää kohti
Raivotarjonta = vauvan selkä on äidin vatsaa päin
No mun yksi lapsi syntyi käsi poskella. Siis niin että käsi oli poskea vasten. Miten sen vielä tarkemmin selittäis? Ei se sen kummemmin mitään repinyt. Tahtoo yleisesti ottaen tehdä vähän tiukkaa puskea vauva ulos, ei se nyt paljon sen kummempaa ole. Kun kätilö huomasi miten on tulossa, lähti ilmeisesti hakemaan saksia, mutta juoksi äkkiä takaisin kun mies huusi että ottaako hän vauvan. Että nopeaan se silti "tipahti", parissa minuutissa.
Voi ei, tämä ilmeisesti tarkoittaa vain kirjaimellisesti vauvan asentoa hänen syntyessään :D Olen aina kuvitellut, että se on kielikuva joka kuvastaa että ihminen on ollut lapsesta asti sellainen mietiskelijä, tiedättehän kun ajatuksissaan nojaa kättä poskeen. Jestas tunnen itseni tyhmäksi :D
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:17"]Avotarjonta= vauvan selkä on äidin selkää kohti
[/quote]
Avotarjonta on siis se "normaalein" vauvan asento?
Mitä sitten, vaikka sanoisi että pillu venyi normaalia enemmän? Mikä edes on mielestäsi ''normaalia''? Pillut venyvät synnytyksessä sen verran kuin on tarvis, siinä ei pitäisi olla mitään noloa...
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:21"]
Voi ei, tämä ilmeisesti tarkoittaa vain kirjaimellisesti vauvan asentoa hänen syntyessään :D Olen aina kuvitellut, että se on kielikuva joka kuvastaa että ihminen on ollut lapsesta asti sellainen mietiskelijä, tiedättehän kun ajatuksissaan nojaa kättä poskeen. Jestas tunnen itseni tyhmäksi :D
[/quote]
Kiitos illan nauruista! :D
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:17"]Avotarjonta= vauvan selkä on äidin selkää kohti
[/quote]
Avotarjonta on siis se "normaalein" vauvan asento?
[/quote]
Ei, vaan raivotarjonta. Raivotarjonnassa vauva tulee helpommin ulos kuin avotarjonnassa.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:21"]Voi ei, tämä ilmeisesti tarkoittaa vain kirjaimellisesti vauvan asentoa hänen syntyessään :D Olen aina kuvitellut, että se on kielikuva joka kuvastaa että ihminen on ollut lapsesta asti sellainen mietiskelijä, tiedättehän kun ajatuksissaan nojaa kättä poskeen. Jestas tunnen itseni tyhmäksi :D
[/quote]
No kieltämättä vähän tunnutkin! Anteeksi
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:21"]Voi ei, tämä ilmeisesti tarkoittaa vain kirjaimellisesti vauvan asentoa hänen syntyessään :D Olen aina kuvitellut, että se on kielikuva joka kuvastaa että ihminen on ollut lapsesta asti sellainen mietiskelijä, tiedättehän kun ajatuksissaan nojaa kättä poskeen. Jestas tunnen itseni tyhmäksi :D
[/quote]
No kieltämättä vähän tunnutkin! Anteeksi
[/quote]
Mutta mun käsi poskella syntynyt vauva on kieltämättä edelleen vähän sellainen haaveilija! Että oisko se enne kuitenkin?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:21"]Voi ei, tämä ilmeisesti tarkoittaa vain kirjaimellisesti vauvan asentoa hänen syntyessään :D Olen aina kuvitellut, että se on kielikuva joka kuvastaa että ihminen on ollut lapsesta asti sellainen mietiskelijä, tiedättehän kun ajatuksissaan nojaa kättä poskeen. Jestas tunnen itseni tyhmäksi :D [/quote] No kieltämättä vähän tunnutkin! Anteeksi
[/quote]
Ei se mitään. Voidaanko laittaa tämä nuoruuden piikkiin? En tiedä mitään synnyttämisestä.
No päteekös tuo mietiskelijä-teoria teidän käsi poskella syntyneiden lasten kohdalla?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:42"]
No päteekös tuo mietiskelijä-teoria teidän käsi poskella syntyneiden lasten kohdalla?
[/quote]
Pätee!
Mulla on sektiolla syntynyt haaveilija. Epäilen kyllä, että käsi olisi ollut poskella jos hänelle olisi annettu mahdollisuus :)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:42"]No päteekös tuo mietiskelijä-teoria teidän käsi poskella syntyneiden lasten kohdalla?
[/quote]Ei :D
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:21"]Voi ei, tämä ilmeisesti tarkoittaa vain kirjaimellisesti vauvan asentoa hänen syntyessään :D Olen aina kuvitellut, että se on kielikuva joka kuvastaa että ihminen on ollut lapsesta asti sellainen mietiskelijä, tiedättehän kun ajatuksissaan nojaa kättä poskeen. Jestas tunnen itseni tyhmäksi :D [/quote] No kieltämättä vähän tunnutkin! Anteeksi
[/quote]
Ei se mitään. Voidaanko laittaa tämä nuoruuden piikkiin? En tiedä mitään synnyttämisestä.
[/quote]kyllä voidaan laittaa nuoruuden piikkiin!!
Ja samaten avotarjonta ja raivotarjonta = ??.
Perätilan sentään tiedän :D