Jos juo laihtarilla zero colaa tai pepsi maxia niin haittaako?
Niissä on 0-1 kaloria. Mä mietin vaan, että mikä siinä on se juju? Voinko siis huoletta juoda sitä ja syödä vähäkalorista salaattia tai kanaa? Entä jos on hiilarittomalla? Niissä hiilarit 0
Kommentit (17)
No on tietysti parempi vaihtoehto kuin sokerillinen limsa. Mutta aspartaami saattaa joillakin lisätä näläntunnetta. Lähde: Tieteen Kuvalehti. Voit testata vaikka itse: juo kylläisenä tölkki zeroa. Puolen tunnin päästä sulla saattaakin yhtäkkiä olla nälkä. Joillekin käy noin, ei toki kaikille.
Itse light-juomat eivät sinällään lihota.
Niitä on tutkittu aika paljon ja nykytiedon mukaan käy juodessa näin:
1. Aivot saavat tiedon, että nyt on sokeria tulossa, kun makea maku osuu suuhun.
2. Keho valmistautuu saamaan energiaa.
3. Energiaa ei tulekaan
4. Aivot rekisteröivät energian puutoksen ja lähettävät käskyn saada energiaa.
5. Päädyt jääkaapille etsimään naposteltavaa.
Kunhan tämän ymmärtää, eikä ala napostella, niin eivät lihota. Hampaille ovat tosin huonompia kuin sokeri. Näistä seikoista johtuen kannattaa ehkä juoda ruuan kanssa tai syömisen jälkeen.
Kun taas joisit vettä tapahtuu näin:
1. Ei enää janota.
Normikolan tai vaikka bissen tilalla saunajuomana hyvä mut ei niitä kannata huvikseen litkiä veden lailla.
Kyllä haittaa.
Ylipäätään ihmisen hormonitoimintaa yms. häiritsevien kemikaalien nauttiminen on vähintään yhtä suuri selittäjä ylipainoepidemiassa kuin liikakalorien saanti. Järkyttäviä myrkkyjä noissakin juomissasi.
Eihän tuota elintarvikejättien paineessa kunnolla myöntää haluta, mutta selvää se on. Jos naturaali ihminen juo zero colaa tai pepsi maxia tms. niin hänelle tulee kauhea olo niistä. Kun ei ole tottunut sellaiseen keinotekoiseen paskaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse light-juomat eivät sinällään lihota.
Niitä on tutkittu aika paljon ja nykytiedon mukaan käy juodessa näin:
1. Aivot saavat tiedon, että nyt on sokeria tulossa, kun makea maku osuu suuhun.
2. Keho valmistautuu saamaan energiaa.
3. Energiaa ei tulekaan
4. Aivot rekisteröivät energian puutoksen ja lähettävät käskyn saada energiaa.
5. Päädyt jääkaapille etsimään naposteltavaa.Kunhan tämän ymmärtää, eikä ala napostella, niin eivät lihota. Hampaille ovat tosin huonompia kuin sokeri. Näistä seikoista johtuen kannattaa ehkä juoda ruuan kanssa tai syömisen jälkeen.
Kun taas joisit vettä tapahtuu näin:
1. Ei enää janota.
Kiitos tästä tietoiskusta. Meinasin lähinnä pahimpaan karkkinälkään noita hörppiä. Vettä pääsääntöisesti. Tulee jotenkin syyllinen olo kuitenkin kun noita juo.
Ap
Tarviitseko noita juoda ollenkaan?
Sain muutaman tölkin sokerillista cokista ja join yhden ihan janojuomana ja huomasin että se vain lisäsi janoa.
En tiedä onko noilla zeroilla ja tavallisilla mitään eroa mutta totesin että vesi on vaan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Tarviitseko noita juoda ollenkaan?
Sain muutaman tölkin sokerillista cokista ja join yhden ihan janojuomana ja huomasin että se vain lisäsi janoa.
En tiedä onko noilla zeroilla ja tavallisilla mitään eroa mutta totesin että vesi on vaan parasta.
Silloin, kun juon limua tykkään ottaa light version juuri sen vuoksi, ettei sokerilimulla lähde jano. Välillä vaan haluaa limsan.
Vierailija kirjoitti:
Menee hampaat noilla juomilla.
Niillä lähtee ruosteetkin vanhoista sahoista,mitähän ne tekee sisuskaluille!
Kyllä niitä juomalla voi laihtua, mutta ei kannata totuttaa itseään niihin. Ovat erittäin koukuttavia. Juo mieluummin mustaa kahvia, teetä sellaisenaan tai tavallista vissyä. Jotkin teet kai voivat hillitä ruokahalua.
Ei haittaa ko siin on se ZERO.
Sehän on ei mitään, nolla, nada, tyhjää.
Eli sama jos et jois mitään mut maulla!
Kokeile korvikkeena karpalomehua sekoitettuna kivennäisveteen. On kirpakkaa.
Tutkimusten mukaan elimistöä ei voi hämätä kalorimielessä. Ei kai puoli litraa pepsiMaxia tms haittaa, jos sillä saa vatsan täytettä, mutta hampaille nuo eivät hyvää tee, kuten urheilujuomatkaan.
Hiilihapollisia juomia ei suositella laihdutuskuureilla. Turvottavat mahalaukkua. Tarkoitus laihdutuskuureilla on mahalaukun pienentäminen, jotta sitä ruokaa ei tulisi syötyä liian suuria määriä. Ovat täysin kiellettyjä lihavuusleikatuilla nuo.
No mä oon 30kg tiputtanut viime joulukuusta ja olen juonut Pepsi Maxia. Se auttaa juurikin siihen kun tekee jotain makeaa mieli. Kesälläjoin vain vissyä mutta taas syksyn tullen olen palannut Pepsin juontiin, tuntuu vaan ettei pysty olemaan ilman. Pillillä pitäisi muistaa juoda niin säästäisi vähän paremmin hampaita.
Menee hampaat noilla juomilla.