Kaupan pienimmätkin koot roikkuvat päällä, koska
vaatteet on nykyään isoja telttoja, joiden ei kuulu edes istua päällä! Tosi vaikea löytää nykyään kauniita ja tyköistuvia vaatteita. Kaikki on mallia LAATIKKO!
Minä en haluaisi piilotella vartaloani säkkiin :(
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:20"]Jos on muodoton lauta, niin mitä väliä mitä päälleen pistää? Kaupoissa on paljon kokoja 32, jonka käyttäjillä ei ole muotoja. [/quote] En sanonut, että olisin muodoton lauta! Rintoja löytyy D-kupin verran ja strategiset mittani ovat 90-70-90. Sitähän sä kysyit ;) Sp
[/quote]
No etsä noilla mitoilla ainakaan xs ole.
[/quote] On.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:46"]
Mahtuu tissit kyllä, mutta vatsan kohdalta kaikki isoja säkkejä!! Eli paidat laatikoita. Ei tyköistuvia ja kauniita. -ap-
[/quote]
Nyt vaan sattuu olemaan niin että laatikkomaiset vaatteet ovat muotia 90-luvun retromuodin vuoksi.
Tässä nyt muutama esimerkki H&m:n sivuilta sellaisesta paidasta, mikä ei todellakaan näytä kivalta päällä edes 32 koossa (harvinaista että edes on tarjolla sitä kokoa, yleensä alkaa vasta 34:sta). Erityisesti nuo satiiniset, läpikuultavaa materiaalia olevat paidat tuntuvat aina olevan järkyttävän isoja ja malliltaan muodottomia telttoja.
http://www.hm.com/fi/product/86914?article=86914-A
http://www.hm.com/fi/product/88154?article=88154-D#article=88154-D
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:24"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:20"]Jos on muodoton lauta, niin mitä väliä mitä päälleen pistää? Kaupoissa on paljon kokoja 32, jonka käyttäjillä ei ole muotoja. [/quote] En sanonut, että olisin muodoton lauta! Rintoja löytyy D-kupin verran ja strategiset mittani ovat 90-70-90. Sitähän sä kysyit ;) Sp [/quote] No etsä noilla mitoilla ainakaan xs ole. [/quote] On.
[/quote]
90 cm on kyllä tosi levee... eli en usko.
No tasan tarkkaan olen XS/ S kokoa :D Pituutta minulla 165 ja painoa 55kg.
-ap-
Joo, tän hetken muoti on ihan hirveää, jos on yhtään isommat rinnat ja vyötäröä. Kaikissa vaatteissa näyttää ihan lihavalta.
Ei kun ap tarkoitti sitä että normi ketjuvaatteet on nykyään mallia laatikko, muoti on sellainen. Eikö vaan, ap. Mut älä huoli, muodin kierto on nopeaa, kohta saa taas muutakin!
Olen niin sanotusti petite=) Ostan paljon lasten vaatteita ja esim. Jc:stä saa xxs.
Ja jos lasten koot tuntuvat isoilta, niin osta yhtä kokoa pienempää kuin pituutesi=)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:20"]Jos on muodoton lauta, niin mitä väliä mitä päälleen pistää? Kaupoissa on paljon kokoja 32, jonka käyttäjillä ei ole muotoja.
[/quote]
En sanonut, että olisin muodoton lauta! Rintoja löytyy D-kupin verran ja strategiset mittani ovat 90-70-90. Sitähän sä kysyit ;)
Sp
[/quote]
Olin itse tuota kokoa pari vuotta sitten, paitsi vyötäröltä 60 cm. Löytyi vaatteita kaupoista hyvinkin. Tuo ei ole edes pienin myytävä koko.
Olen ollut ihan samoilla mitoilla varustettu kuin ap 3vuotta sitten. Ja kyllä minäkin käytin xs/s kokoisia vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:12"]En usko! Maailma on täynnä kauppoja, sun pitää vaan löytää omasi. [/quote] Kerro minulle kauppa, niin menen ostamaan :) -ap-
[/quote]
Lastenvaatteet...;)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 08:07"]Olen ollut ihan samoilla mitoilla varustettu kuin ap 3vuotta sitten. Ja kyllä minäkin käytin xs/s kokoisia vaatteita.
[/quote] Hups, virhe tuli tuohon, vyötärö oli 60cm.
Helvetin isoja vaatteita. H&M on kait ainoa mistä saa 32-xs-kokoisia istuvia. Oon 157cm ja 48kg, 70DD.
Jos housut menee perseen kohdalta päälle, ne jää vyötäröstä 10cm liian isoksi.
Onneksi on ompelukone.
Sama vika minullakin, todella vaikea löytää hyvin istuvia vaatteita! Minulla on vanha vintage-nahkatakki, sen koko on 36. Jos laitan minkä tahansa nykyaikaisen vaatekaupan vaatteen kokoa 36 päälle on kyseinen vaate ihan järkyttävä säkki päälläni. Monesti koko 32:kin on liian iso, jos jostain kaupasta sattuu löytymään. Olen 152 cm pitkä ja mallia siro tiimalasi. Onneksi monet vaatteet pystyy pienentämään vyörtäröltä, mutta jos olkasaumat ei istu, selän leikkaukset tulee väärään kohtaan jne niin siihen ei kyllä mikään kikka enää käy.
