Jos olen perheetön miljonääri,
voinko määrätä testamentissani, että rahat pitää tuhkata kanssani, ettei kukaan saa niitä?
Kommentit (18)
Voit. Just googletin, rahan tuhoaminen ei ole rikos, vaikka yleisesti niin luullaan. Eri asia, löytyykö halukasta tekemään sen. Luultavasti rahat katoaa parempiin taskuihin. Tuhlaa eläessäsi.
Anna hyvä ihminen rahas ennemmin vaikka mulle! Lupaan säilyttää uurnaasi takan reunustalla ja nauttia rahoistasi täysin rinnoin! Jää itelleski kivempi mieli :)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:17"]
Anna hyvä ihminen rahas ennemmin vaikka mulle! Lupaan säilyttää uurnaasi takan reunustalla ja nauttia rahoistasi täysin rinnoin! Jää itelleski kivempi mieli :)
[/quote]
Suomessa kuitenkin on tuhka haudattava tai muuten sijoitettava pysyvästi vuoden kuluessa tuhkauksesta (hautaustoimilain 7 luvun 19 § mukaan). Lakia tulkitaan niin, ettei Suomessa vainajan tuhkaa saa säilöä kotona.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:17"]
[/quote]
Suomessa kuitenkin on tuhka haudattava tai muuten sijoitettava pysyvästi vuoden kuluessa tuhkauksesta (hautaustoimilain 7 luvun 19 § mukaan). Lakia tulkitaan niin, ettei Suomessa vainajan tuhkaa saa säilöä kotona.
[/quote]
no miljönäärinä sitten pystyn kaiketi kiertämään tuon lakipykälän ;)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:05"]
Voit. Just googletin, rahan tuhoaminen ei ole rikos, vaikka yleisesti niin luullaan. Eri asia, löytyykö halukasta tekemään sen. Luultavasti rahat katoaa parempiin taskuihin. Tuhlaa eläessäsi.
[/quote]
Rahat kannattaa tuhlata tai polttaa itse.
Rahan tuhoaminen käytännössä vain jakaa sen rahan tasaisesti euroalueelle, eli kaikki hyötyvät.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:22"]
[/quote]
Kyllä, tuhkista voidaan puristaa timantti ja sen voi sitten laittaa mihin haluaa. Vaikka kaulaansa killumaan.
http://www.npr.org/2014/01/19/263128098/swiss-company-compresses-cremation-ashes-into-diamonds
[/quote]
Jos polttaisi ne miljoonat seteleinä, teettäisi setelituhkista timantin ja nielaisisi sen vähän ennen kuolemaansa, niin sehän olisi ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:55"]
voinko määrätä testamentissani, että rahat pitää tuhkata kanssani, ettei kukaan saa niitä?
[/quote]
Et.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:55"]
[/quote]
Kyllä. Määräyksesi ei tosin sido ketään, eli jos joku haluaa ne rahat sitten kuitenkin ottaa, niin kyllä ottaa.
Mene dubaihin sheikkien kanssa pariksi päiväksi kakkimaan, niin loppuu toi elvistely.
Syö kaviaaria, hummeria, kobe-nautaa, juo Krugin shampanjaa ja palkkaa palvelijoita.
Voin tulla sulle heti taloudenhoitajaksi. Paljonko saan kuukausipalkkaa? Ja montako niitä miljoonia oli?
Lupaan hassata jo ruokiin ja juomiin ja palkkoihini sen verran kuussa, että ellet ole Herlinin sukua, niin seteleitä ei tarvitse poltella arkun mukana.
Jos nostaa kaiken rahan käteisenä ja sulloo sen patjaansa ja sitten kuolee sänkyynsä ja mätänee siihen päälle, niin eihän niitä rahoja voi enää käyttää? Vai kestävätkö rahat mädäntymistä ja ruumismatoja?
Kannattaa tuhota ne rahat jo eläessäsi niin voit olla varma asiasta.
Lahjoita ne Kreikalle. Lopputulos on sama kuin tuhkaamisessa.
Tuskin olet miljonääri, sillä mä en sellaisena tuollaisia kysele!
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:22"]
no miljönäärinä sitten pystyn kaiketi kiertämään tuon lakipykälän ;)
[/quote]
Kyllä, tuhkista voidaan puristaa timantti ja sen voi sitten laittaa mihin haluaa. Vaikka kaulaansa killumaan.
http://www.npr.org/2014/01/19/263128098/swiss-company-compresses-cremation-ashes-into-diamonds
Kyllä voit.