Jos joku konna jollain keinolla hakkeroisi Googlen hakuhistoriasi ja vuotaisi sen verkkoon tiedoillasi niin ahdistuisitko?
Miten reagoisit?
Oletetaan skenaario, jossa verkosta löytyisi lista kaikista maailman googlen käyttäjistä joiden hakuhistoriaa kuka tahansa voisi käydä klikkailemassa.
Kommentit (67)
En merkitse kenellekään mitään joten ei ahdistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaaan että kaiikki "järkevät" ihhmiset peittävät toimintansa. Itse uskon avoimeeen rehellliseen maaailmaan omien arvojeni pohjalta mikä on inhimilllistä käytöstä ja kenellä on jokin sairaus. EN ussko kapitalismiin ja rahaaan, olen sen verraan "venäläiismäinen" että uskon että esiim venäjäältä tulee älymme ja kapitalismissa on raha. Mutta se mitä on luotttamus niin se on hankalaa tälllaisissa ristiriiidoissa.
Siiis kapitalismillla tarkoitan sitä että siinä on omat motiiivinsa systeemisssä miten se pelaa ja mitkä on sen sääännöt.
Einsteiinhan sanoi aikanaa että ensin on opeteltava pelin säännöt ja pelattava paremmin kuin kukaaan muu.
Uskoon siihen etttä aikuistuminen, kokemus ja tieto/taiitojen kehitys yms tekee ihmisestä myös yhä kyyynisemmän ellei ole vaikka humoristi.
Siiis humorismilla tarkoitan sitä miteen ihminen suhtautuu elämään kuten vaikka tuntemattomassa sotilaaassa kuinka kaiken sen keskellä ihmiset selvisivät äärimmäisissä oloissa mm huumorillla.
Sanotaaan armottomat olosuhteeet.
Kyyynisyys ja toivottomuudessa eri asia on itseasiassa siiinä että jos olosuhteet sallivat tulla kyyyyniseksi on mös merkitystä ja toivottumuuudessa evoluutiossa ihmisestä tulee luova eli ihminen alkaaa keksiä keinoja millä selviytyyy.
Ihhminen pystyy yleensä helpoiten antaa anteeeksi sellaisia asioita joihin itse voisi kuvitella samaistuvansa.
Muttta se mikä kaikkia ihmisiä yhdistää on uteliaisuuus. Ja myös sellainen asia mikä elää ihmisessä aina on se mikä kielletään niin ihmisen uteliaisuuus hakee sinnne.
Se hakee sinne koska siellä on jotaain tabun omaavaaa tietoa mitä yritetään salailla ja jolla on merkitystä koska se on niiin aiheellista ja merkitykselllistä mutta kukaaan ei uskalla sanoa sitä äääneen.
Esiim sana jännitys tulee siitä että on olettamuksien ja arvaiilujen varassa eli ei ole kaiikkea täysin varmaa tietoa mikä vaikutttaa vaikka ihmisen dopamiiiniin.
No eipä tuo nyt suuremmin hetkauttanut aiemmin eikä kiinnosta vieläkään. Kannattaisi ennemmin keskittyä siihen omaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaaan että kaiikki "järkevät" ihhmiset peittävät toimintansa. Itse uskon avoimeeen rehellliseen maaailmaan omien arvojeni pohjalta mikä on inhimilllistä käytöstä ja kenellä on jokin sairaus. EN ussko kapitalismiin ja rahaaan, olen sen verraan "venäläiismäinen" että uskon että esiim venäjäältä tulee älymme ja kapitalismissa on raha. Mutta se mitä on luotttamus niin se on hankalaa tälllaisissa ristiriiidoissa.
Siiis kapitalismillla tarkoitan sitä että siinä on omat motiiivinsa systeemisssä miten se pelaa ja mitkä on sen sääännöt.
Einsteiinhan sanoi aikanaa että ensin on opeteltava pelin säännöt ja pelattava paremmin kuin kukaaan muu.
Uskoon siihen etttä aikuistuminen, kokemus ja tieto/taiitojen kehitys yms tekee ihmisestä myös yhä kyyynisemmän ellei ole vaikka humoristi.
Siiis humorismilla tarkoitan sitä miteen ihminen suhtautuu elämään kuten vaikka tuntemattomassa sotilaaassa kuinka kaiken sen keskellä ihmiset selvisivät äärimmäisissä oloissa mm huumorillla.
Sanotaaan armottomat olosuhteeet.
Kyyynisyys ja toivottomuudessa eri asia on itseasiassa siiinä että jos olosuhteet sallivat tulla kyyyyniseksi on mös merkitystä ja toivottumuuudessa evoluutiossa ihmisestä tulee luova eli ihminen alkaaa keksiä keinoja millä selviytyyy.
Ihhminen pystyy yleensä helpoiten antaa anteeeksi sellaisia asioita joihin itse voisi kuvitella samaistuvansa.
Muttta se mikä kaikkia ihmisiä yhdistää on uteliaisuuus. Ja myös sellainen asia mikä elää ihmisessä aina on se mikä kielletään niin ihmisen uteliaisuuus hakee sinnne.
Se hakee sinne koska siellä on jotaain tabun omaavaaa tietoa mitä yritetään salailla ja jolla on merkitystä koska se on niiin aiheellista ja merkitykselllistä mutta kukaaan ei uskalla sanoa sitä äääneen.
Esiim sana jännitys tulee siitä että on olettamuksien ja arvaiilujen varassa eli ei ole kaiikkea täysin varmaa tietoa mikä vaikutttaa vaikka ihmisen dopamiiiniin.
Siiis suomessa tasapäistämisessähän dopamiiiniin vaikuttaa kateuden kanssa se että toisellla vaikka menee paljon huonommin.
Se voisi olla vaikeaa, koska en omista tietokonetta ja käytän vain kirjastojen koneita. Eikä tämän paikkakunnan kirjastoissa tarvitse kirjautua tietokoneelle omilla tunnuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Se voisi olla vaikeaa, koska en omista tietokonetta ja käytän vain kirjastojen koneita. Eikä tämän paikkakunnan kirjastoissa tarvitse kirjautua tietokoneelle omilla tunnuksilla.
Ootko siis nyt kirjastossa?
Jos käytät sähköpostia samoilla kirjaston koneilla ja olet antanut oikeat henkilötiedot sitä luodessa (nimi ja syntymävuosi) niin Goolgle osaa yhdistää hakusi sähköpostisi henkilöön, vaikka et olisi kirjautuneena.
Jos et ole antanut oikeita nimitietoja, etkä saa ikinä sähköpostia oikealla nimelläsi, niin Google osaa yhdistää hakusi vain sähköpostiisi ilman nimitietoa.
Muuten Google osaa yhdistää toimintosi tietokoneella tiettyyn henkilöön, vaikkei tietäisi henkilön nimeä. Eri henkilöt käyttävät googlen toimintoja niin eri tavoin, eri aikoihin ja eri paikoissa, että käyttötavasta voi algoritmit laskea todennäköisyyden sille, että kyseessä on tietty ja sama käyttäjä, kuin muilla käyttökerroilla.
Ei mitään muistikuvaa mitä olen mahtanut haeskella. Yritin nopeasti katsoa näkisikö hakuhistorian jostain helposti. Ei näköjään, joten mysteeriksi jää. Viimeksi olen kuitenkin yrittää selvittää mikä on renderöintikone ja miten se liittyy eläintuotantoon ja varsinkin, että miten sillä hävitetään tehokkaasti ihmisruumiita. Yhdessä TV-sarjassa jäi epäselväksi miten nämä kolme asiaa liittyvät toisiinsa. En löytänyt vastausta, ehkä kyse on käännösvirheestä. No, vastaus on kai että olen sen verran yksityinen ihminen, että haittaisi ihan periaatteesta että joku näkee mitä kaikkea olen haeskellut.
Pidän tarkan eron julkiminän ja muun minän kanssa. Julkiminän haut eivät haittaisi. Eikä haittaisi muunkaan minän kun ei niitä voisi yhdistää henkilöön.
Huolestuisin enemmän niistä jotka sen listan näkis ja ehkä kokeilis samoja hakuja.
T . suhteellisen pervo adhd.(myös psykopaattiset piirteet löytyy)
Olen ihan avoimesti kertonut mt-ongelmistani ja fetisseistäni muille. Ei paljon näytä ketään kiinnostavan. Itse tykkäisin enemmänkin jutella näistä ihmisten kanssa, mutta kun ei siitä keskustelua näytä syntyvän, niin puhutaan sitten ilmojen pitelyistä ja Tiinan uusita tekoripsistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavallinen Matti Meikäläinen. Joku työkaveri saattaisi hätkähtää lukemani homofanfictionin määrää tai sitä, että olen trollaillut Vauva-palstalla, mutta varmasti kaikilla olisi noloja hakuja, joten eivät minun peräpukamavoidehakuni ja muut siinä hetkauttaisi.
Luetko Harry & Draco -tarinoita, joista pidän?
N
Kai te sen tiedätte että selaimen hakuhistorian poistaminen ei poista googlen keräämiä tietoja?
Ja että vpn muuntaa ip osoitteen mutta ei koneen yksilöintitietoja...
Kaikkien sota kaikkia vastaan jos kaikkien kaikki pa.s.k@t vuotaisi
Terveystietoihin liittyvät haut olisi helppo yhdistää henkilöön. Nimihaut voisivat olla nyös kiusallisia.
mulla on kolme profiilia omalla nimelläni facebookissa, jokaista varten oma gmail-tili. yhdessäkään tiedot eikä kiinnostuksen kohteet ole oikein.sen verran oikein että sekaantuminen minuun on taattu. mutta tiedot on peitettä. oikean toiminnan teen anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko siis nyt kirjastossa?
Jos käytät sähköpostia samoilla kirjaston koneilla ja olet antanut oikeat henkilötiedot sitä luodessa (nimi ja syntymävuosi) niin Goolgle osaa yhdistää hakusi sähköpostisi henkilöön, vaikka et olisi kirjautuneena.
Jos et ole antanut oikeita nimitietoja, etkä saa ikinä sähköpostia oikealla nimelläsi, niin Google osaa yhdistää hakusi vain sähköpostiisi ilman nimitietoa.Muuten Google osaa yhdistää toimintosi tietokoneella tiettyyn henkilöön, vaikkei tietäisi henkilön nimeä. Eri henkilöt käyttävät googlen toimintoja niin eri tavoin, eri aikoihin ja eri paikoissa, että käyttötavasta voi algoritmit laskea todennäköisyyden sille, että kyseessä on tietty ja sama käyttäjä, kuin muilla käyttökerroilla.
Silloin kun hommasin sähköpostiosoitteeni, annoin oikean nimeni (joka on aika yleinen) mutta muistaakseni siinä ei kysytty syntymävuotta. En muista varmuudella, koska tästä on 15-20 vuotta aikaa.
Hakuhistoria ei kuitenkaan kerro, miksi ne haut on tehty. Ja sehän olisi se oleellinen tieto.
Olen poistanut hakuhistorian tallentamisen ja selaimeltakin aina nappaan sen erikseen vielä pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Hakuhistoria ei kuitenkaan kerro, miksi ne haut on tehty. Ja sehän olisi se oleellinen tieto.
Se jäisikin muiden mielikuvituksen varaan.
hetulavalaat, valaiden suojelu, siperia wiki, tiibet wiki, happy birthday funny picture, fida international, kurssi opinnot maksuton, sll