Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

37v. ja kuukautiset menneet hankaliksi

Vierailija
17.11.2021 |

Kuukautiset ovat viime vuosina muuttuneet jotenkin hyvin toisenlaisiksi. Päivä ennen vuodon alkua mielialani romahtaa itkuiseksi ja pääkipu ja oksetus iskee. Vuotopäivänä olen lähes työkyvytön. Huippaa, muisti ei pelaa, silmiin sattuu. Kohtua särkee ja supistelee. Kävin gynellä ja hän suositteli minulle Mirenaa. Sivuoireet eivät houkuttele.

Harkitsen nyt näiden kahden huonon vaihtoehdon välillä. Otanko hormonikierukan vai kärsinkö jatkossakin vain kaksi päivää hankalista oireista. Toisaalta kyse on vain kahdesta päivästä. Vuoto ei ole minulle ongelma, mutta muut ongelmat. Pelkään, että Mirena ei auta niihin. En haluaisi myöskään lihoa yhtään kiloa, kun viimeinkin olen saanut laihdutettua itseni normaalipainoiseksi.

Puolesta ja vastaan kokemuksia saa jakaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu siltä, että sulla on alkamassa vaihdevuodet. Itselläni alkoi kaikenlaista ongelmaa noin 3 vuotta ennen menkkojen poisjääntiä tai epäsäännöllisyyttä. Tämä on taivahan tosi, eikä lääkäri ollut uskoa, että 43 vuotiaalla voisi alkaa menkat jo pois jäädä.

Vierailija
2/5 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo minera ollut tosi hyvä, justiinsa sen takia aloitettiin kun niin paljon mielialaan vaikuttavia oireita , kipuja ja runsaasta vuotoa.

Vuosi meni niin menkat loppui kokonaan ja mieliala tasaantui, enää tuntuu pientä kipua alavatsassa silloin kun menkat pitäisi alkaa.

Alussa oli tosi runsasta vuotoa ja pitkään, sekä supistuksia noin 6kk.. särkylääkettä ja lisärautaa meni silloin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan parin päivän oireisiin ottaisi, mulla noita oireita oli pari viikkoa kuusta...

Vierailija
4/5 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö noin vanhalla on kuukautiset?

Vierailija
5/5 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei Mirenasta tullut mitään sivuoireita, ellei panetusta lasketa. Ihanaa, kun pärjää kuukautiset pikkuhousunsuojilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi