Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko varakkaampia kuin vanhempanne?

Vierailija
16.11.2021 |

Sanotaan, että uuden sukupolven tulisi aina mennä vanhan ohi. Miten on?
Meillä on miehen kanssa yhdessä varallisuutta 700 000. Miehen vanhemmilla on 400 000 ja äidilläni 150 000. Isä on kuollut varattomana. Eli kyllä, olemme varakkaampia kuin vanhempamme.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en, mieheni joo. Mun vanhemmat on Suomen mittakaavassa todella rikkaita, mä heihin verrattuna vain erittäin hyvin toimeentuleva. Mieheni vanhemmat taas keskiluokkaa, hän tienaa pikkasen vielä mua paremmin.

Vierailija
2/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hetkeen verrataan? Olemme ehkä varakkaampia kuin vanhempamme olivat tässä iässä, tai ainakin tasoissa. Perinnön saamisen jälkeen he ovat kuitenkin nyt varakkaampia kuin me. Mutta niinhän mekin varmaan olemme sitten aikanaan, kun olemme omat perintömme saaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI uuden sukupolven tulisi aina mennä vanhan ohi? Kerro yksikin syy.

Vierailija
4/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI uuden sukupolven tulisi aina mennä vanhan ohi? Kerro yksikin syy.

Lähtökohtaisesti he kuitenkin perivätkin aina, palkkataso ja yleinen varallisuus nousee. Kyllä mä kokisin epäonnistuneeni jotenkin, jos en menisi ohi. Eri asia tietenkin jos vanhemmat ovat todella varakkaita ja lapsia on monta.

Ohis

Vierailija
5/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme varakkaampia kuin mieheni vanhemmat, tai oikeastaan anoppi, sillä appi on kuollut jo mieheni ollessa 12-vuotias.

Emme ole yhtä varakkaita kuin minun vanhempani, vaikka olemmekin yhtä kouluttautuneita, eli yliopistosta valmistuneita maistereita. Syynä varmaankin erilainen elämänasenne ja -filosofia, minä olin lastemme kanssa kotona 9 v, eli siihen asti että nuorimmainenkin aloitti esikoulun, kun taas omat vanhempani olivat koko ajan töissä.

Vierailija
6/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, boomereiden jälkeen ollaan kaikki köyhempiä

Vierailija
7/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Vanhempani ovat ylempää keskiluokkaa, itse nippa nappa köyhyysrajan yläpuolella. Lapsuuden kaltoinkohtelu traumatisoi pahasti ja on vaikuttanut heikentävästi työkykyyn vaikka kaikkeni olen tehnyt kuten kouluttautunut ja tehnyt kovasti töitä.

Ja nythän tuloerot ikäluokkien välillä sen kun kasvavat. Vanhemmat ikäluokat ovat saaneet elää nousukautta, kun taas nuoremmat ikäpolvet saavat selviytyä epävakailla työmarkkinoilla ja eiköhän se taantumakin jostain taas tule kunhan tästä koronasta selvitään.

Vierailija
8/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
9/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävää jos pitää omia ja vanhempien rahoja miettiä kilpailumielessä.

Vierailija
10/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Vanhempani ovat ylempää keskiluokkaa, itse nippa nappa köyhyysrajan yläpuolella. Lapsuuden kaltoinkohtelu traumatisoi pahasti ja on vaikuttanut heikentävästi työkykyyn vaikka kaikkeni olen tehnyt kuten kouluttautunut ja tehnyt kovasti töitä.

Ja nythän tuloerot ikäluokkien välillä sen kun kasvavat. Vanhemmat ikäluokat ovat saaneet elää nousukautta, kun taas nuoremmat ikäpolvet saavat selviytyä epävakailla työmarkkinoilla ja eiköhän se taantumakin jostain taas tule kunhan tästä koronasta selvitään.

Ylemmän keskiluokan vanhemmat ja sua on lapsuudessa kaltoinkohdeltu. Mitä keskiluokkaista se on?

Vierailija
11/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on isot eläkkeet eli molemmat tienaavat yli kymppitonnin kuussa. Itse olen tuloton enkä käy töissä. Tililläni on kuitenkin enemmän varoja kuin heillä, jopa asunnon myynnin jälkeen.

N47

Vierailija
12/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhemmat suuria ikäluokkia, eli ei mitään jakoa mennä ohi vauraudessa. Se ikäluokka tulee jäämään historiaan vauraimpana koskaan ja silti heille tulee eniten tulonsiirtoja.

Vierailija
13/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tod, vanhemmat menestyneitä liike-elämässä, mutta minusta tuli mt potilas. että juu.

Vierailija
14/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei olla. Kyllä boomerit vetivät omaisuudet ja ilman korkeakoulutusta. Itse akateemisena paljon köyhempi.

Vierailija
15/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat sukupolvet köyhtyy. Nyt on liiaksi velaksi kaikki elänyt ja se tulee kostautumaan maksuineen päivineen. 

Vierailija
16/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat miehen kanssa tullaan köyhistä perheistä. Me ollaan keskituloisia ok toimeentulevia. Ei meillä ok-taloa ole, vaikka kummankin koti on ok-talosta, mutta tämän nykyisen asuntomme hinnalla saisi molempien kotitalot ja vähän vielä jotain päälle. Miehellä kyllä köyhyys johtui suuresta lapsilaumasta ja isän juoppoudesta, mulla taas äiti ei hallinnut rahan käyttöä mitenkään ja isä valitettavasti antoi äidin huolehtia laskuista, jotka olivat aina maksamatta. Töitä vanhempani  paljon kyllä tekivät, mutta varallisuudessa se ei näkynyt. 

Vierailija
17/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä köyhä. Asun vuokralla. Ei ole omaisuutta tai säästöjä.

Vierailija
18/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei olla. Kyllä boomerit vetivät omaisuudet ja ilman korkeakoulutusta. Itse akateemisena paljon köyhempi.

Älä ruikuta. Mene akateemisena rahakkaaseen työhön ja ala kerätä rahaa sekä omaisuutta. Vaikka johonkin pörssiyhtiöön toimitusjohtajaksi sadan tonnin kuukausipalkalla.

Vierailija
19/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielikuvani on, että lapsuuteni okt-alue oli suunnilleen duunariperheistä koostuva. Nyt samaan asumistasoon ei pääse duunareitten palkoilla, ei edes toimihenkilöiden. Yleisesti sanotaan mm, ettei kahden sh:n tms palkalla eletä Hkissä. (En laske kaupungin yms vuokrataloissa asumista perheellisen vakituiseksi asuinmuodoksi.) Inflaatio söi boomereitten asuntolainat.

Vierailija
20/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enkä varmaan tule. Pätkätöillä on vaikea kerätä vaurautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän