Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette? Kysymys liittyen hyväksikäyttöön

Vierailija
07.02.2015 |

Tiedän siis miehen joka on kauan sitten seksuaalisesti hyväksikäyttänyt omaa pikkuveljeään.(Kyllä, erittäin sairasta vaikkakin ilmeisesti "vain" lievähkösti hyväksikäyttänyt)

Tästä on siis jo kauan aikaa mutta nyt tällä miehellä on omia pieniä lapsia.. uskotteko että tuo hyväksikäyttö oli vain jotain mitä nuorena teki vai onko aihetta pelätä tän miehen omien lasten puolesta..?

Ahdistaa kun ei tiedä että pitääkö puhua asiasta jollekkin vai eikö.. pelottaa että jos puhun jollekkin ja menen pilaamaan niiden elämän vaikka ei olisi mitään syytä..

Ja keneltä voisin kysyä neuvoja?

Tämä asia oikeesti ahdistaa, suututtaa, raivostuttaa, pelottaa..olenko mä vaan vainoharhainen ja kuvittelen liikoja vai teenkö väärin jos en kenellekkään mitään puhu..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan riippuu paljon siitäkin että oliko mies itsekin lapsi tuolloin vai jo lähempänä täysi-ikää.

Vierailija
2/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut itse enää lapsi. n.16-17vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pahakin krapula?

Vierailija
4/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:28"]

Onko pahakin krapula?

[/quote]

Ymmärrätkö sä ettei kaikkien elämä pyöri viinan ympärillä? Mua niin raivostuttaa! Tiedätsä mitä se lapsi on joutunut kärsimään?? Viaton lapsi, joka joutui syntymään siihen perheeseen jossa joutui kokemaan kauheita asioita? Koko ajan pelko,tuska,häpeä,ahdistus??EIKÄ SE LAPSI YMMÄRRÄ , VAAN AJATTELEE ITSE OLEVANSA JOTENKIN PAHA!!VIATON LAPSI! Ja sä kehtaat vitsailla tai leikkiä ?

En voi ymmärtää. Toivottavasti sulla ei ole omia lapsia. Sydämestäni toivon sitä.

Vierailija
5/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että huusin.

Pettymys oli vain niin suuri. Kuvittelin että täältä saisi joltain ajatuksia.

Vierailija
6/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:28"]

Onko pahakin krapula?

[/quote]

Ymmärrätkö sä ettei kaikkien elämä pyöri viinan ympärillä? Mua niin raivostuttaa! Tiedätsä mitä se lapsi on joutunut kärsimään?? Viaton lapsi, joka joutui syntymään siihen perheeseen jossa joutui kokemaan kauheita asioita? Koko ajan pelko,tuska,häpeä,ahdistus??EIKÄ SE LAPSI YMMÄRRÄ , VAAN AJATTELEE ITSE OLEVANSA JOTENKIN PAHA!!VIATON LAPSI! Ja sä kehtaat vitsailla tai leikkiä ?

En voi ymmärtää. Toivottavasti sulla ei ole omia lapsia. Sydämestäni toivon sitä.
[/quote]Joidenkin elämä näyttää pyörivän.

Vierailija
7/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:23"]Ei ollut itse enää lapsi. n.16-17vuotias.
[/quote]
Kyllä mä puolisolle kertoisin. Tuon ikäinen ymmärtää kyllä, mitä tekee. Mikä siis estäisi jatkamasta nyt. :(

Vierailija
8/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös tapauksen, jossa eräs nuori mies hyväksikäytti isosiskoaan joka oli ujo, ehkä vähän jälkeenjäänyt. Veli käytti tilannetta hyväkseen ja käytti siskoa ns lelunaan. Kamala ajatella, mutta totta. Kyseinen sisko tuli yhä apaattisemmaksi ja ujommaksi eikä kykenyt enää normaalielämään. Myöhemmässä iässä tämä mies katseli myös pikkutyttöjä sillä silmällä, kävi huorissa yms jakäyttäytyi muutenkin aggressiivisesti (oli esim vankilassa, syytä en muista). Hyväksikäytti siskoaan siis juuri n.16 ikäisenä, mutta pedofilian käyttäytymismallit jatkuivat myös vanhemmalla iällä... estä ja ennakoi. Vaikka erehtyisit, varmistut siitä, että kyseinen mies tuskin enää uskaltaisikaan, jos joku on jo ehtinyt ennakoimaan.

Vierailija
9/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa, jos sydämessään tuntee sen oikeaksi teoksi.

Vierailija
10/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. Oletko oikeasti varma että tuo on tapahtunut eikä ole vain päätelmääsi joistain yksityiskohdista tai silkkaa kuvitelmaa?

b. Mielestäni veljesi pitäisi päättää tuo koska veljesi siinä joutuu ns. mankelin läpi. 

Vierailija
11/11 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse ollut samassa tilanteessa. En kertonut miehen vaimolle, tuskin olisi edes uskonut. Sydän syrjällään seurasin sivusta, heidän onnellista tai onnetonta liittoaan. Pari erosi ja lapset pidetään kaukana isästä. Eli tuskin oli mies muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme