Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku katunut sitä että ei tehnyt kolmatta lasta?

Vierailija
05.02.2015 |

Meillä tilanne se, että nuorin täyttää pian 2v, ja me vanhemmat alamme olla sen ikäisiä, että nyt olisi viimeinen mahdollisuus lapsentekoon, mutta...

Kahden lapsen kanssa on niin helppoa, vaikka tuntuu kovin haikealta se että kasvavat niin nopeasti isoiksi. Silti en taida uskaltaa tehdä enää kolmatta, vaikka mies olisi kyllä vielä avoin ajatukselle. Minusta olisi ihanaa keskittyä itseensä välillä, mutta pelkään jos kadunkin myöhemmin sitä ettei sitä kolmatta tullut tehtyä.

Muita kellä ollut samanlaisia ajatuksia? Mihin ratkaisuun päädyitte?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sitä sentään katuu! Itse tehtiin kolmas kun isommat oli 5 ja 4. Kun kolmas tuli kolmen vuoden ikään,alkoi ajatuksissa vielä kolkuttaa neljäs lapsi. Saatiinkin neljäs, ja hänen syntymänsä jälkeen on koko ajan ollut hyvin vahvana se tunne että nyt ei enää yhtään. Tätä tunnetta ei ollut kenenkään muun jälkeen
kuuntele itseäsi ja miestäsi ja tehkää ratkaisu sen perusteella.

Vierailija
2/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:48"]

En ole  katunut. Lapseni ovat nyt jo teinejä, ja ajattelen, että olisin pilannut elämäni vielä kolmannella lapsella. Onneksi en suostunut miehen haluihin.

[/quote]

Meillä taas niin päin että 3. lapsi tuli iltatähdeksi kun vanhemmat lapset oli jo 9v ja 11v. Tätä ratkaisua en ole katunut hetkeäkään. Harvoimpa sitä ihmiset osaa tuollaisia katua vaan aika usein se ratkaisu mihin on kukin kohdallaan päätynyt, tuntuu juuri oikealta omaan tilanteeseen. 

[/quote]

On totta, että meni se niin tai näin, niin se tuntuu parhaimmalta ratkaisulta. Tai ainakin niin sen pitäisi olla.

Minä siis en jaksaisi enää yhdenkään ylimääräisen lapsen lisäroudaamista harrastuksiin, tai perään katsomista tai konfliktitilanteiden selvittelyitä. Vaikka ei minulla mitään sen ihmeteltavää ongelmaa heidän kanssaan ole, joka erikoista energiaa söisi.

Niin paljon mieluummin luen omia kirjojani ja teen omia asioitani kuin kuuntelen eri peliohjelmien erilaisuuksia. Olen paljon mieluummin omissa haaveissani kuin siivoan ja pyykkään. Haluaisin, että joku muu järjestää minulle ohjelmaa, itse en se ohjelmajärjestäjä jaksaisi olla. Joku muu voisi pitää lankoja käsissään ja organisoida asioita, minä haluaisin vain elää tätä omaa elämääni. Niin paljon mieluummin harrastaisin spontaania seksiä ja paljon, kuin eläisin seksintappajien kanssa.

Minä olen siis tyyppiä, jolle olisi riittänyt yksikin lapsi. Jos on emotyyppi, niin sitten ilman muuta pitää tehdä enemmän lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kaduttaa, ettemme hankkineet neljättä lasta.

Tällä palstalla jostain syystä liioitellaan (ja oikeastaan aina kahden lapsen äidin toimesta) kolmannesta lapsesta aiheutuvaa vaivaa.

Vierailija
4/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:48"]

En ole  katunut. Lapseni ovat nyt jo teinejä, ja ajattelen, että olisin pilannut elämäni vielä kolmannella lapsella. Onneksi en suostunut miehen haluihin.

