Millainen sänky tulevalle 11v ikäiselle pojalle?
Kommentit (27)
Poikasi täyttää jo siis 11v. Miksi ihmeessä et kysy häneltä, millaisen sängyn HÄN haluaa???
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:27"]Eikö ne sängyt oo yleensä 80cm leveitä?:D
[/quote]
jep:D
Syntyykö teille siis 11-vuotias poika?
Meillä pojalla 80cm leveä runkopatja muistaakseni Sotkasta. En suosittele. Petari ei pysy paikallaan kun itse runkopatjan kangas liukas. Ei auta edes maton liukueste siinä välissä.
Saa pedata joka aamu uudestaan.
Pitäisi ostaa uusi.
Miten 10v vielä on suostunut nukkumaan lastensängyssä? Ja mahtunut siihen?
19: osta froteekankainen runkopatjan suojus. Ja osta riittävän leveä aluslakana, niin että lakanaa on riittävästi petarin alla. Ja riittävän paksu/painava/karheapintainen petari.
mä ostaisin 90 cm leveän runkopatjan
mahdolliset kaverit voi nukkua yökylässä täytettävillä ilmapatjoilla lattialla
90 cm riittää hyvin yhdelle, ja mun mielestä lapsella on oikeus nukkua yksin ja rauhassa, eli ei leveää sänkyä, johon sitten lykätään yökyläilevää serkkua ym....
Ostaisin kunnollisen sängyn ja vaahtomuovipatjan. Itse en ainakaan pysty nukkumaan runkopatjalla.
Miks kaikki höpöttää tuosta 90cm leveästä? Eikö ne yleensä ole 80,100 ja 120 cm leveitä?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:03"]
Miks kaikki höpöttää tuosta 90cm leveästä? Eikö ne yleensä ole 80,100 ja 120 cm leveitä?
[/quote]
Tyypilliset leveydet taitaa olla 80, 90, 120, 140 ja 160. 80cm riittää oikein hyvin myös aikuiselle, joten sellaisen ostaisin lapsellekin.
Meillä unissapuhuminen ja sängyssä pyöriminen on periytynyt sukupolvelta toiselle ja sen vuoksi samanikäisemme yöunet rauhoittuvat kun hän sai suuremman 120 cm leveän sängyn. On tilaa pyöriä sängyssä eikä enää putoile vahingossa lattialle.
OT: minäkin näen todella eläviä unia ja löin kunnon karateiskun unissani yöpöytänäni toimivaan tuoliin. Hävetti kertoa lääkärille miksi minulla on puoli kättä sinimustana. Lääkäri epäili ilmeisesti minun joutuneen perheväkivallan uhriksi. Meillä miesparka on saanut yöllä kesken unia kädestäni päin pläsiä eli oikeastaan miehen pitäisi olla pv-vastaanotolla verisen ja turvonneen nenän vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:32"]
90-senttinen sopii ihan mukavasti yksin nukkuvalle aikuisellekin.
[/quote]
120 cm on kuitenkin mukavampi.
[/quote]
Riippuu ihmisen koosta. Mulla on riittävästi tilaa 90cm sängyssäkin. Voin huoletta heittäytyä äksäksi ja kieriä ja ja pyöriä vaikka miten. En varmaan huomais mitään eroa 120cm sängyssä. Oon levottomasti nukkuva 20-v ja 150cm niin tilaa riittää. Poikaystäväkin tähän mahtuu nukkuun eikä kumpikaan tipu reunan yli. :D
Miehen mielipide että 120cm,silloin mahtuu tuleva tyttökaveri samaan sänkyyn,mahtuu hyvin nukkumaan mutta silti on sopivan läheinen tunnelma.
siitä kun olin 15-16v ei ole niin kauan etten muistaisi.
Siis kannattaako ostaa jo runkopatjasänky? Minkä kokoinen 90cm vai 120cm? Huone on normaali 10neliötä ehkä. !20cm leveä sänky veisi aika paljon tilaa. Entä kehikolliset sängyt?
ap
Mahd iso, ei mitään kehikkoja. Meillä 10-vuotiaalla 140 leveä runkopatja, hyvä on.
Me ostettiin pojalle 120cm runkopatjasänky. Oli hyvä hankinta!
Mistä noita 120cm leveitä runkopatjasänkyjä saa? Jyskin sivuilla ei ainakaan ollut.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:14"]
Mistä noita 120cm leveitä runkopatjasänkyjä saa? Jyskin sivuilla ei ainakaan ollut.
ap
[/quote]
hae runkopatjoja leveydellä, noita on montakin eri levyisiä ja just jyskissä
Me ostimme pojalle ison jenkkisängyn. Ihana nukkua kun on tilaa.
Eikö ne sängyt oo yleensä 80cm leveitä?:D