Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten piikkikammoinen selviäisi diabetes-taudista ?

Vierailija
18.11.2021 |

Ei taida olla vielä sopivia pillereitä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinohaima, sensorimittari ja insuliinipumppu ainakin vähentävät pistelyn tarvetta.

Vierailija
2/7 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti selviäisi. Eiköhän se ennemmin alkais pistää sitä piikkiä kuin kuolisi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliinipumpun avulla. 

Vierailija
4/7 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin nuorena piikkikammosta. Olen jopa pyörtynyt joskus verikokeen aikana. Mutta kyllä siihen pistelyn tottuu. Mulla ei ole diabetes vaan toinen sairaus, jota hoidetaan pistohoidolla. 2000-luvun alussa laitoin pistokset reiteen 5 cm neulalla. Ekoilla kerroilla piti kyllä hengitellä syvään ja kerätä rohkeutta. Alkoi se siitä hiljalleen sujua. Onneksi pian tuli injektorit ja nykyisin on esitäytetty kynä. Sitä ei edes tunne. Olen kiitollinen hoidosta. Ilman sitä en olisi enää elossa, mutta lääkityksen ansiosta voin elää tavallista elämää ja olen terve kuin pukki :)

Vierailija
5/7 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyypin diabetesta sairastava kaveri kieltäytyi viimeiseen asti piikittämästä itseään ja vaati lääkäreiltä tabletteja. Diabetes pääsi todella pahaksi, nyt ei enää muu auta kuin piikittää tai menettää jalkansa.

Vierailija
6/7 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siihen tottuu. Tuttu lapsi oli alkuun hysteerinen neuloista, nyt jo itse pistää reippaasti sormenpäähän ja katsoo verensokerit. 

Vierailija
7/7 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkikammosta olisi pakko opetella pois, muuten kuolisi.

Ei keinohaimoja ja muita heti saa, joten ne eivät ole ratkaisu piikkikammoon, vaikka ovatkin ratkaisu tasaisempaan ja parempaan hoitoon.

Insuliiniakin annetaan tuolla kynällä, ei se ole mikään verikokeen tai edes rokotuksen veroinen juttu. Suun kautta otettavaa insuliinia ei ole eikä tule, sillä insuliini pilkkoutuu mahalaukussa normaalin ruuansulatusprosessin osana.