Minkälaisia kokemuksia verenpainelääkkeen käytöstä?
Itselläni on jo kolmas lääke kahden viikon sisällä ja jälleen voimakkaita sivuvaikutuksia.
Oon nyt tosi huonossa kunnossa, huimaa, päätä särkee, pahoinvointia ja yleista väsymystä ja sairauden tunnetta. En todellakaan ole huomenna työkuntoinen.
Miten muilla on mennyt lääkityksen aloittaminen?Mulla verenpaine saatiin kohdalléen, mut nää sivuvaikutukset ovat kaameita.
Kommentit (6)
vaiheessa mitään sivuvaikutuksia. Mitä lääkettä käytät? Minkälaiset paineet olivat ennen lääkitystä, entä nyt lääkityksen aikana?
Oletko raskaana vai et? Minä en ole eli voi olla täysin normaali lääkitys.
Lääkkeet: emconcor, norvasc ja nyt atacand 8 mgx1.
Nyt alapaine: 78, 76 ja 67
Emconcor sivuvaikutus pulssi alle 50
Norvasc sivuvaikutus sydämentykytys, siis todella voimakas
Ja nyt tämä atacand viikon käytön jälkeen sivuvaikutus, päänsärky, väsymys, huimaus, pahoinvointi, lihaskivut ja heikottava olo.
En ole tietääkseni raskaana.
ap
ylösnoustessa ja vaihtelevat päivän mittaan. Syöminen ja juominen auttavat vähän.
ap
Mulla lääkkeet:
spesicor
norvasc
cozaar
Oikein hyvä yhdistelmä. Ja jos kiinnitän huomioo ruokavalioon ja liikuntaan, paineet voivat olla jopa 60/100. Muulloinkin ihan ok tasoa.
Toi cozaar on oikein täsmälääke eli ei ole sivuvaikutuksia, ja jollain se auttaa pelkästään. Mulla on viä noi pari lääkettä tukena.
Oliko sulla verenpainelääkitys raskausaikana?
Nyt on sit alkanu oireileen ja alapaine välillä tosi korkee.
Toivottavasti mullekin löytyisi sopiva lääkitys.
Ja toivottavasti oireet liittyy nykyisen lääkkeeni sivuvaikutuksiin, eikä ole mitään vakavampaa. Nyt en jaksa mitään ylimääräistä, ku nopeesti tulee huono olo. Lääkäri meinas, että saattaa liittyä nestetasapainoon. Labrat otetaan huomenna, joten eiköhän kohta selviä tää kaameen olo syy.
ap
Kumma juttu, kun nesteen juonti aina välillä auttaa huonoon oloon.
Mulla terveelliset elintavat, joten siitä ei ainakaan olo johdu.
Menen huomenna labraan ja otetaan myös EKG, sekä lekurille aika.
Mut olisin kiinnostunut tietään, onko muilla vastaavaa. Pakkausselosteessa luki, että sivuvaikutukset harvinaisia, lieviä ja ohimeneviä. Mulla eka viikko oli ihan ok, mut sit alko kaikki oireet.