Muuttaisiko Itävallan tapainen koronasulku elämääsi?
Mun elämää ei ainakaan muuttaisi mitenkään jos sais töihin ja kauppoihin mennä, käydä koiran kanssa lenkillä. Enkait muuta edes tee koskaan...
Kommentit (24)
Omaa elämää ei muuttaisi. Olen ottanut rokotteet ja otan vielä kolmannen. Lähipiiri on ottanut myös kaikki rokotteet mihin ovat oikeutettuja.
Mun ja läheisten elämä ei muuttuisi (kaikilla 2 rokotetta, parilla jo kolmaskin) mutta mukavamman väljää voisi tulla kun kaikki rokottamattomat joutuisivat olemaan poissa.
En vieläkään tiedä, saako rokottamaton Itävallassa käydä töissä. Siitä riippuu, muuttaisiko. Jos saisin tehdä töitä etänä ja käydä lähitapaamisissa sen noin yhden päivän viikossa minkä nytkin, niin ei muuttaisi mitään. Käyn kaupassa ja lenkkeilen koiran kanssa, ei sen puoleen että poliiseja riittäisi myöskään minnekään kansallispuistoihin tai luontopoluille passeja tarkistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei koska mulla on kaksi rokotusta.
Ja mulla on kolme.
Perhe ja lähipiiri rokotettu, töitä teen kotona kotikonttorissa, kaupassa käyn pari kertaa viikossa mutta voin kyllä tarpeen vaatiessa tilata tavarat kotiin.
Lenkillä käyn aina, oli koronaa tai ei, rauhallisissa paikoissa luonnossa ja meren rannoilla koska halua olla yksin ja rauhassa.
Ei. En käy muualla kuin kaupassa ja lääkärissä.
ei pätkääkään -ASUN MAALLA JA YKSIN IKKUNASTA NÄKYY TALITINTIT, ROKOTUKSET KUNNOSSA, MASKIT PÄÄLÄÄ KAUPOISSA JA TAPAHTUMISSA. TUNTUU JO IKÄVÄLLE M OISESTA TAUDISTA PUHUMINENKIN. MIEHENI NUKKUI VUOSI SITTEEN ILMAN KORONAAKIN SAIRAALAN LEIKKAUSSALIIN. eT SE SIITÄ
Ei muuttaisi millään lailla, vaikka olenkin koronarokottamaton. En muutenkaan käy muualla kuin kaupassa, pakettiautomaatilla ja ulkoilemassa. Rokotuspisteellä kävin, influenssarokotuksessa, siellähän saavat Ítävallassakin rokottamattomatkin käydä. Muuten ei menojalka vipattele eikä ole pakko päästä baareihin. Työtkin teen täysin etänä omissa oloissani. Elän siis jo valmiiksi tällaisessa "täyssulussa". Tervetuloa sama Suomeenkin! Tartuttakoot sitten rokotetut toisensa.
Ei millään lailla, mutta periaatteessa vastustan.
Itse sulku ei ole se ongelma, vaan se asenne mikä sen seurauksena syntyy ja kasvaa rokottamattomiin.
Tällaisten toimien vauriot ovat psykologisia, sosiologisia.
Ei muuttaisi t. rokottamaton
Tietenkään ei toivota näitä tänne niin saa vapaasti liikkua paikasta toiseen jos haluaa.
Kylöä vautioittaisi psykologisesti, olisi syvästi traumatisoivaa. Kaikki minua kiinnostava on jo nyt viety eli matkustelu vapaassa maailmassa. Jos joku poliisi tai armeija pyytäisi papereita kun lenkkeilen tai vaellan koirien kanssa olisi lähnnä naurettavaa pelleilyä.
Uhmaisin kieltoja ja kävisin ulkoilemassa rokottamattona aina kun huvittaa ja missä huvittaa. Ei tässä kaupungissa poliiseja ole muutenkaan. Mitkään ravintolat, teatterit, konsertit ym ei kiinnosta, antaa niiden pyöriä rokotettujen varassa niin kauan kun passi on käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Kylöä vautioittaisi psykologisesti, olisi syvästi traumatisoivaa. Kaikki minua kiinnostava on jo nyt viety eli matkustelu vapaassa maailmassa. Jos joku poliisi tai armeija pyytäisi papereita kun lenkkeilen tai vaellan koirien kanssa olisi lähnnä naurettavaa pelleilyä.
Eikös Itävallassa ulkoilu ole sallittua rokottamattomillekin.
Todella ankeaa ja kammottavaa että tällaista edes tapahtuu nykyaikana.
t.koronan sairastanut
Käyn vain töissä, ruokakaupassa, pakettiautomaatilla ja lapsen päiväkodissa. Ja koska tähän on jo turtunut parin vuoden ajan, niin eiköhän se toinenkin pari vuotta tässä samalla mene. Joillakin saattaa pettää mielenterveys todella pahasti ja se tulee heijastumaan viattomiin ihmisiin. Mutta näköjään se riski on otettava, että koskaan ei tiedä päättyykö se oma elämä lähikauppaan kuten juuri uutisissakin oli.
Ei muuttaisi mitenkään. Teen etätöitä, tilaan ruuat kotiinkuljetuksena ja ulkoilen paljon koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mun ja läheisten elämä ei muuttuisi (kaikilla 2 rokotetta, parilla jo kolmaskin) mutta mukavamman väljää voisi tulla kun kaikki rokottamattomat joutuisivat olemaan poissa.
Poissa mistä?
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat saavat harrastaa ulkoliikuntaa.
Mummot täyttäisi kauppakeskukset ja marketit, koska heillä on triplarokotukset ja voisi vapaasti vailla pelkoa taudista käydä porukalla kahvilla. Sitten selviää, että rokotettukin voi joutua teholle. Voi voi sentään.
On taustaa kriisialueilta ja voisin ottaa käyttöön joitakin ns tehosteita ja kokeilla onko niistä haittaa vai hyötyä poliittiseen päätöksentekoon. Olen muutostaustainen.
Ei koska mulla on kaksi rokotusta.