Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko varakkaampia kuin vanhempanne?

Vierailija
16.11.2021 |

Sanotaan, että uuden sukupolven tulisi aina mennä vanhan ohi. Miten on?
Meillä on miehen kanssa yhdessä varallisuutta 700 000. Miehen vanhemmilla on 400 000 ja äidilläni 150 000. Isä on kuollut varattomana. Eli kyllä, olemme varakkaampia kuin vanhempamme.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isää varakaampi. Åidin kanssa pääsin tasoihin kun sain hänen perintönsä (useampi perillinenkin) ja mulla on todennäkösisesti vuosia aikaa mennä ohi.

Vierailija
22/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja lapsemme varakkaampia kuin me.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kummankaan vanhemmille ei arkkuun laitettu osakekirjoja tai seteleitä.

Vierailija
24/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien omakotitalon hinta Outokummussa arvioitiin n.65.000 euroksi. Meidän kolmio Helsingissä on.n600.000 euron arvoinen. Vaikka meillä vielä on 150.000€ velkaa, ollaan paljon varakkaampia kuin 79+ vanhempani. Miehen vanhemmat on kuolleet, siellä ei ollut juuri varallisuutta.

Vierailija
25/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mieheni kanssa ole varakkaampia kuin kummankaan vanhemmat ovat.

Olemme korkeakoulutettuja ja asumme ihan mukavasti omakotitalossa, mutta ajat ovat muuttuneet siitä kun duunariperheet pystyivät rakentamaan uusia omakotitaloja ja tekemään lomamatkoja Espanjaan.

Meillä on nyt sellaista mitä lapsuudessa ei ollut, oikeasti lämmin ja rakastava parisuhde ja perhe, lapsiin panostetaan ja lasten asioihin paneudutaan.

Espanjan rantalomalla en ole käynyt koskaan, mutta olen asunut ulkomaille mieheni kanssa pitkään, opiskellut ja tehnyt töitä kolmessa eri maassa. Lapsetkin ovat syntyneet ulkomailla.

Lapset on hoidettu itse, ei työnnetty mummon hoiviin. Ulkomailla asuessa ja lasten synnyttyä tämä tarkoitti minulle useamman vuoden kotiäitiyttä.

Nyt äitini pilkkaa minua, että hänpä ei koskaan jäänyt hoitamaan lapsia tai kotia, vaan oli töissä siinä kuin miehetkin. Ja samaan hengenvetoon kertoo, että itse on lapset hoidettu. Niin, mummini itse hoiti minut.

Eli rahassa mitattuna en ole varakkaampi, ja tuskin niin koskaan käy, mutta minulla on paljon sellaista, jota duunarivanhemmillani ei koskaan ole ollut, eikä tule.

Vierailija
26/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien omakotitalon hinta Outokummussa arvioitiin n.65.000 euroksi. Meidän kolmio Helsingissä on.n600.000 euron arvoinen. Vaikka meillä vielä on 150.000€ velkaa, ollaan paljon varakkaampia kuin 79+ vanhempani. Miehen vanhemmat on kuolleet, siellä ei ollut juuri varallisuutta.

Nuilla varallisuuksilla valitsisin itselleni Outokummun heti. Maailmassa on muutakin kun kallis asunto.

Vierailija
27/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan, boomereiden jälkeen ollaan kaikki köyhempiä

Olen varakkaampi kuin omat vanhempani ja lapseni ovat varakkaampia kuin minä.

Heidän lapsensa tulevat olemaan vielä varakkaampia kuin vanhempansa.

T.boomeri, mikä se sitten lieneekään.

Vierailija
28/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama koulutustaso kuin vanhemmillani (korkeakoulu).  En tule pääsemään lähellekään isäni varallisuustasoa, sillä hän on rikastunut yritystoiminnalla ja kuuluu rikkaimpaan sentiiliin kun taas itse olen palkkatöissä. Palkkani on selvästi parempi kuin äidilläni oli ja pärjään erittäin hyvin taloudellisesti. Jään silti selvästi jälkeen vanhempieni yhteisestä elintasosta.  En pidä itseäni tämän vuoksi epäonnistuneena. Onneksi minulla on hyvät välit vanhempiin ja saan välillisesti taloudellista hyötyä heidän onnistumisistaan. 