[/quote]

Meillä taas niin päin että 3. lapsi tuli iltatähdeksi kun vanhemmat lapset oli jo 9v ja 11v. Tätä ratkaisua en ole katunut hetkeäkään. Harvoimpa sitä ihmiset osaa tuollaisia katua vaan aika usein se ratkaisu mihin on kukin kohdallaan päätynyt, tuntuu juuri oikealta omaan tilanteeseen. 

[/quote]

On totta, että meni se niin tai näin, niin se tuntuu parhaimmalta ratkaisulta. Tai ainakin niin sen pitäisi olla.

Minä siis en jaksaisi enää yhdenkään ylimääräisen lapsen lisäroudaamista harrastuksiin, tai perään katsomista tai konfliktitilanteiden selvittelyitä. Vaikka ei minulla mitään sen ihmeteltavää ongelmaa heidän kanssaan ole, joka erikoista energiaa söisi.

Niin paljon mieluummin luen omia kirjojani ja teen omia asioitani kuin kuuntelen eri peliohjelmien erilaisuuksia. Olen paljon mieluummin omissa haaveissani kuin siivoan ja pyykkään. Haluaisin, että joku muu järjestää minulle ohjelmaa, itse en se ohjelmajärjestäjä jaksaisi olla. Joku muu voisi pitää lankoja käsissään ja organisoida asioita, minä haluaisin vain elää tätä omaa elämääni. Niin paljon mieluummin harrastaisin spontaania seksiä ja paljon, kuin eläisin seksintappajien kanssa.

Minä olen siis tyyppiä, jolle olisi riittänyt yksikin lapsi. Jos on emotyyppi, niin sitten ilman muuta pitää tehdä enemmän lapsia.

[/quote]

Enpä tiedä olenko emotyyppi.. Tavallaan joo ja tavallaan ei. Siis että tykkään olla tosi paljon lasten kanssa ja puuhata kaikkea niin kotona kun muuallakin, ja voisin hoitaa vaikka eskariin saakka, jos se vaan rahallisesti olisi mahdollista. Toisaalta tarvitsen myös omaa aikaa, ja nyt esimerkiksi harmittaa se, että ei ole aikaa lukea kirjoja, tai harrastaa itselle mieluisaa liikuntaharrastusta. Niin tosiaan, tuo raha-asia on myös toinen mitä mietin, vaikka nyt ei mitään hätää olekaan. Kyllähän jokainen lapsi maksaa kuitenkin aika paljon rahaa...

ap

Vierailija
5/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:24"]

Pitäisi katua sitä, että teki sen ensimmäisenkin. Jokainen länsimainen lapsi kiihdyttää ilmastonmuutosta siten, että kohta ei ole täällä yhtään lasta. Ei kyllä aikuisiakaan senpuoleen.

[/quote]

Samaa mieltä. Juna menee täyttä päätä helvettiin, ja vanhemmat huutavat lisää vauhtia.

Vierailija
6/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:26"]

Pitäisi katua sitä, että teki sen ensimmäisenkin. Jokainen länsimainen lapsi kiihdyttää ilmastonmuutosta siten, että kohta ei ole täällä yhtään lasta. Ei kyllä aikuisiakaan senpuoleen.

[/quote]

Harmi kun itse elämme! Eikö kannattaisi tappaa itsensä?

[/quote]

Et näe mitään eroa itsemurhalla ja sillä, ettei vain tuota enempää ihmisiä?

Vierailija
7/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No jos ensimmäistäkin pitäisi katua (joka jo tehty), niin eikö kaiken logiikan mukaan sitten pitäisi harmitella omaa elämäänsäkin? 

Vierailija
8/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän harmittaa.

Meillä on kaksi lasta, joista nuorempikin menee jo kouluun. Ikää minulla 43 vuotta, enkä oikeasti enää jaksaisi yövalvomisia ja jatkuvaa itkua. Meidän lapset molemmat valvottivat ja huusivat enkä muista vauvavuosista mitään. Ei pystyisi enää...

Olisi pitänyt sitä kolmatta yrittää heti toisen synnyttyä, mutta vauva oli niin vaikea että ei olisi tullut mieleenkään. Huusi kaiket yöt, oikeasti.