Lastenosastosta ei ole apua, koska lapsilla ei ole tissejä eikä persettä, vaatteet tehty suoralle vartalolle.
Sinä ap kuvittelet.
Mullekin menee Henkkamaukan mallistoista koko s ja xs kepeesti päälle, mutta en silti kuvittele olevani sitä koko mitenkään vaan ostan aina M:ää. Jos joudun näillä mitoillani ostamaan s:ää niin sitten saa jo jonnekin valittaa.
Olen 172cm ja painan 74kg. Mulla on rintaliivit 75-80C tai D, riippuu merkistä ja mallista. Koen, että mulla on aika pienet rinnat siltikin. Mulla on pieni peffa ja kapea lantio, pitkät jalat.
Eli en usko sinua. =) Tai sitten änkeydyt niihin pienempiin kuteisiin ja luulet olevasi niissä sopiva, paitsi saisi vyötäröltä kiristää lisää, että näkyisi muodot paremmin (näin siis toivot).
*Huokaisu*
Tee vaatteesi itse.
Kokeile oasis-vaatemerkkiä. Ihanasti tiimalasille istuvia vaatteita. Valitettavasti kauppaa ei löydy Suomesta, pitää tilata netistä.
Nyt on muotia löysät paidat. Kohta muoti taas tietenkin muuttuu, niin eiköhän niitä istuvia vastteitakin löydä helpommin.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:24"]En sanonut, että olisin muodoton lauta! Rintoja löytyy D-kupin verran ja strategiset mittani ovat 90-70-90. Sitähän sä kysyit ;) Sp
[/quote]
No huhhuh, en usko! Sori vaan. Oon tota pienemmillä mitoilla (76-67-81) XS-S-kokoa (170cm pitkä) eikä tissitkään ole sellaiset etteikö kokoihin mahtuisi. Vai tarkoitatko, että nimenomaan "isojen rintojesi" vuoksi joudut hankkimaan isompaa kokoa -> telttoja?
Meinaan kaupoista kyllä löytyy pikkuista vaatetta, jos ei etsi sieltä XL- ja hotMAMA -osastolta.
[/quote]
No sun tissit varmaan mahtuukin niihin pikkuruisiin kokoihin (jos sellaisia joistain harvoista merkeistä löytyy). Ja olethan muutenkin suoraa vartalomallia. Juuri siinä tuleekin ongelma - usko tai älä - jos vartalossa on muotoja pienestä koosta huolimatta, istuvia vaatteita on todella vaikea löytää. Ja ihan niinkuin isommissakin koo´oissa, tissit tulevat usein vastaan jos koko taas muuten olisi riittävän pieni.
Oman kokemukseni mukaan helpoimmin pieniä aikuisten naisten vaatteita (jotka toisinaan huomioivat myös muotoja) löytyy HM:lta, mutta tietysti ärsyttää, jos haluaisi jotain laadukkaampaa.
Enpä ole aikoihin nähnyt näin uskomattomalla tavalla puhtaasta kateudesta johtuvaa vihaa herättänyttä keskustelua! On samasta aiheesta ollut juttua aiemminkin mutten muista nähneeni vastaavaa viharyöppyä :´D
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:55"]
Ei kun ap tarkoitti sitä että normi ketjuvaatteet on nykyään mallia laatikko, muoti on sellainen. Eikö vaan, ap. Mut älä huoli, muodin kierto on nopeaa, kohta saa taas muutakin!
[/quote]
Ap:n pointti ei taida olla tämä. Vaan se, ettei hän ja muut samankokoiset löydä kokoa, joka istuisi. Johon mahtuisi rinnat, peppu ja joka kuitenkin istuisi vyötäröltä. Koska nykyisin tehdään vaatteet hyvin suoralle vartalomallille. Onhan niitä istuvaksi tarkoitettuja vaatteitakin kaupoissa pilvin pimein!
Kapea vyötärö on katoava luonnonvara, paitsi naisilla myös vaatteissa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:20"]Jos on muodoton lauta, niin mitä väliä mitä päälleen pistää? Kaupoissa on paljon kokoja 32, jonka käyttäjillä ei ole muotoja.
[/quote]
En sanonut, että olisin muodoton lauta! Rintoja löytyy D-kupin verran ja strategiset mittani ovat 90-70-90. Sitähän sä kysyit ;)
Sp
[/quote]
Sittenhän sun koko on34-36, kyllä noilla mitoilla kokoja löytyy.Ainakin minä löydän 36 vaatteita vaikka kuinka paljon.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 20:20"]Jos on muodoton lauta, niin mitä väliä mitä päälleen pistää? Kaupoissa on paljon kokoja 32, jonka käyttäjillä ei ole muotoja. [/quote] En sanonut, että olisin muodoton lauta! Rintoja löytyy D-kupin verran ja strategiset mittani ovat 90-70-90. Sitähän sä kysyit ;) Sp
[/quote]
No etsä noilla mitoilla ainakaan xs ole.
[/quote] On.
[/quote]
No sitten käyttää aivan liian pieniä vaatteita, ei ihme ettei näytä hyvälle.