Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsiperhe viitsii olla ilman autoa?

Vierailija
08.02.2015 |

Meilläkin 2 autoa vaikka itse olen työtön. Miehellä työautona pakettiauto, itsellä farmari opel.  Ei mitään kalliita mutta pärjätään niillä. Miten te pärjäätte joilla lapsia ilman autoa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama typerys joka ei aiemmin ymmärtänyt miten joillain ei ole varaa autoon? Et ehkä sama hölmö mutta yhtä typerä.

Vierailija
2/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:07"]

Meilläkin 2 autoa vaikka itse olen työtön. Miehellä työautona pakettiauto, itsellä farmari opel.  Ei mitään kalliita mutta pärjätään niillä. Miten te pärjäätte joilla lapsia ilman autoa?

[/quote]

Miten sun miehes jaksaa kustantaa sun farkkuautoilua? Asutteko jossain korvessa, mistä ei muuten pääse ihmisten ilmoille? Katsos, kaikki eivät asu samoin, eivät edes lapsiperheet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autolle ei ole hirveästi käyttöä, niin helpottaahan se kun sellaista ei tarvitse myöskään omistaa.

Vierailija
4/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan keskustassa, kaikki arkisin tarvittava max 2 km päässä. Jos autoa tarvitaan, niin se vuokrataan tai otetaan taksi.

Vierailija
5/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon missä asuu

Vierailija
6/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin keskustassa on hankalaa etsiä autolle paikkaa ja kun kaikki minne on menossa on pyörä/kävely /bussi tai ratikkamatkan päässä, ei vaan tarvii autoa.

Vierailija
7/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisi ihan Helsingin keskustassa ja kaikki palvelut olisivat kilsan päässä, niin mkä ettei.

Vierailija
8/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on niin kallis pitää ja ärsyttävä huoltaa ja hoitaa ettei kai sitä kukaan pidä jos ei ole pakko

Vierailija
9/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä oo varaa moiseen yleellisyyteen. Kauppaostokset menee vaunujen alle ja bussilla pääsee vaunujen kanssa ilmaiseksi keskustaan

Vierailija
10/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa autoon niin pakkoan se on pärjätä. Olen yksinhuoltaja, vielä hoitovapaalla ja sen jälkeen opiskelija. Joten pelkillä kelan tuilla pitäisi vielä jokunen vuosi pärjäillä. Vanhempani asuvat aika lähellä ja heiltä saan autoa lainaan jos bussilla ei pääse. Bussi on meillä ilmainen vanhemmalle vaunujen kanssa joten sitä hyödynnetään aika paljon. Kesäisin pyöräillään.

Vierailija
11/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä autolla teen kun ei ole korttiakaan?

Vierailija
12/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viitsitään kulkea julkisilla. Asutaan hyvien yhteyksien päässä ja säästetään oman auton tuomat, ylimääräiset kustannukset.

Miksi ap. ei viitsi hankkia asuntoa hyvien julkisten yhteyksien läheltä ja miksi hän ei viitsi lopettaa saastuttamista?

Vierailija
13/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla eikä miehellä kummallakaan oo varaa ajaa ensinnäkään ajokorttia ei me pystyttäis myöskään maksaa autoveroja. Me kun ei olla synnytty kultalusikka perseessä eikä kukaan oo meille tarjoutunut ajokorttia maksamaan. Mies on eläkkeellä ja mä en saa töitä.

Vierailija
14/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pärjättiin 10 vuotta ilman autoa ja sen jälkeen ostettiin silkasta mukavuudenhalusta. Nyt kun siihen on tottunut, niin ei houkuta ajatus olla ilmankaan, vaikka autoa ei paljon tarvita ja sen pitäminen on kallista. 

Silloin kun meillä ei ollut autoa, liikuttiin pääosin julkisilla. Satunnaiset ajot taksilla, suunnitellut ajot CityCarClubin autolla ja sitten viikonloppureissuille otettiin vuokra-auto. 

Nyt maksetaan pelkästä parkkipaikasta 1080€ vuodessa ja tämä on vielä verrattain edullinen hinta.Kyllä se välillä panee miettimään, että voisi ehkä luopua autosta tai vaihtoehtoisesti vaihtaa kalliimpaan.

Vierailija
15/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:07"]

[/quote]

Miten sun miehes jaksaa kustantaa sun farkkuautoilua? Asutteko jossain korvessa, mistä ei muuten pääse ihmisten ilmoille? Katsos, kaikki eivät asu samoin, eivät edes lapsiperheet.

[/quote]

Hyvin jaksaa ja asutaan n 3km päässä keskikokoisen kaupungin keskustasta.

Vierailija
16/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:34"]

Ei mulla eikä miehellä kummallakaan oo varaa ajaa ensinnäkään ajokorttia ei me pystyttäis myöskään maksaa autoveroja. Me kun ei olla synnytty kultalusikka perseessä eikä kukaan oo meille tarjoutunut ajokorttia maksamaan. Mies on eläkkeellä ja mä en saa töitä.

[/quote]

Hui, eihän teillä ole lapsia?

Vierailija
17/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tätä samaa jankutusta? Tiedän jo ennalta, miten tämä ketju etenee.

Me emme kaipaa autoa ollenkaan, emme tarvitse sitä mihinkään. En edes pidä autoista. En huolisi vaikka ilmaiseksi saataisiin. Ja kyllä, tiedän että eri ihmisillä on eri tilanteet. En ole koskaan muuta väittänytkään. Mutta on myöskin ihan älytöntä väittää, että auto olisi jokaiselle lapsiperheelle tärkeä saati välttämätön.

Vierailija
18/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on aina ollut kaksi autoa, muutama kk sit myytiin toinen pois ja mainiosti pärjää ilmankin ja säästyy rahaa paljon!
Ellei miehen työajat olisi sellaisia ettei julkiset kulje niin voitaisiin olla kokonaankin ilman autoa.

Vierailija
19/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttiin autosta, kun muutettiin Runeberginkadulle Sipoosta. Kumpikin kävelee töihin ja päiväkoti on matkan varrella. Talo vaihtui  kolmioksi ja elämä rauhoittui.

Vanhemmilla on autot ja niitä käytetään, jos joskus tarvitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä