Talvirenkaat autoon
Hei!
Millaiset talvirenkaat pitää lain mukaan olla miun Ford Ka:ssa? Vuosimalli on 1999. Pitääkö siinä siis olla sellaiset kitkat vai nastarenkaat? Asun niin korvessa, että aina ei ole tietkään aurattu ja miespuolinen ystäväni ehdotti "pulttirenkaita", onko sellaiset laillisia?
Ystävällisin terveisin Kirsi
Kommentit (32)
Haista nyt jo hevosenv**** ja mene muualle provoilemaan
Viet rekisteriotteen kassalle, vastaat kysymyksiin tarvitsetko päästö- ja OBD-mittauksia (ne ovat pakolliset, jos sinulla ei ole korjaamon lappua niistä) ja odotat. Yleensä voi mennä halliin katselemaan toimitusta tai auta altapäin, jos haluaa, mutta se ei ole välttämätöntä. Katsastuksen jälkeen saat ohjeet miten toimia jatkossa, jos autossa havaitaan vikoja. Jotkut korjaukset pitää käyttää uusintakatsastuksessa kuukauden kuluttua ja vähäisemmistä tulee merkintä uuteen rekisteriotteeseen ja velvollisuus korjata ne määräaikaan mennessä.
Ihan sama kunhan on kulutuspintaa ja ei ole kesärenkaat.
Moi,
Eiks täälä nyt oo jo vähän liian törkeetä tuo kielenkäyttö? Sivuston URL-osoitekin on vauva.fi, tuli vaan mieleen että miten nuoret tätäkin palstaa lukee...
-Mies54
Mielestäni ei ole tyhmyyttä jos on autotietämys jäänyt vähemmälle, kyllä minullekin (miehenä) tuli osa näistä asioista uutena.
Nyt luin just sellasta tekstiä että en tiiä pitääskö itkiä vai nauraaa! Tuallaasilta pitääs kortit ottaa poies jos ei tällaasia asioota tierä!!!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 14:57"]
Nyt luin just sellasta tekstiä että en tiiä pitääskö itkiä vai nauraaa! Tuallaasilta pitääs kortit ottaa poies jos ei tällaasia asioota tierä!!!
[/quote]
Saatiinpa juhamiatoki hereille.
Tää on ärsyttävää kun tänne pitää tul heittää jotain paskaa läppää ku mä koitan asiallisesti kysyä!
-Kirsi
Hei,
Herätellääs vähän vanhaa ketjua. Piakkoin taas renkaidenvaihto edessä ja renkaat sain kaverilta, mutta vanteet puuttuu. Eli menopeli on opel corsa cc 2006 ja taitaa renkaat olla 17 tuumaiset. Oon katsonut tuolta www.autonvanteet.fi sivustolta,kun siellä on monia kauppoja yhdessä paikassa. Kenelläkään kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Minulle myytiin helsingissä jossain korjaamolla talvivanteet 3000€/4kpl mutta en ole huomannut suurta eroa ajaessani. Onko muilla kokemuksia tämänlaisista vanteista?
-_Ullamaija62_-
No noi on vielä ns. halpisvanteita. Hyvät vanteet maksaa min. 8000€/4kpl. Niihin ei tarvita renkaita ollenkaan.
Tuija kirjoitti:
Hei,
Herätellääs vähän vanhaa ketjua. Piakkoin taas renkaidenvaihto edessä ja renkaat sain kaverilta, mutta vanteet puuttuu. Eli menopeli on opel corsa cc 2006 ja taitaa renkaat olla 17 tuumaiset. Oon katsonut tuolta www.autonvanteet.fi sivustolta,kun siellä on monia kauppoja yhdessä paikassa. Kenelläkään kokemuksia?
Melko isot kumit pikkuruiseen corsaan. Mutta mikäs siinä jos pätäkkää riittää turhuuteen asti.
Vanteet voit ostaa mistä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 14:32"]Vielä olisi kysyttävää, jos vain saisin asiallisia vastauksia...
Eli kun menen katsastukseen niin mitä minun pitää sielä tehdä? Vai hoitaako ne työntekijät sielä kaiken? (kokemusta kun ei ole)
[/quote]
Riippuu konttorista, mutta kun ilmoittaudut ja maksat niin ne sitten kertoo.