Lapsen luokkasynttärit out?
Onko lapsen luokkasynttärit out? Kolmosluokkalainen tytär ei ole kuullutkaan luokkasynttäreistä sen jälkeen kun itse piti ekalla luokalla parin muun tytön kanssa. Ketään muu ei jaksanut järjestää vaikka itse tultiin paikalle. Ilmeisesti nykyään ollaan vain yhden parhaan frendin kaa ja ihmetellään miksei luokka ole yhtenäinen.
Kommentit (10)
Asun Helsingissä ja kukaan lapsistani, jotka ovat jo isoja, ei ole koskaan ollut luokkasynttäreillä, eikä ole sellaisia järjestänyt. Enkä ole edes kuullut, että kukaan olisi sellaisia pitänyt. Täällä pääkaupunkiseudulla asutaan yleensä tietysti usein aika ahtaasti, ei meillekään mitään kolmeakymmentä lasta olisi mahtunut. Enkä kyllä näe siinä mitään järkeäkään kutsua koko luokkaa. Ei omilla lapsillani koko luokka ole ollut hyvinä kavereina vapaa-aikana, vaan luokasta on ollut pari kolme hyvää ystävää, jotka on kutsuttu synttäreille. kavereita tai ystäviä on ollut myös naapureista tai jostain muualta, joista synttärivieraat on kutsuttu. Itse en jaksa uskoa, että se, että koko luokka kävisi riehumassa jonkun kotona synttäreillä pari tuntia, olisi ratkaiseva luokan yhteishengen kannalta.
Ovatko ne ikinä olleet varsinaisesti in? Mun 17v ei ole yhtään kertaa ollut sellaisilla synttäreillä, johon olisi kutsuttu koko päiväkotiryhmä tai koululuokka tai edes koko ryhmän / luokan tytöt.
Riippuu luokasta ja alueesta. Omilla lapsilla ei ole kummallakaan ollut tuollaista tapaa, mutta kavereilta olen kuullut miten heidän lasten päiväkodissa joku saattanut pitää suuriakin juhlia. 10-12 vierasta ollut aika yleinen maksimi ja kun Espoossa luokassa 25-28 oppilasta, niin valikoidusti kutsuttu ne omat kaverit.
Meillä on yleensä aina kaverisynttärit lapseni luokan pojilla. Olleet siis aina, paitsi parilla kesällä syntyneellä. Eli parit synttärit syksyllä ja parit keväällä. Luokalla on vain 6 poikaa ja synttäreille ei ole kutsuttu muita eli "omalla poppoolle" ovat.
Ovat käyneet uimassa, nerffaamassa, hohtokeilaamassa, hoplopissa, parkouraamassa, pelaamassa fudista, riehumassa koulun liikkua salissa (ne olivat kuulemma parhaat, siellä oli musaa ja diskopallo ja tarjoiluna poppareita ja mehua) jne.
Mun mielestä ollut nyt alakoulun ajan kiva tapa. Mutta ne on helppo järkätä kun niin vähän lapsia ja pojilla pysynyt yhteishenki tosi hyvänä.
Tyypillisesti ollaan kutsuttu "kaikki luokan tytöt" +pari poikaa joiden kanssa tytär kaveeraa. Ei koko luokkaa. Viimeksi oli 10 lasta.
Täälläpäin on pidetty koko luokalle. Tosin ei nyt kahteen vuoteen ole liiemmin synttäreitä ollut, ja jos joku tällaisena aikana isoja synttäreitä pitää, niin vähän epäröiden täällä suhtaudutaan. Kahdet omat synttärit olemme kokonaan jättäneet juhlimatta. Sattuipa juuri pari viikkoa sitten olemaan synttärit "sisäleikkipuistossa", altistuminenhan sieltä sitten tuli.
Meillä on ryhmiä ja luokkia sekoitettu jatkuvasti, niin en pysy edes kartalla, keitä luokalla on. Ei siis tässä tilanteessa koko luokan synttäreitä, eikä varsinkaan tänä aikana.
Koulussa leviää nyt korona kuin kulovalkea, itsestään selvä asia, ettei tässä tilanteessa järjestetä synttäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yleensä aina kaverisynttärit lapseni luokan pojilla. Olleet siis aina, paitsi parilla kesällä syntyneellä. Eli parit synttärit syksyllä ja parit keväällä. Luokalla on vain 6 poikaa ja synttäreille ei ole kutsuttu muita eli "omalla poppoolle" ovat.
Ovat käyneet uimassa, nerffaamassa, hohtokeilaamassa, hoplopissa, parkouraamassa, pelaamassa fudista, riehumassa koulun liikkua salissa (ne olivat kuulemma parhaat, siellä oli musaa ja diskopallo ja tarjoiluna poppareita ja mehua) jne.
Mun mielestä ollut nyt alakoulun ajan kiva tapa. Mutta ne on helppo järkätä kun niin vähän lapsia ja pojilla pysynyt yhteishenki tosi hyvänä.
No tuon ymmärtää, jos poikia on vain 6. Mun lapsen luokalla alakoulussa oli 29 oppilasta, ja tyttöjä oli joku 17. Sitten vielä muilla luokilla olevat kaverit päälle, niin olisi saanut 20 lapsen synttäreitä järjestää.
Maksimi on meillä ollut joku 7-8 vierasta.
-3
Ei kun corona! Yritä ymmärtää!