Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö tasata viikonloppu- ja arkilasten elintaso

Vierailija
16.11.2021 |

Minulla siis on käyttää enemmän rahaa lapsiini kuin puolisollani ja hänen lastensa äidillä miehen luona vain viikonloppuisin käyviin lapsiinsa. Jos siis muutamme yhteen, eihän ”elintasoa” millään voi pitää samana. Vai piilotanko lasteni harrastusvälineet ja kalliimmat vaatteet, kun miehen lapset tulevat?

Tiedän, että vaihtoehto on, ettemme muuta yhteen, joten sitä ei tarvitse ehdottaa. Jos olisi kuitenkin kokemusta siitä, onko tällaisessa mitään tekijää, joka saisi sen onnistumaan, kuulen mielelläni.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, älkää muuttako yhteen. Se on lapsille perseestä joka tapauksessa, mutta vielä enemmän kun elintasot on eri luokkaa.

Vierailija
2/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toimii lähes kaikki. Ruokakin lapsivkl vain jotain halpaa, kuten keitettyä makaronia ja jauhelihaa. Ei kasviksia eikä mitään muutakaan. Halvinta leipää ja vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
4/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintason tasaamiseksi riittää, että lasten ollessa luonanne kohtelette kaikkia saman arvoisesti. Ts. jos käytte vaikka laskettelemassa ja sinun lapsillasi on omat välineet, vuokraatte siitä numeroa tekemättä viikonloppulapsille omat välineet. Tai jos käytte ravintolassa syömässä, kaikki syövät samantasoisesti. 

Vierailija
5/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt vähän lapsellinen? Jos lapset on vain viikonloput ei tuloeron pitäisi juurikaan näkyä, jos lapsesi on hyvin kasvatettuja.

Vierailija
6/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään tätä alunperin vanhasta kirjoituksesta, jossa äitiä oli harmittanut se, että ex ja nykyinen matkustivat enemmän yhteisen lapsen kanssa kuin kotia vaihtavan.

Meillä ei ole yhteistä, mutta vastaavaa voisi lasten näkökulmasta tapahtua harrastusten tai matkojenkin näkökulmasta, ja aina puhutaan paljon siitä, että myös uusperheessä pitäisi lapsilla olla sama elintaso. Eroaako se sitten viikko-viikko- kuin viikonloppukäytännössä?

Käytännössä kuitenkin nuo miehen lasten laskettelureissut (kuten edellä oli esimerkki) ja matkat tulisivat ainakin joltain osalta minun maksettavakseni. Kyse ei kuitenkaan ole vain viikonlopusta vaan myös siitä, miten isänsä jatkossa heidän näkemyksen mukaan elää. Jos isä reissaisi yksin tai kavereiden kanssa, se olisi on, mutta todennäköisesti minun ja lasten kanssa ei. En halua olla vertailun kohde, joka saa sitten lokaa niskaan, jos en pysty kaikille maksamaan.

AP

Vierailija
7/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on lasten harrastusvälineet olohuoneessa esillä, että kaikki varmasti näkee että olette vähän parempaa väkeä?

Vierailija
8/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään tätä alunperin vanhasta kirjoituksesta, jossa äitiä oli harmittanut se, että ex ja nykyinen matkustivat enemmän yhteisen lapsen kanssa kuin kotia vaihtavan.

Meillä ei ole yhteistä, mutta vastaavaa voisi lasten näkökulmasta tapahtua harrastusten tai matkojenkin näkökulmasta, ja aina puhutaan paljon siitä, että myös uusperheessä pitäisi lapsilla olla sama elintaso. Eroaako se sitten viikko-viikko- kuin viikonloppukäytännössä?

Käytännössä kuitenkin nuo miehen lasten laskettelureissut (kuten edellä oli esimerkki) ja matkat tulisivat ainakin joltain osalta minun maksettavakseni. Kyse ei kuitenkaan ole vain viikonlopusta vaan myös siitä, miten isänsä jatkossa heidän näkemyksen mukaan elää. Jos isä reissaisi yksin tai kavereiden kanssa, se olisi on, mutta todennäköisesti minun ja lasten kanssa ei. En halua olla vertailun kohde, joka saa sitten lokaa niskaan, jos en pysty kaikille maksamaan.

AP

Ei lapset tuollaisia mieti ellei aikuiset hiero sitä lasten naamalle.

Vierailija
9/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Et ole selvästi valmis uusioperheen äidiksi. Sun lapset-mun lapset-ajattelulla et pääse mihinkään. Älä siis ryhdy kenenkään viikonloppuäidiksi vaan jatkat omien lastesi materialla lahjontaa.

Vierailija
10/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on lasten harrastusvälineet olohuoneessa esillä, että kaikki varmasti näkee että olette vähän parempaa väkeä?

Eteisessä lapset ihastelivat crossikamoja. Emme ole mitenkään yläluokkaa tai asu kivilinnassa, minulla nyt sattuneista syistä on ollut varaa panostaa lapsiin. Kokemukseni mukaan elämäni ei paremmuudessa tai onnellisuudessa eroa muiden elämään. Tietysti raha tuo turvaa, mutta tässä tapauksessa saatan sen vuoksi myös menettää jotain. Autuaan onnelliseksi se ei tee.

AP

Vierailija
11/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei lapset tuollaisia mieti ellei aikuiset hiero sitä lasten naamalle.

Eli minun ei tarvitse uskoa lasten äitiä, jos väittää lasten kokevan eriarvoisuutta?

Vierailija
12/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Et ole selvästi valmis uusioperheen äidiksi. Sun lapset-mun lapset-ajattelulla et pääse mihinkään. Älä siis ryhdy kenenkään viikonloppuäidiksi vaan jatkat omien lastesi materialla lahjontaa.

Minulla ei ole varaa maksaa myös miehen lasten vastaavia kuluja. Ihan tavalliset ihmiset harrastavat kalliitakin harrastuksia ja matkustavat, ei se ole lahjomista. Ja myös korkeasti koulutetulla voi olla pieni palkka. Joku valitsee asua kalliisti, toinen harrastaa. Sen perusteella ei kannata tehdä olettamuksia.

Vierailija
13/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin toimii lähes kaikki. Ruokakin lapsivkl vain jotain halpaa, kuten keitettyä makaronia ja jauhelihaa. Ei kasviksia eikä mitään muutakaan. Halvinta leipää ja vettä.

Myös hampparit valmispizza ja nugetit ja perus jäde on hyvin edukkaita. Sisäfilettä ja luxusjälkkäreitä sitten kun perä valot näkyy.

Vierailija
14/14 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kaikki muut asiat, jos muutat yhteen itseäsi huomattavasti köyhemmän miehen kanssa? Kumman tulotason mukaan valitaan asunto, ajanvietteet, auto, lomat ym? Maksetaanko puoliksi vai suhteessa tuloihin?

Miettisin enemmän, miten saatte parisuhteen, raha-asiat ja arjen toimimaan muilta osin, lasten harrastusvälineet on aika pieni osa kokonaisuutta ja hoituu kyllä jollain tapaa jos tahtoa on.