Anna meilla APUA perhesuunnitteluun!!
Meillä on 1,3 ja 5 vuotiaat lapset ja yksi on vielä toiveissa. Ei tarvisi tulla samaan sarjaan eli 2 vuoden välein, kuten nämä kolme. Mutta ei kovin pitkää ikäeroa, koska olen jo 33 vuotias.
Olen nyt hoitovapaalla, mutta tahtoisin mennä välillä töihin.
ELI: miten tässä nyt kannataisi edetä?????
Jos olen vielä 2 vuotta hoitovapaalla, olen silloin 35v ja töissä haluisin olla väh. vuoden, joten vauva syntyisi ollessani noin 36-37v... Sisarukset olis3,6,8v...
Äh.
Suunnitelmissa olen yrittänyt ottaa huomioon työnantajan, joka on " joutunut päästämään mut äitiyslomalle" vähän väliä; tuntuu kuin olisin petäänyt hänet, kun aikoinaan vakinaisti mut... Haluaisin olla siksikin välillä töissä.
Isompien sisarusten eskariin ja kouluun menojen sovittaminen hoitovapaisiin ja äitiyslomiin! Miten se menisi järkevästi? Isovanhemmat voivat vähän auttaa, mutta koko touhua ei voi heidän kontolleen laskea.
Ja tuo oma ikä on kans semmonen rajoite. Olen niin riskikammoinen, että jo nyt synnyttäminen ja raskaus on ihan tarpeeksi jännää, mutta että iän myötä riskit yms kasvaa... Siksi en mitään todellista iltatähteä haluaisi.
Äitiysneuvolan nimeen on yhdistetty perhesuunnitteluneuvola; tarkottaako se sitä, että sinne voi mennä pähkimään tämmösiä asioita vai tarkottaako se vain ehkäisyn järjestämistä?
Kommentit (4)
tilaavat lapsia. Että tammikuulle vai helmikuulle, hmm.... ehkä kuitenkin tammikuun loppu sopisi.
Ainoa, mitä hän ei ymmärrä on tuo töihin meno välillä. Onhan siinä hoitopaikkakustannukset tietysti, mutta mulla on niin suuri tarve mennä vlillä töihin ja olla sitten viimesen vauvan kanssa kotona vaikka sen 3 vuotta. Tuo ehdotuskin oli aivan hyvä. Sitä kun ite jotain tiettyä kaavaa miettii, niin ei osaa enää muuta aatellakkaan. Kiitos.
Raskaaksi tuleminen on ollut meillä helppoa, mutta kavereiden henkisenä tukena on saanut monesti olla, vuosia. Itselläki on keskenmeno takana, että omastakin kokemuksesta tiedetään, ettei lapsen saanti niin laskelmoitua voi olla. JA nämä kolme ekaa lasta ovat saaneet tulla ihan omaan tahtiinsa ja aika ripeässä tahdissahan ovat tulleetkin. Ulkopuoliset ovat antaneet ymmärtää, että kaksi nuorinta ovat vahinkoja, ei kai kukaan noin tiheesti lapsia halua... Että jos mekin nyt edes kerran oikein pähkitään ja mietitään, että miten tässä tehtäs :) Perhesuunnittelua!
Mitä mieltä miehesi on vai yksinkö näitä suunnitelmia teet?
Miten olisi, jos vuoden päästä aloittaisit työt. Pienin olisi jo 2v, joten voisi aloittaa hoidon. Olisit töissä vuoden ja sitten alkaisitte yrittää vauvaa. Ehtisit sitten olla töissä n. kaksi vuotta ennen kuin jäät äitiyslomalle. Tietysti voi mennä enemmänkin aikaa ennen kuin tärppää.