Lääkärilehti: Monet pitkittyneeseen koronatautiin liitetyistä oireista eivät selittyneet virustartunnalla
Pitkittynyt koronaoireilu voi liittyä enemmän potilaan omaan käsitykseen sairastetusta koronataudista kuin laboratoriovarmistettuun tautiin.
Ranskalaistutkimuksessa ne henkilöt, jotka ilmoittivat sairastaneensa koronan, ilmoittivat myös useammin fyysisiä oireita. Esimerkiksi uupumuksella, nivel- ja lihaskivuilla, hengitysvaikeuksilla ja sydämentykytyksillä oli merkitsevä tilastollinen yhteys itse ilmoitettuun koronatautiin, mutta yhteyttä positiiviseen vasta-ainetestiin ei tutkimuksessa todettu.
Tutkimuksessa kysyttiin lähes 27 000 henkilöltä, olivatko he viimeisen 4 viikon aikana kärsineet yli 8 viikkoa jatkuneista oireista ja olivatko he sairastaneet koronainfektion. Kaikille tehtiin myös SARS-CoV-2-vasta-ainetesti, mutta ainoa oire, jolla todettiin merkitsevä yhteys koronapositiiviseen vasta-ainetulokseen, oli hajuaistin menetys. Mahdolliset väärät negatiiviset vasta-ainetestitulokset eivät tutkijoiden mukaan vaikuta olennaisesti tuloksiin.
Tutkijat päättelevät, että monet pitkittyneeseen koronatautiin liitetyt oireet eivät välttämättä liity suoranaisesti itse virukseen. Heidän mukaansa käsitys sairastetusta koronainfektiosta on voinut vaikuttaa oireiden tulkintaan tai ihmisten terveyskäyttäytymiseen. Pitkittyneeseen koronaan liitettyjä oireita ei pitäisikään automaattisesti leimata koronan aiheuttamiksi, jotta mahdolliset muut lääketieteelliset syyt eivät jäisi tutkimatta. Myös muita oireiden pitkittymiseen mahdollisesti liittyviä mekanismeja olisi tutkittava.
Tutkimuksen tulokset julkaistiin JAMA Internal Medicine -tiedelehdessä (Matta J ym. JAMA Intern Med 8.11.2021).
Kommentit (38)
Chile eilen 2800 tartuntaa , syyskuu 400 tartuntaa !!!!! Siis maassa joka on yksi rokotetuimista , siellä jo 3 rokotus menossa ja 2 rokotusprosentti suomea isompi.
Nousukäyrä on siis kaikesta huolimatta sama kuin näissä 50% maissa.
Zimbabve 60 tartuntaa vaikka rokotuskattavuus mikä hyvänsä....( alhainen)
Taitaa olla kyseessä markkinat , joissa kaikki arvat on hyviä...
Minulle on ihan sama kuka ottaa mitäkin mutta ei se että vihapuheilla uhkaillaan , vastaan siihen vihapuolustuksella.
Musta tuntuu, että meille valehdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että meille valehdellaan.
No niinpä. On vain yksi totuus, mikä täytyy pitää esillä koko ajan. Homma haisee...
Tohtoridiplomi kirjoitti:
Chile eilen 2800 tartuntaa , syyskuu 400 tartuntaa !!!!! Siis maassa joka on yksi rokotetuimista , siellä jo 3 rokotus menossa ja 2 rokotusprosentti suomea isompi.
Nousukäyrä on siis kaikesta huolimatta sama kuin näissä 50% maissa.
Zimbabve 60 tartuntaa vaikka rokotuskattavuus mikä hyvänsä....( alhainen)
Taitaa olla kyseessä markkinat , joissa kaikki arvat on hyviä...
Chile antaa esimakua rokotteiden toimivuudesta. Ja Zimbabve rokotteiden tarpeellisuudesta.
Ihan keksitty juttu koko long covid. Kuka tahana voi keksiä erilaisia oireita, jotta saisi venytettyä saikkua.
Usa ilmoitti , 100 lehteä tiedotti , 8 miljardia kertoi toisilleen varman tiedon.......moniko meistä on oman alan asiantuntija , entäs täysin tuntemattoman alan......
Tämän pystyy tarkastamaan covid-19 / tartunnat / rokotukset / testit.
Missä on alapeukut ja follari mustaajat....
Tietokoneisto kirjoitti:
Tämän pystyy tarkastamaan covid-19 / tartunnat / rokotukset / testit.
