Miten laihdutatte?
Eli mitä konsteja käytätte? Pisteiden laskua, liikunta tai jotain muita keinoja. Pisteitä olen laskenut, mutta tuntuu niin vaikealta. Tai helppo hommahan sen on muttei olekkaan siitä kiinni.
Meillä vauvaa on yritetty jo kaksi vuotta, tosi en usko enää et mun paino on syy miksi ei ole tärpännyt.
Nyt pitäisi kuitenkin saada itseään niskasta kiinni ja aloittaa laihis, jos ei raskautumisen onnistumisen takia mutta edes siksi ettei aina tarvisi surkutella kun ei koskaan löydä sopivia vaatteita mistään eikä mikään näytyä hyvältä. Mutta se aloittaminen vain on niin vaikeaa ja onnistuminen siinä.
Kommentit (4)
Onko tuo kalorilaskuri netissä vai miten toimii?
Kuulostaa mielenkiintoiselta.
Laihdutan syömällä pienempiä annoksia ja liikkumalla.
Annosten pienentäminen on aikas hankalaa, varsinkin kun olis jotain oikein hyvää ruokaa. Yritän laittaa lautaselle paljon salaattia/vihanneksia, ettei mahdu ruokaa niin paljon :) Sit otin ihan säännöksi, että vain tarjoilulusikallinen riisiä tai vain yksi peruna, eikä leipää ollenkaan. Kastiketta/lihaa/kanaa, mitä nyt onkaan, niin laitan sit sopivasti. Kannattaa syödä ensin vaikka salaatit ja vihannekset, ja sitten nousta ottamaan ruokaa, niin huomaa, että kyllä salaatillakin masu täyttyy.
Sit oon netissä ollu semmosella sähköpostilistalla kun Pregnancy Without Pounds ja nyt synnytyksen jälkeen Mommy Without Pounds. Ostin sieltä myös paketin (n. 30 e, sai ladata sivulta omalle koneelle), jossa on jumppaohjeet synnytyksen jälkeen 0-6 vkoa, 6vko-3kk ja 3kk eteenpäin. Niihin tarvii jumppapallon, mutta muuten pärjää kotona. Musta on tärkeää, että myös kiinteydyn, en vaan laihdu. Yritän tehdä tuon kävelylenkki plus jumppaohjelman 3-4 kertaa viikossa.
Paketissa oli myös laskuri, joka kertoo sulle paljonko pitää syödä proteiineja, hiilihydraatteja, kasviksia, maitotuotteita, rasva.... ja lista ruoka-aineista. Imettäjälle oli oma ohjelma. Mua se on helpottanut kattomaan syömisiäni, esim. en vieläkään syö tarpeeksi vihanneksia ja hedelmiä, ja maitotuotteita tulee helposti paljon enemmän kuin tarvis.
Eli näin ilman kalori ja pistelaskuja, mutta siis tarkkailen silmämääräisesti ruoka-annosten kokoja, ja yritän pysyä " rajoissa" .
Esim. kaks suklaapalaa tai 7 cashew-pähkinää on jo yksi rasva-annos, ja rasvoja sai imettäjä syödä 4 annosta päivässä.
Joku urheilijakaveri antoi vinkin, että syö vain itsetehtyä ruokaa (ei eineksiä) ja säännölliset ruoka-ajat. Sillai hän laihtui aika hyvin.
Löytyy sivulta www.kalorilaskuri.fi
Lisäksi jos kaipaat mukavaa seuraa matkallesi, käväise Terhi.net:ssä - aivan mahtavaa porukkaa!
Emo
Kerron vaan sille, miten elän päiväni (olenko lähinnä kotosalla, liikunko paljon tms), paljonko haluan laihtua missäkin ajassa ja se kertoo, paljonko minun tulisi syödä. Kerron sille myös kaikki syömiseni ja siellä ne näkyvät listalla kera proteiini-, rasva- ja hiilariosuuksien ja kun kalorit tulee täyteen, ilmoituksena on " älä syö enää" . Helppoa ja selkeää.
Voin myös seurata edistymistäni kun olen käyttänyt laskuria pidempään ja huomata, että sitä tapahtuu :)
Kannattaa kokeilla, yhden kuukauden koekäyttö maksaa alle 2¿ (hih, mä mainostasn sitä ihan kuin saisin jotain provikkaa). Mulle on ainakin tehnyt hyvää ja huomaan, miksi en laihdu tai miksi taas laihdun. Ruokavaliosta se on kiinni :)
Tsemppejä!
Emo