Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asunnon löytyminen kun puolisolla on luottotiedot menneet

Vierailija
10.02.2015 |

Osaatteko sanoa miten järjestyy? Meillä on tilanne jossa ollaan molemmat töissä käyviä opiskelijoita. Minulla on luottotiedot täysin puhtaat ja lisäksi vanhemmat tarvittaessa tukemassa vuokranmaksussa. Poikaystäväni on hyvin toimeentuleva ja vastuuntuntoinen, eikä vuokraa ole jättänyt koskaan maksamatta. Hänellä on luottotiedoissa merkintä muutaman vuoden takaa.

Onko meidän mahdollista saada yhdessä asunto? Tämän hetkisen asunnon vuokranantajalle luottotiedot ei ole ollut ongelma ja ollaankin tässä asuttu jo pari vuotta, mutta nyt harkitaan muuttoa lähemmäs opintoja ja töitä.

Onko tämä ihan mahdoton yhtälö? Miten vuokranantajat suhtautuu siihen, että toisella vuokraajista on luottotiedoissa merkintä. Ollaan molemmat fiksuja ja järkeviä nuoria, hiljaisia ja rauhallisia. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut pitää maksaa. Miksi pitäisi vuokrata teille jos on tarjolla kunnon ihmisiäkin?

Vierailija
2/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:42"]

Laskut pitää maksaa. Miksi pitäisi vuokrata teille jos on tarjolla kunnon ihmisiäkin?

[/quote]

Miksi me ei oltaisi kunnon ihmisiä? Minä olen kunnon ihminen, olen aina maksanut kaikki laskut, tullut hyvin toimeen rahallisesti. Samoin myös poikaystävä nykyään. Teki joskus muutamia vuosia sitten virheen, kun oli hyvin vaikeassa elämäntilanteessa ja varma siitä, ettei hänen elämä enää jatku. Hän ei ole kuitenkaan ikinä jättänyt vuokraa tai laskuja maksamatta. Hän tekee nykyään koulun ohella niska limassa töitä korjatakseen vanhan virheensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä sain mukavan vuokra-asunnon vaikka on merkintöjä. Kaikki maksettu kyllä jo.

Vierailija
4/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:50"]Ainakin minä sain mukavan vuokra-asunnon vaikka on merkintöjä. Kaikki maksettu kyllä jo.
[/quote] kaupungilta siis. Nätti asunto, rauhallisessa talossa.

Vierailija
5/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt siis kiinnostaa juurikin tietää miten yksityiset vuokranantajat asiaan suhtautuu. Poikaystävällä ei ole tietenkään oikein varaa nirsoilla, mutta minä en haluaisi kuitenkaan muuttaa kovin epäsiistiin, rähjäiseen asuntoon, rauhattomaan taloon tai rauhattomalle alueelle. Nykyinen asunto on kyllä oikein passeli muuten kuin sijainniltaan, joten siihen jäädään opintojen loppuun, jos muuta asuntoa on vaikea saada. Tämän hetkinen asunto on yksityiseltä vuokranantajalta vuokrattu.

AP

Vierailija
6/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:42"]

[/quote]

Miksi me ei oltaisi kunnon ihmisiä? Minä olen kunnon ihminen, olen aina maksanut kaikki laskut, tullut hyvin toimeen rahallisesti. Samoin myös poikaystävä nykyään. Teki joskus muutamia vuosia sitten virheen, kun oli hyvin vaikeassa elämäntilanteessa ja varma siitä, ettei hänen elämä enää jatku. Hän ei ole kuitenkaan ikinä jättänyt vuokraa tai laskuja maksamatta. Hän tekee nykyään koulun ohella niska limassa töitä korjatakseen vanhan virheensä.
[/quote]

Pisti vain silmään, jos hän ei ikinä ole jättänyt mitään maksamatta niin mistä se merkintä sitten tuli..? Noin muuten kysymykseen niin kunnalta voitte saada asunnon, yksityisellä mahdollisuudet heikommat (mutta eivät täysin olemattomatkaan).

Vierailija
7/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:42"]

[/quote]

[/quote]Joo no kato niitäkin on jotka ei ole tehneet yhtään virhettä

Vierailija
8/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä on varmasti vaikea saada. Tottakai haluavat mielummin luottotiedollisen ihmisen. Mutta voithan vuokrata asunnon endin omiin nimiin .

Vierailija
9/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:03"]

Yksityiseltä on varmasti vaikea saada. Tottakai haluavat mielummin luottotiedollisen ihmisen. Mutta voithan vuokrata asunnon endin omiin nimiin .

[/quote]

Onko siis mahdollista tehdä niin, että minä vuokraan asunnon yksin omiin nimiini? Voiko hän muuttaa asuntoon, olematta osallinen vuokrasopimuksessa? Minä en ala hyvää miestä jättämään hänen aiemmin tekemänsä virheen takia. Minä olen kuitenkin ihan tavallinen, toimeentuleva, kunnollinen ja fiksu ihminen, eikä se minusta tee "maksukyvytöntä", että mieheni on joskus tyrinyt. 

AP

Vierailija
10/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain asuntoa ja mieheni muutti sitten siihen, ilmoitin vain vuokranantajalle. Ei ongelmaa.

Vierailija
11/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette osta asuntoa jos olette kunnollisia

Vierailija
12/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on luotot menny kummallakin ja ollaan tukien varassa työttöminä ei ammatteja kummallakaan ja hyvin ollaan saatu kämppiä ja ehdotuksia. Hidaste ei este.

Vierailija
13/13 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuokrasopimus vain minun nimissäni, se riittää vuokranantajalle. Mies on tietenkin kirjoilla asunnossa, eli ei asu "salaa". Miehellä on nykyään selkeästi paremmat tulot kuin minulla, joten maksaa isomman osan vuokrastakin, mutta sehän on ihan sama, kenen tililtä raha tulee vuokranantajalle. :)

Jos luotat poikaystävääsi, näin voi siis tehdä.