Missä on alapeukut ja follari mustaajat....
Mistä löytyy rokotteiden vakavat sivuvaikutukset?
Pitkittyneitä oireita voi todistaa sydämen ja aivojen kuvaamisella.
Longcovid-potilailla on muutoksia.
Eipä voinut muuta odottaa kohta kirjoituksia johtuu mielenterveydestä kuvittelee ja diaknoosia pukkaa masennus lääk keet ja siinäpä saatiin yksi ongelma pois. Onhan tuo jo yksi toinen sairaus saman läpi käynyt.
”Pitkittynyt koronaoireilu voi liittyä enemmän potilaan omaan käsitykseen sairastetusta koronataudista kuin laboratoriovarmistettuun tautiin.”
Suomeksi: luulotauti
Vierailija kirjoitti:
Vihantola44 kirjoitti:
Minulle on ihan sama kuka ottaa mitäkin mutta ei se että vihapuheilla uhkaillaan , vastaan siihen vihapuolustuksella.
Kun jäiskin pelkäksi vihapuheeksi, puhe ei tapa ketään toisin kuni mariinin uhkailu pakkorokottaa loput piikistä perusttellusti kieltäytyneet jos eivät tammikuun alkuun mennessä mene piikille vapaaehtoisesti.
Tämä piikin tutkitusta vaarasta välittämättä. Saksassa yliopiston patologinen tutkimus osoitti että rokotteella on välitön yhteys kuoleman tapauksiin kahden viikon sisällä kuolleissa potilaissa.
Suomalainen arvostettu patologi on toimittanut nämä tutkimusraportit jokaiselle kansan edustajalle, joten tietämättömyyteen on enää aivan turha vedota rokotepakkoa suunnittellessa, se on harkittua MURHAA jos pakkorokotuksiin ryhdytään jollain tekaistulla lakimuutoksella.
Patologin asiaa voi lukea täältä. Olen eri, kommentoin sivusta.
Olen järkyttynyt tiedoista, joita ruumiinavauksissa on ilmennyt.
https://urly.fi/2k5Z
Hyvä, että lääkäreitä kehotetaan tutkimaan oireiden taustalla olevat mahdolliset muut syyt. Tätä vain ei reaali elämässä kukaan lääkäri tutki.
Eiköhän tuossa ole riittävästi todistetta koronapiikki kusetuksesta.
The FDA wants the public to wait until the year 2076 - a full 55 years - for them to release the information it relied on to deem Pfizer's vaccine safe for usage. They said they can release 500 pages a month for the next 659 months. That makes me want to see the data right now.
Luulotauti? Typerää... Miten selittävät sitten laaja-alaiset keuhkovauriot keuhkoissa? Ei kai se mitään luulotautia ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihantola44 kirjoitti:
Kun jäiskin pelkäksi vihapuheeksi, puhe ei tapa ketään toisin kuni mariinin uhkailu pakkorokottaa loput piikistä perusttellusti kieltäytyneet jos eivät tammikuun alkuun mennessä mene piikille vapaaehtoisesti.
Tämä piikin tutkitusta vaarasta välittämättä. Saksassa yliopiston patologinen tutkimus osoitti että rokotteella on välitön yhteys kuoleman tapauksiin kahden viikon sisällä kuolleissa potilaissa.
Suomalainen arvostettu patologi on toimittanut nämä tutkimusraportit jokaiselle kansan edustajalle, joten tietämättömyyteen on enää aivan turha vedota rokotepakkoa suunnittellessa, se on harkittua MURHAA jos pakkorokotuksiin ryhdytään jollain tekaistulla lakimuutoksella.
Patologin asiaa voi lukea täältä. Olen eri, kommentoin sivusta.
Olen järkyttynyt tiedoista, joita ruumiinavauksissa on ilmennyt.
https://urly.fi/2k5Z
Lähde: MV-lehti.
Vierailija kirjoitti:
Pitkittyneitä oireita voi todistaa sydämen ja aivojen kuvaamisella.
Longcovid-potilailla on muutoksia.
Masennus ja mielenterveyden häiriötkin näkyy kuvissa ja aiheuttaa fyysisiä oireita.
Tällainen artikkeli oli viimeisimmässä Lääkärilehdessä.
Mitenköhän nuo lasten rokotukset nyt perustellaan, jos osoittautuu, että ei ole ns. Long Covidia?