Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestänne huijaamista, jos ei kerro työhakemuksessa ikäänsä?

Vierailija
20.11.2021 |

Tai syntymävuotta ja näyttää kuvassa huomattavasti nuoremmalta kuin oikeasti on?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en huijaukseksi sanoisi, mutta olisihan se aika kiusallista siinä kohtaa, kun pääseekin työhaastatteluun.

Vierailija
2/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en huijaukseksi sanoisi, mutta olisihan se aika kiusallista siinä kohtaa, kun pääseekin työhaastatteluun.

Miten niin kiusallista?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kiusallista?

Ap

Että koittaa epätoivoisesti antaa itsestään erilaisen tai paremman kuvan kuin mitä todellisuus on.

Vierailija
4/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on ihan yleistä jättää ikä pois. Ansioluettelosta voi joka tapauksessa vetää johtopäätökset, koska kertoohan se jotain, miten pitkä työkokemus ihmisellä on tai milloin hän on valmistunut opinnoistaan.

Vierailija
5/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on ihan yleistä jättää ikä pois. Ansioluettelosta voi joka tapauksessa vetää johtopäätökset, koska kertoohan se jotain, miten pitkä työkokemus ihmisellä on tai milloin hän on valmistunut opinnoistaan.

Olisi mielenkiintoista tietää, miksi alapeukku.

Vierailija
6/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hakuihin pakko laittaa ikä. Lisäksi ikä näkyy viimeistään opiskelu ja työkokemustiedoissa.

Vierailija
7/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ohjautuu kaikki työpaikkailmoitusten haut yhtiön sisäisiin sähköisiin pohjiin, jossa ikä on pakko täyttää. Kaavake ei etene ilman sitä mihinkään.

Vierailija
8/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja paino, kaksi asiaa joita naiset eivät haluaisi kertoa

Vierailija
9/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen huomaa opinnoista tai työkokemuksesta. Jos on maisterin paperit saatu viime vuosituhannella niin kyseessä ei ole mikään parikymppinen.

Vierailija
10/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyyhän iän päättelemään jo koulutuksesta ja työkokemuksesta. Kun itse kerron koulutukseni olevan yo-merkonomi, niin tyhmempikin tajuaa, että valmistumisesta on jo aikaa.

Vierailija
11/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen näkee, onko toinen hoikka, tanakka vai sairaalloisen ylipainoinen. Mihin siinä tarvitaan kilomäärää?

Vierailija
12/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole kertonut ikää enkä ilmoittanut syntymäaikaa. Jos ei osaa työvuosien ja valmistumisvuoden mukaan mukaan päätellä, niin ei ole sun vika. Ja ikää ei oikeasti tarvitse mitenkään tuoda esiin, koska se ei saisi vaikuttaa työhönotossa.

Vierailija
13/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen huomaa opinnoista tai työkokemuksesta. Jos on maisterin paperit saatu viime vuosituhannella niin kyseessä ei ole mikään parikymppinen.

Olen suorittanut kaksi tutkintoa aikuisella iällä ja erilaisia pätkätöitä on kertynyt niin pitkä lista, että vanhimmat työkokemukset on pakostakin joutunut tiputtamaan cv:stä pois.

Ap

Vierailija
14/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa työtehtävistä ikä ei vaikuta mitenkään mitenkään työstä suoriutumiseen, joten ikä ei ole oleellinen tieto hakuvaiheessa.

Vierailija
15/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valmistumisvuottakaan ole mikään pakko cv:hen laittaa.

Vierailija
16/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 30 ja poistin hakemuksesta ja CVstä mun iän.

Jos ne on nokkelia, ne pystyy kyllä päättelemään mun lukion valmistumisvuodesta sen n. suunnilleen. Ja mun kuvasta, joka on CVssä. Näytän siltä, että olen jotain 20-40 välistä. :D

Aloin miettimään, että ehkä toi ikäkin saattaa olla työllistymiseni esteenä koska kaikki ajattelee, että kohta se perustaa perheen. 

Vierailija
17/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan pitää olla korkeintaan pari vuotta vanha, mutta muutenhan ei mihinkään tarvitse ikää tai vuosilukuja laittaa (CV, hakemuskirje), ellei sitten ole näitä lomakkeita, joissa vaaditaan esim. päivän tarkkuudella kaikki aloitus- ja lopetusajat.

Vierailija
18/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen näkee, onko toinen hoikka, tanakka vai sairaalloisen ylipainoinen. Mihin siinä tarvitaan kilomäärää?

Hyvin moni asia mitoitetaan painon mukaan niin miksi edes silloin ei voida olla rehellisiä vaan se paino täytyy valehdella alas päin?

Vierailija
19/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole ellei ilmoituksessa ole nimenomaan manittu, että haetaan parikymppistä ja olet 5-kymppinen. Sitten taas "nuorekkaaseen" porukkaan sulautuu vanhempikin.

Vierailija
20/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt haluaisi myöntämää olevansa vanha