Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestät lisääntyjäkavereidesi fb-päivityksiä?

Vierailija
10.02.2015 |

En tarkoita nyt vauvakuvia vaan sitä ainaista vinkumista ja säälin kerjäämistä: taaskaan ei olla nukuttu, rahat menee, kahden pienen kanssa on niin hankalaa, ku joskus pääsisi johonkin yksin, parisuhdeaikaa eläinlääkärin parkkipaikalla... Miten te muut estätte itseänne vain kirjoittamasta alle: "Ei niitä lapsia olisi ollut mikään pakko hankkia"?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun kaverini tuollaista kirjoittele. Joskus kertovat, että lapsi on kuumeessa, mutta eivät nekään päivitykset silmille varsinaisesti hypi.

Vierailija
2/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:33"]

En tarkoita nyt vauvakuvia vaan sitä ainaista vinkumista ja säälin kerjäämistä: taaskaan ei olla nukuttu, rahat menee, kahden pienen kanssa on niin hankalaa, ku joskus pääsisi johonkin yksin, parisuhdeaikaa eläinlääkärin parkkipaikalla... Miten te muut estätte itseänne vain kirjoittamasta alle: "Ei niitä lapsia olisi ollut mikään pakko hankkia"?

[/quote]

Ei ole painetta kirjoittaa tuollaisia mitä kyselet, koska olen kunnolla kasvatettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, vaikka lapsia haluaakin, ei se arki ihan helppoa ole! Miksi tuhlaat aikaasi moisten päivitysten lukemiseen, jos se noin kovasti ärsyttää? Itse ainakin ohittaisin tai piilottaisin päivitykset, joita en jaksa lukea. Tosin mua ei pahemmin päivitykset häiritse, on kiva lukea mitä kelläkin on mielessä. Vain se ärsyttää, miten jotkut jaksavat jauhaa mikä päivitys on mitenkin ärsyttävä!

Vierailija
4/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, 7 lapsen äitinä pakko sanoa etten koskaan ole päivitellyt tuollaista paskaa. Tosin tiedän 1 ja 3 lapsen vanhemmat jotka valittavat joka v*tun asiasta eikä mikään oo koskaan hyvin.

Vierailija
5/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:33"]

[/quote]
Että kun on valinnan tehnyt, niin ei saa ikinä valittaa?
Jos työssäkäyvä alittaa että kylläpäs väsyttää, pitäskö sanoa että pakkokos on käydä töissä, senkun jätät menemättä ja elät tuilla.
Jos auto hajoaa ja siitä valittaa, pitäkö sanoa että mitäs ostit auton, kulje bussilla ja kävele?
Jne, jne, jne.....
Miksi hitossa ei saisi valittaa siitä että lapsielämä ei ole aina herkkua ja helppoa!?

Joitakin oikeasti lohduttaa tieto että muillakin on vaikeaa, sen sijaan että vain postaa niitä hehkutuskuvia kun meillä kaikilla oli mukavaa.

Vierailija
6/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:39"]

Oikeasti, vaikka lapsia haluaakin, ei se arki ihan helppoa ole! Miksi tuhlaat aikaasi moisten päivitysten lukemiseen, jos se noin kovasti ärsyttää? Itse ainakin ohittaisin tai piilottaisin päivitykset, joita en jaksa lukea. Tosin mua ei pahemmin päivitykset häiritse, on kiva lukea mitä kelläkin on mielessä. Vain se ärsyttää, miten jotkut jaksavat jauhaa mikä päivitys on mitenkin ärsyttävä!

[/quote]

Miten osaat ohittaa marttyyripäivityksen lukematta sitä?

Vierailija
7/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:40"]

Miksi hitossa ei saisi valittaa siitä että lapsielämä ei ole aina herkkua ja helppoa!?

[/quote]

Koska toisin kuin töissä käyminen, lasten hankkiminen ei ole millään tavalla pakollista. Se rinnastuu ennemminkin hoitohevosen hankintaan tai muuhun todella kalliiseen harrastukseen. Jos joku valittaisi koko ajan, miten hankalaa hevosen omistaminen on, eiköhän siitä jotakin kommenttia tulisi.

Oletko mahdollisesti itse lisääntyjä? -ap

Vierailija
8/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä voit ottaa tiettyjen henkilöiden päivitykset pois uutisvirrasta, jos tiedät, että ne ovat näitä ärsyttäviä päivityksiä? Niin ei tarvitse edes miettiä lukisiko vai ei. Itse en kyllä rehellisyyden nimissä ihan kaikkea edes lue...Eli voisin hyvinkin ohittaa.