Olisin halunnut kolmannen, mutta minulla on kyllä täysi työ pyörittää tätäkin arkea. Vanhempi lapsi on pitkäaikaissairas, joka vaatii päivittäistä lääkitystä ja hoitoa. Jos sitten kolmas olisikin ollut syntymästään asti sairas (riskit kasvaa mitä vanhempi äiti), en tiedä miten olisin asiasta selvinnyt.

Vierailija
9/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No jos ensimmäistäkin pitäisi katua (joka jo tehty), niin eikö kaiken logiikan mukaan sitten pitäisi harmitella omaa elämäänsäkin? 

[/quote]

Ei tietenkään. Olet syytön omaan elämääsi mutta syyllinen itse tuottamiesi jälkeläisten elämään.

Vierailija
10/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini jolla kaksi poikaa on usein sanonut, että olisi vielä halunnut tytön. Itselläni kaksi poikaa, mutta tiedän ettei tyttöjä tai lapsia yleensäkään noin vain tehdä. Synnyttäminen on niin kovaa hommaa vaikka raskauden vielä kestäisinkin jos edes raskaaksi enää tulisin. Kahdessakin lapsessa riittää huollettavaa ja kasvatettavaa.

Vierailija
11/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, olen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni olla tekemättä kolmatta.

Vierailija
12/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta on kaikista raskain lukumäärä lapsia vanhemmille. Tutkitusti.

Vierailija
14/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
15/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:24"]Kolme lasta on kaikista raskain lukumäärä lapsia vanhemmille. Tutkitusti.
[/quote]
Raskaampi kun neljä?

Vierailija
16/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmasti tulen katumaan jos en tee kolmatta. Vanhin on 15, nuorin on 1v.
Niin kyllä pakko tehdä kolmatta ettei jää yksinään tuo pikkuinen poika.
Huolestuttaa että ikä on 37 ja ei yhtään tukiverkostoa.

Vierailija
17/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:24"]Kolme lasta on kaikista raskain lukumäärä lapsia vanhemmille. Tutkitusti. [/quote] Raskaampi kun neljä?

[/quote]

Kyllä.

Vierailija
18/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas olisi pitänyt tehdä samaan putkeen (sisaruksilla ikäeroa 1v 3kk) joten tuossa ei olisi mitään huomannut vaikka kolmaskin olisi ollut.

Joskus harmittaa että kolmatta ei ole, mutta ei kyllä enää jaksaisi alkaa valvomaan öitä, auto olisi oikeasti liian pieni, vaikka asunto kyllä olisi ok kolmellekin lapselle sopiva. Lomareissuilla hinta nousisi merkittävästi ja harrastusten kanssa pitäisi varmaan miettiä tarkemmin. Olisihan se ihana, mutta ei kiitos enää...

Vierailija
19/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa, tosin meidän lapsemme ovat 3 ja 1. Ja iän puolesta voidaan muutamia vuosia vielä empiä.
Mietin ihan samaa, jaksamista, lapsille jaettavissa olevaa aikaa, harrastuksiin viemistä ja työelämän vaatimuksia. Toisaalta haluaisinme kovasti vielä saada yhden aivan omanlaisen, ihmeellisen ihanan, lapsen.

Vierailija
20/27 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:24"]Pitäisi katua sitä, että teki sen ensimmäisenkin. Jokainen länsimainen lapsi kiihdyttää ilmastonmuutosta siten, että kohta ei ole täällä yhtään lasta. Ei kyllä aikuisiakaan senpuoleen.
[/quote]
Vanha professorini oli mielestäni oikeassa kun sanoi, että Suomeen kannattaa tehdä lapsia. Täällä syntyvät lapset koulutetaan, ja he voivat aikanaan ratkaista maailman ympäristö- ja energiaongelmat. Se riisiä 5-vuotiaasta saakka kasvattava kiinalainen tuottaa enemmän CO2-päästöjä kuin pohjoismaalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä