Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä, jos lapsillenne hymyillään?

Vierailija
09.02.2015 |

Aloin miettimään, häiritseekö teitä äitejä jos lapsellenne hymyillään/kujerrellaan/jutuille naureskellaan? Just sunnuntaina siwassa oli niin syötävän söpö taapero, joka tyytyväisenä vaunuissa möllöttäen veisasi "vaarilla on saarta" etten voinut muuta kuin käyttää lopun ajan lapsen "varjostamiseen" koska se oli vaan nii-in söpö. Kassoilla isukkia selkeästi alkoi ärsyttää mun toljotus ja hymyily (poika sen sijaan hymyillen esitti loppusäkeistön.) Miten on mammat, häiritseekö teitä parikymppiset lapsianne ihastelevat tytöt?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä hymyily, päinvastoin! On myös kiva, jos sosiaalisia taitoja vasta harjoittelevalle taaperolle jutellaan mukavasti tai edes se hymy. Usein ns. mummoiässä olevat huomioivat pikkulapset ihanasti :) ja esim ulkomaalaiset tarjoilijat. On totta, että ulkomailla lapsen saama positiivinen huomio on todella paljon suurempi. Suomessa löytyy ikävä kyllä paljon niitä, jotka tekevät vihamielisiä katseita, jos esim ravintolassa tai julkisissa kulkuneuvoissa lapsesta lähtee vähänkään ääntä :-(. Jatka siis ap hymyilyä, kiitos :)

Vierailija
2/20 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä tämä maailma lapsen silmin katsottuna näyttäytyisi mukavammalta, jos vastassa olisi hymyjä ja iloisia tervehdyksiä kuin vihamielisiä katseita ja poispäin katsomista, jos pieni taapero erehtyy tervehtimään tuntematonta esim. kassajonossa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"näkymättömiä lapsia" eli Muumimaailman Ninnejä on Suomessa kasvatettu iät ja ajat, joten muutos lähtee meistä, joille on suotu oikeus olla näkyvä (kuuluvakin) eli itsetunto ja sosiaaliset taidot ovat ja lisääntyvät, mitä enemmän uskallamme heittää luulottelut ja testata riittävän turvallisessa ympäristössä, miten meihin reagoidaan?!

Lapsi jota rakastetaan, oppii rakastamaan. Lapsi, joka saa kasvaa riittävän turvallisessa kodissa riittävän hyvien -edes yhden turvallisen-  arvomaailmaltaan vakaan ja tiedostavan aikuisen kanssa ja yhdessä harjoitella sosiaalisia taitoja esim. sitten siellä kauppareissulla, hänellä on aikanaan helpompaa vuorostaan aikuisena sitten olla terve itsetuntoinen ja laittaa hyvää kiertämään vaikka sitten vain ystävällisyydellä ja hymyllä, joka ei maksa mitään, mutta voi pelastaa alakuloisen ja antaa voimaa ja toivoa vaikkeissakin elämäntilanteissa.

Vauvoilla on oikeus saada tuntea, että he ovat näkyviä, rakkaita ja arvokkaita, sillä se siemen mitä sillätavoin kasvaa, on tulevaisuuden toivo itsekullekkin. 

Kuka tahansa osaa hajottaa, mutta rakentaminen onkin hankalampaa eli aloitetaan se vaikka sitten tekemällä toisemme tavalla ja toisella näkyväksi ja hymyillään kun tavataan- ainakin vauvoille     = )

Vierailija
4/20 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä alkuunkaan. Lapseni, pian taaperoikäinen on hyvin kiinnostunut ympäristöstä ja hakee kontaktia vieraisiinkin katsoen ja hymyillen, joskus "jutellen". On juuri myös oppinut vilkuttamaan ja sitä varsinkin tykkää tehdä, joskus tuossa taannoin tuli itsellekin tosi hyvä mieli kun lapsi vilkutteli vaunuistaan ja ohi kulki kiireisen oloinen, puhelimessa puhuva nainen joka hidasti pariksi sekunniksi vilkuttaakseen takaisin lapselleni :)

(Mitään kanssakäymistä muilta en siis velvoita tai odota, tietenkään, mutta ei todellakaan haittaa jos joku hymyilee tai juttelee lapselleni!)

Vierailija
5/20 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt samaa. Yleensä aina hymyilen noille pienokaisille...on ne vaan niin suloisia. Sitten kun tämän pienokaisen isä/äiti katsoo niin tulee aina mietittyä että kehtaako tässä nyt enään hymyillä, jos se äiti/isä ei pidäkkään siitä tai jotain.

Vierailija
6/20 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, jos hymyilette avuliaalle, sosiaaliselle ja ikäisekseen taitavalle lapselleni, koska hän nyt on niin ilahduttava. Se ärsyttää, jos vihjailette hymyllänne  toisesta lapsestani, joka on kömpelö vätystelijä. Häntäkin sopisi kehua ja kannustaa, tosin ei jatkamaan samaan malliin, vaan yrittämään ja onnistumaan omalla tavallaan!

Luonteeseen on kovin vaikeaa vaikuttaa. Elämänkokemukset alkavatkin kuormittamaan yhtä ja antamaan nostetta toiselle!

Vierailija
7/20 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse yhtään! Päinvastoin se on mukavaa. Kehuja ei lapseni juuri keltään saa, mikä on minusta harmi, kun eivät he huonokäytöksisiäkään ole. 

Itse olen kyllä huomannut että jotkut mulkoilee jos heidän lapsilleen hymyilee. Hämmentävää!

Vierailija
8/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään häritse. Vauvani on minusta maailman ihanin ja kiva jos hän ihastuttaa jotain muitakin. Ihmisten pitäisi muutenkin hymyillä toisilleen enemmän.

Vierailija
9/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, yleensä hymyilen hymyilijälle takaisin (siis hyvällä)

Vierailija
10/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan olen iloinen jos joku lapselleni hymyilee. Maailma tarvitsee ystävällisyyttä lisää.

Vierailija
11/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen lähinnä hämilleni.

Vierailija
12/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Mukava huomata, että kaikesta vallallaolevasta lapsivastaisuudesta huolimatta on ihmisiä, jotka hymyilevät pienelle ihmiselle :)

Vierailija
13/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan häiritse. Ja vauvalle ollaan tultu syntymästä asti aina hymyilemään ja juttelemaan kun ollaan ulkona ja yleensä vielä kommentoidaan mulle kuinka söpö lapsi. Ei haittaa ollenkaan.

Vierailija
14/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse! Se on ihanaa, kun joku hymyilee lapselleni. Juuri siksi on ihana olla äitiyslomalla: silloin on lasten kanssa usein kaupassa samaa aikaan mummojen ja vaarien kanssa, jotka ovat yleisimmin lapsille hymyilevä ja höpöttävä ihmisryhmä. Positiivisen huomion saaminen on aina mukavaa, ja parhainta on, kun se huomio kohdistuu omiin lapsiin, jotka tietenkin äitinä tuntuvat maailman parhaimmilta ja rakkaimmista tyypeiltä.

Vierailija
15/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mammat ja niiden lapsoset on yksi kaunein asia maailmassa! Ihan sama onko mammalla verkkarit vai korkkarit. Aina hymyilen kun semmoisen parivaljakon näen. 

terveisin, nainen, 21 vuotta, sinkku, lapseton

Vierailija
16/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, jos se hymy on semmoinen ystävällinen hymy ohikulkiessa. Tuollainen ap:n harrastama väijy sen sijaan olisi tosi ahdistavaa.

Vierailija
17/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee lähinnä se, että tässä paskamaassa kukaan EI hymyile. Menet lomalla mihin muualle tahansa, niin ihmiset hymyilee lapsille kassajonossa, liukuportaissa jne.

Vierailija
18/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:04"]

Minusta mammat ja niiden lapsoset on yksi kaunein asia maailmassa! Ihan sama onko mammalla verkkarit vai korkkarit. Aina hymyilen kun semmoisen parivaljakon näen. 

terveisin, nainen, 21 vuotta, sinkku, lapseton

[/quote]

samoin ajattelen vaikka itse olen vela

Vierailija
19/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan! Hymyilkää ja jutelkaa lapsilleni, olkaa niin kilttejä! Voi olla, että he hämmentyvät eivätkä vastaa, mutta jos osaatte ottaa sen luontevasti, niin olen kiitollinen.

Vierailija
20/20 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen isukki ei taida olla niin tottunut käymään lapsensa kanssa ulkona, että ymmärtäisi miten ihastuttava hurmuri hänellä on. Joo, tätä äitiä ei ärsytä. Mun lapset on ihania

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan