Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teams-kokouksissa oma ulkonäkö

Vierailija
18.11.2021 |

Onko muilla samaa..on hirveä nähdä minkä näköinen on Teams-palavereissa..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun läppärini kamera ole niin hyvä että välittäisin. Meikkiäkään en jaksa laittaa.

Vierailija
2/23 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useimmiten kamerat kiinni, niin ei väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se naama sen hehkeämmältä näytä luonnossakaan, päinvastoin. Teamsissa saa sentään näkymän sekunnissa kiinni.

Vierailija
4/23 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kamerat kiinni aina. Ainoastaan näyttö jaetaan.

Vierailija
5/23 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamerat kiinni meilläkin

Vierailija
6/23 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko sitä kameraa on pitää päällä? Meilläkin siihen "kannustetaan", taas joku ekstroverttien keksintö. Pidän kiinni jos huvittaa.

Vierailija
7/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sitä kameraa on pitää päällä? Meilläkin siihen "kannustetaan", taas joku ekstroverttien keksintö. Pidän kiinni jos huvittaa.

Ethän toimistollakaan kulje paperipussi tai kommandopipo päässä. Miksi toimisit Teamsissa toisin?

Vierailija
8/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän toimistollakaan kulje paperipussi tai kommandopipo päässä. Miksi toimisit Teamsissa toisin?

Totta, miten ihmeessä porukka pärjää livenä elämässä ja tutun porukan kanssa, jos nyt hävettää oma ulkonäkö? En ymmärrä en.

Vierailija
9/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, miten ihmeessä porukka pärjää livenä elämässä ja tutun porukan kanssa, jos nyt hävettää oma ulkonäkö? En ymmärrä en.

Ennen videopuheluaikakautta meidän ei tarvinnut itse tuijotella itseämme. Siinä on se ero.

Sitä paitsi, livenä ihmiset katsovat toisiaan silmiin, mutta videopuhelussa tuijotetaan näyttöä, ei kameraa, jolloin katse menee ohi. Tilanne on sikälikin luonnoton.

Vierailija
10/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa oikeasti välittää? Sitä esitystä, että ei voi missään näyttäytyä juuri heränneenä ilman meikkiä, kun ei näytä hyvältä. Niin pinnallista. Kaikki saadaan kyllä näyttämään rumalta ja myös hyvältä joissain tilanteissa. 

Vierailija
11/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kamerat päällä vain kokouksen alussa tervehdittäessä. Muuten on aina joku dokumentti näytöllä . Itsellä kamera on pöydän toisessa päässä ettei tule suoraa lähokuvaa naamasta.

Vierailija
12/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% kamerat kiinni kokouksissa. Auttaa myös yhteyden laatuun, kun ihmiset eivät rasita turhalla videolla.

Vierailija
13/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä ulkonäkö, mutta joskus saattaa olla vaikka tukka märkänä suihkun jälkeen ja muuten laittautumatta eikä silloin viitsi kyllä kameraa pitää päällä, jos tulee yllätyskokous. Toimistolle mennessä on suht tukka kammattuna, mutta kotona on välillä tukka pystyssä.

Vierailija
14/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän yllättävän hyvältä teamsissa, mutta valokuvissa karmealta. Pidän konetta sohvapöydällä ikkunan edessä ja istun lattialla tyynyn päällä.

Vierailija
15/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa oikeasti välittää? Sitä esitystä, että ei voi missään näyttäytyä juuri heränneenä ilman meikkiä, kun ei näytä hyvältä. Niin pinnallista. Kaikki saadaan kyllä näyttämään rumalta ja myös hyvältä joissain tilanteissa. 

En käytä meikkiä etötöissä enkä toimistolla. Meillä se kamera on ihan turha, kun yleensä käydään läpi jotain taulukkoa tai asiakirjaa.

Vierailija
16/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kameraa auki vain uusille ihmisille esittäytyessä. Siinä ei kauaa ehdi kukaan minun lärviä ihmettelemään.

Vierailija
17/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vähän paremman erillisen web-kameran (läppärin omassa on noin 2 pikseliä) ja asensin kirkasvalolampun kameran viereen. Kun kamera on riittävän hyvä ja aseteltu hieman yläviistoon ja valo tulee oikeasta suunnasta (eli ei kattolampusta tai sivulta ikkunasta) näyttää näissäkin tilanteissa ihan kivalta!

Vierailija
18/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Mitä pidempään olen kotona etätyössä, sitä enemmän alan muistuttaa koditonta ulkonäöltäni.

Vierailija
19/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen videopuheluaikakautta meidän ei tarvinnut itse tuijotella itseämme. Siinä on se ero.

Sitä paitsi, livenä ihmiset katsovat toisiaan silmiin, mutta videopuhelussa tuijotetaan näyttöä, ei kameraa, jolloin katse menee ohi. Tilanne on sikälikin luonnoton.

Mä katson yleensä kameraa, kun mä puhun. Mutta olenkin fiksumpi kuin 99,99% ihmisistä. Tosin en ole hoksannut asiaa itse, vaan joskus kasarilla, kun isäni kanssa otimme videokamerakuvaa ja kamera oli kytketty telkkariin, niin hän sanoi siitä. Eli että jos puhuessasi katsot sinne, missä kuva näkyy, niin katsot pois kamerasta, vaikka mitä tekisit. Että sun pitää katsoa kameraan, jolloin et voi nähdä samaan aikaan itseäsi kuvaruudulla. Eli kiitos isäni olen muita aina fiksumpi.

Vierailija
20/23 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina nakuna Teamsissa, paita toki päällä mut porukat ei tajuu ettei mulla oo housuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän