Mitä tehdä kun mies ei halua muuttaa kerrostaloon kaksikerroksisesta rivitaloasunnostamme
vaikka minun liikuntakykyni huononee koko ajan. Kohta en pääse enää yläkertaan. Mies sanoo vaan, että kyllä hän minua auttaa, mutta haluaisin olla omatoiminen. Haluaisin hissilliseen kerrostaloon. Miksi tuo ei voi ymmärtää?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Hommatkaa hissi omaan kämppäänne.
Tuolihissi. Siihen saa varmaan avustustakin, jos joku sairaus tai invaliditeetti.
Muuttakaa yksitasoiseen rivitaloon. Asuimme puoli vuotta kerrostalon ylimmässä kerroksessa (4. kerros) ja hissi oli välillä rikki ja välillä sitä huollettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolihissi. Siihen saa varmaan avustustakin, jos joku sairaus tai invaliditeetti.
Tämä kiinnostaisi kieltämättä kyllä. Mutta saako sen tuollaiseen kapeaan kierreportaikkoon? Ap.
Muuta itse ja jätä mies happanemaan sinne entiseen asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaisi kieltämättä kyllä. Mutta saako sen tuollaiseen kapeaan kierreportaikkoon? Ap.
Olen nähnyt niitä vaikka minkälaisissa portaissa. Joillakin on niitä kaksikin, toinen menee kellariin ja aika kapeita ovat portaat olleet.
Toisaalta haluaisin kerrostaloon myös siksi ettei tarvitsisi huolehtia piha- ja lumitöistä. Mies väittää että kyllä hän hoitaa, mutta minua häiritsee kun aina joutuu noita kuitenkin erikseen pyytämään. Ap.
Yksikerroksinen rivariasunto? Tai sitten pistät miehen sanoista tekoihin, eli heittäydyt vähän avuttomaksi ja pyydät häntä auttamaan aina kun haluat käydä yläkerrassa. Mies kyllästyy kahdessa viikossa taluttelemaan sua portaissa edestakas.
Mikä sairaus sinulla on kun liikuntakykysi huononee? Kävelet kuitenkin vai etkö käy kävelyllä? Miten liikut asioillesi?
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa yksitasoiseen rivitaloon. Asuimme puoli vuotta kerrostalon ylimmässä kerroksessa (4. kerros) ja hissi oli välillä rikki ja välillä sitä huollettiin
Vanhempani asuivat vanhustentalossa kolmannessa kerroksessa ja hissi oli jatkuvasti rikki tai huollossa. Äitini oli liikuntarajoitteinen eikä päässyt sieltä mihinkään. Hekin asuivat aiemmin rivitalossa. En oikein ymmärrä tuota, että pitää muuttaa monta kertaa vielä 65-80 vuoden iässä. Setäni osti 82 vuotiaana itselleen kolmion, sitäkään en oikein ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaus sinulla on kun liikuntakykysi huononee? Kävelet kuitenkin vai etkö käy kävelyllä? Miten liikut asioillesi?
Etenevä nivelsairaus ja vähän muutakin, mikä vaikuttaa tasapainoon. Kävelen kyllä, mutta portaat ovat alkaneet tuottaa hankaluuksia. Kohta varmaan rollaattorin hankinta edessä.
Paljonko tuollainen portaikkohissi kotiin maksaa? Varmaan ihan hirveästi.
Hissit ovat yllättävän usein epäkunnossa. Niiden varaan ei kannata laskea.