Vierailija
29/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ollaan molemmat vanhempiamme varakkaampia. Meillä molemmilla on ylempi korkeakoulututkinto ja ollaan nykyään yrittäjiä (42 v.). Molempien vanhemmat kansakoulun käyneitä eikä omaisuutta ole nimeksikään. Miehen vanhemmilla ei ole yhtään, mun vanhemmilla on joitakin kymmeniä tuhansia. Mun isä teki konkurssin lamassa ja jouduttiin muuttamaan omistusasunnosta vuokralle.

Meidänkään nettovarallisuus ei ole huima, ehkä 150 t. Koko ajan kartutellaan kyllä ja rakennetaan uraa. Lapsettomuushoitoihin meni paljon rahaa ja lapsettomuusvuosien aikana mun tulotaso myös romahti, kun ei vaan ollut jaksamista normaaliin yritystoimintaan. Mutta ihan kivasti pärjätään nyt. :)

Vierailija
30/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme mieheni kanssa ole varakkaampia kuin kummankaan vanhemmat ovat.

Olemme korkeakoulutettuja ja asumme ihan mukavasti omakotitalossa, mutta ajat ovat muuttuneet siitä kun duunariperheet pystyivät rakentamaan uusia omakotitaloja ja tekemään lomamatkoja Espanjaan.

Meillä on nyt sellaista mitä lapsuudessa ei ollut, oikeasti lämmin ja rakastava parisuhde ja perhe, lapsiin panostetaan ja lasten asioihin paneudutaan.

Espanjan rantalomalla en ole käynyt koskaan, mutta olen asunut ulkomaille mieheni kanssa pitkään, opiskellut ja tehnyt töitä kolmessa eri maassa. Lapsetkin ovat syntyneet ulkomailla.

Lapset on hoidettu itse, ei työnnetty mummon hoiviin. Ulkomailla asuessa ja lasten synnyttyä tämä tarkoitti minulle useamman vuoden kotiäitiyttä.

Nyt äitini pilkkaa minua, että hänpä ei koskaan jäänyt hoitamaan lapsia tai kotia, vaan oli töissä siinä kuin miehetkin. Ja samaan hengenvetoon kertoo, että itse on lapset hoidettu. Niin, mummini itse hoiti minut.

Eli rahassa mitattuna en ole varakkaampi, ja tuskin niin koskaan käy, mutta minulla on paljon sellaista, jota duunarivanhemmillani ei koskaan ole ollut, eikä tule.

Ruikuti ruikuti.

Vierailija
31/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes mahdotonta saavuttaa aikaisemman sukupolven elintasoa, vaikka olisi koulutempi ja tekisi enemmän töitä. Heillä oli iso asunto jo nuorena, vaikka eivät olleet edes uraihmisiä. Nykyisiin sellaiseen pääsee vain aniharva nuorena rikastunut.

Vierailija
32/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme miehen kanssa varakkaampia kuin kummankaan vanhemmat. Ei ole tullut eikä tule perintöä. Lapsemme on ainakin tulevaisuudessa varakkaampia kuin me. Lisäksi perivät meiltä jotain.

Vierailija
33/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja mieheni omaisuus on noin 3,5 miljoonaa. Vanhempieni omaisuus on kirjoissa vain muutamia satoja tuhansia. He asuvat verotussyistä Portugalissa. Vaikea arvioida mitkä heidän siellä omistamien kiinteistöjen arvot on. He ovat eläkkeellä mutta isälläni on Portugalissa yrityksiä, jotka maksavat minimaalisesti veroja maan verolakien ulkomaalaishelpotusten vuoksi.

Vierailija
34/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, eikä minusta sellaista tulekaan. 

Vierailija
35/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Äitini on keskiluokkainen, omat tuloni koostuvat tällä hetkellä pienestä sairauspäivärahasta, asumislisästä ja lapsilisästä.. Äitini narsistinen ja sadistinen kasvatustapa traumatisoi minut erittäin pahasti ja sen takia olen ollut viimeiset kahdeksan vuotta pois työelämästä. Korkeakoulun olen käynyt, mutta mitenkään en ole kyseistä koulutusta päässyt hyödyntämään elämäni aikana juurikin edellämainitun syyn takia.