Vierailija
9/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelee niin ei voi valittaa jos on rankka kausi kokeisiin, jos saa vauvan niin ei saa valittaa jos lapsi nukkuu huonosti, jos sähköt katkeaa niin ei puhettakaan että sopii pohtia miten tehdä ruuat työpäivän jälkeen kun jääkaappi sulanut eikä hella toimi.

On se kumma miten elämästä viedään kaikki toisille jakaminen. Kyllä se ikuinen hyvän ja ihanan kertominenkin alkaa tuntua pinnalliselta ja sitten joku valittaa että "kyllä HÄN tietää mikä on siinäkin suhteessa oikea asianlaita -kuin joku negatiivinen tappaa kaiken hyvän?"

Emmää jaksa tätä. Eikö teillä ihmisillä ole itsellä mikään sitten hyvin tai ainakin realistista? Kuulostaa kamalan vaikealta ettei mikään ole koskaan OK toisilta. Mistä tuo johtuu? Voitko iloita toisten puolesta tai sitten vaan tunnustaa että onhan se varmasti raskasta mitä toinen kokee -vaikka itsellä olisi erilainen tilanne? Miksi toisia on pakko dissata?

Vierailija
10/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:48"]

[/quote]

Koska toisin kuin töissä käyminen, lasten hankkiminen ei ole millään tavalla pakollista. Se rinnastuu ennemminkin hoitohevosen hankintaan tai muuhun todella kalliiseen harrastukseen. Jos joku valittaisi koko ajan, miten hankalaa hevosen omistaminen on, eiköhän siitä jotakin kommenttia tulisi.

[/quote]

No ei minä menisi laukomaan silti. Miksi kaiken kuuluu sitten olla helppoa ja vaivatonta?

Kyllähän lapset tuo mukanaan paljon hyvääkin! Puhe on sen ihmisen jaksamisesta ja toiveista "pääsispä joskus leffaan" -no ylläri ettei käy jos ei ole hoitovapaalla tuloja mutta laskuja tippuu ja lapsen saatua menoja on yhden ihmisen tarpeiden verran lisää! Ne on haaveita, ja sinä linttaat ne! Mitä jos vaikka menisit pyytämään sen "kaverisi" leffaan ystävänpäivänä kuin vittuilet ja irvailet.

Olet ruma.

Vierailija
11/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:39"]

[/quote]

Miten osaat ohittaa marttyyripäivityksen lukematta sitä?

[/quote]

Mikä marttyyriys? Kun se väsymys kuittaa olotilan. Kurja kaveri olet! :( Pidän sinunlaisia kiusaajina.

Vierailija
12/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilotin erään kaverin face-päivitykset, juurikin tuollaisen ainaisen nillittämisen vuoksi. Milloin oli rahat loppu, eikä sossu antanut rahaa edes vauvan ruokaan, mutta samana päivänä vanhemmat olivat tilanneet pitsaa. Milloin oli miehen selkä kipeä ja mies vihainen, milloin oli mikäkin asia perseellään eikä mikään koskaan hyvin. Kyllästyin tilapäivityksiin ja poistin niiden näkymisen uutisvirrassani, eipähän tarvitse minun valittaa toisen valittamisesta kun ratkaisukin löytyy.
.
Samoin kyllästyttää mitkä tahansa muut samanlaisten päivitysten tekijät, olivatpa ne sitten vauvamasukuvia, naamaselfieitä, youtubelinkkejä, pelipäivityksiä, päivittäistä valitusta tai selostusta mitä milloinkin tekee sisältäen vuorokauden jokaisen paskaistunnon ja jääkaapin avauksen. Mutta hei, eihän minun ole pakko lukea tuollaista vaan voin poistaa ko facekaverin tai piilottaa hänen päivityksensä!
.
Voi kamalaa kun koko maailma ei toimikaan juuri niin kuin minä haluaisin! :D

Vierailija
13/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:54"]

[/quote]

[/quote]

No ei minä menisi laukomaan silti. Miksi kaiken kuuluu sitten olla helppoa ja vaivatonta?

Kyllähän lapset tuo mukanaan paljon hyvääkin! Puhe on sen ihmisen jaksamisesta ja toiveista "pääsispä joskus leffaan" -no ylläri ettei käy jos ei ole hoitovapaalla tuloja mutta laskuja tippuu ja lapsen saatua menoja on yhden ihmisen tarpeiden verran lisää! Ne on haaveita, ja sinä linttaat ne! Mitä jos vaikka menisit pyytämään sen "kaverisi" leffaan ystävänpäivänä kuin vittuilet ja irvailet.

Olet ruma.

[/quote]

Tällaiset valittajat antavat itsestään hyvin yksinkertaisen kuvan. Kyllä sinne elokuviin nimittäin pääsee, jos jaksaa äyttää ehkäisyä. Ei ymmärräetä ollenkaan omien elämäntapavalintojen ja ongelmien välistä yhteyttä. -ap

Vierailija
14/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ärsyttäis just tollaset vastaukset. Turhaa neuvoa jälkiviisaana.

Vierailija
15/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:02"]

[/quote]

Eihän se mitään jälkiviisautta vaadi. Kuka tahansa normaali ihminen osaa nähdä nuo ongelmat ennakolta. -ap

Vierailija
16/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]
Olen "lisääntyjä", niin kuin kauniisti ilmaiset asian.
Lapsia ei ole pakko hankkia, mutta ei lasten hannkimista oikein voi verrata hevosen ostamiseen tai muuhun harrastukseen.
Lisääntyminen nyt vain sattuu olemaan jokaisen biolgisen olennon "ohjelmoinnissa", ihminen ei eroa tässä suhteessa muista elävistä olennoista maan päällä.
Toki löytyy erikoisia ihmisiä, jtka tietävät paremmin ja ovat sitä mieltä ettevät halua että geenejään jatketa. Sekin on ihan ookoo.

Kuka sitten voi päättää mistä saa ja mistä ei saa valittaa?
Ei minuakaan hirveästi kiinnosta ehkä tällä hetkellä "ei-lisääntyjien" bilekuvat, kolmekymmppisillä joka vkloppu drinnki- ja herutuskuvia fb:ssä ja seuraavana päivänä valituksia pahasta olosta.
Sanonko että "kuka pakotti juomaan?". No en, koska se on heidän valinansa, ja saavat kyllä valittaa vaikka valitsivat tehdä jotain, mistä tiesivät että kärsivät seuraavana päivänä.

Onko sit dokaaminen fiksumaa kuin isääntyminen?
EN osaa sanoa.. Minusta se lisääntyjä on ehkä fiksumpi, mutta olen toki puolueellinen....

Vierailija
17/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä ei ole mitään "biologista ohjelmointia", joka pakottaisi meidät hankkimaan lapsia. (Eikä ole muuten eläimilläkään.) Sen saa ihan itse valita. Joku käyttää rahansa ja aikansa omaan hevoseen, toinen elokuvissa käymiseen, kolmas lisääntymiseen. Kyllä ihmiseltä voi odottaa sen verran selkärankaa, ettei kitise omien valintojensa täysin odotettavista seurauksista. -ap

Vierailija
18/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:02"]

[/quote]

Eihän se mitään jälkiviisautta vaadi. Kuka tahansa normaali ihminen osaa nähdä nuo ongelmat ennakolta. -ap

[/quote] Ei sitä oikeastaan voi tietää miten uuvuttavaa vanhemmuus voi olla. Ja jos on yhden helpon lapsen vanhempi, ja uskaltaa hankkia toisen, niin voit vain kuvitella millaisena yllätyksenä se tulee kun toinen huutaakin koko ajan eikä annan ikinä nukkua!
mutta sinulla toki on joku maaginen kasipallo mikä on sinulle paljastanut että sinulle elämä lasten kanssa olisi pelkkää helvettiä ja kärsimystä joten ihan hyvää ettet ole lisääntynyt.

Vierailija
19/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:08"]

Ihmisellä ei ole mitään "biologista ohjelmointia", joka pakottaisi meidät hankkimaan lapsia. (Eikä ole muuten eläimilläkään.) Sen saa ihan itse valita. Joku käyttää rahansa ja aikansa omaan hevoseen, toinen elokuvissa käymiseen, kolmas lisääntymiseen. Kyllä ihmiseltä voi odottaa sen verran selkärankaa, ettei kitise omien valintojensa täysin odotettavista seurauksista. -ap

[/quote] Juuei, eihän toki lisääntymisvietti ole mitenkään osa eläviä olentoja =D
Kiimahan on eläimillekin vain sitä että ovat kiihottneita ja haluavat seksiä, ja varmasti käyttäisivät ehkäisyä jos sitä olisi =D

Vierailija
20/33 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:08"]

[/quote] Juuei, eihän toki lisääntymisvietti ole mitenkään osa eläviä olentoja =D
Kiimahan on eläimillekin vain sitä että ovat kiihottneita ja haluavat seksiä, ja varmasti käyttäisivät ehkäisyä jos sitä olisi =D

[/quote]

Eläimillä ei tosiaan ole lisääntymisviettiä. Olet ymmärtänyt ihan oikein. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi