Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten näppylät selästä pois??

Vierailija
02.02.2015 |

Olen 27-vuotias nainen ja kärsin edelleen iho-ongelmista, aivan samalla lailla kuin teini-iässä. Erityisen kamalassa kunnossa on selkäni, joka on ylhäältä alaselkään saakka ärhäkän punaisten paukamien peitossa koko ajan. Ollut jo arviolta 15 vuotta. Varsinaisia isoja, tulehtuneita finnejä tulee harvoin, vaan koko selkää koristaa tasainen punaisten näppyjen joukko. Mitkään lääkevoiteet, reseptittömät tai reseptillä saatavat, eivät ole koskaan auttaneet yhtään. Silti ostin taas kokeeksi Acnicyl-voidetta. Nuoruudessa kokeilin mm. sinkkivoidetta ja -tabletteja, ja jotain muutakin tablettimuodossa otettavaa lääkettä, mutta millään ei ollut koskaan pienintäkään vaikutusta. Pitäisihän tällaisen nyt joskus mennä ohi, ei ole reilua!!

Aihe olisi todella ajankohtainen, sillä olen alkanut tapailemaan uutta miestä, ja häpeän ihoani ihan valtavasti. Tiedostan erittäin selvästi, että alastomana näytän kauhealta selän takia. Ei paljoa houkuta intiimit hetket. 

Onko kukaan saanut jollain konstilla ihonsa kuntoon? Minä syön terveellisesti, juon paljon vettä ja huolehdin itsestäni ihan normaalisti muutenkin, eli ei elintavoistakaan pitäisi olla kiinni. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane nova auttoi, useampi kk meni. Mulla oli siis ihan aknea oikeastaan koko selässä. Rasvoista hyvä oli apteekin aqualan l.

Vierailija
2/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi hiilarien reilu vähennys ruokavaliosta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti e-pillereillä. Oletko kokeillut ihan vaan rasvailla perusvoiteella? Voi johtua myös ihon kuivuudesta.

Vierailija
4/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:12"]

Mulla auttoi hiilarien reilu vähennys ruokavaliosta.  

[/quote]

Ai niin ja kesällä auringonotto kuivatti näpyt pois, ehkä d-vitamiinilla on siis osuutta asiaan. 

Vierailija
5/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvoidetta, kosteusvoidetta, kosteusvoidetta.

Vierailija
6/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama ongelma, Diane Nova auttoi.

Vierailija
7/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kosteusvoidetta voisi yrittää käyttää enemmän, vaikka ainainen hankaluus on sen levittäminen omin avuin koko selän alueelle... E-pillereitä en halua käyttää, vaikka tiedän että niistä saattaisi olla apua.

ap

Vierailija
8/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvoide on tosi tärkeä! Oletko Basiron Washia kokeillut?

Vierailija
9/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:28"]

Kosteusvoide on tosi tärkeä! Oletko Basiron Washia kokeillut?

[/quote]

Kyllä, en usko että on mitään pesuaineita tai voiteita mitä en olisi kokeillut vähintään kerran tänä koko aikana. Monia nuoruudessa testattuja tuotteita olen kokeillut uudelleen aikuisena, ja yhtä huonolla menestyksellä :( Usein sanotaan, että alussa saattaa tulla pahenemisvaihe, jonka jälkeen tilanne alkaa hiljalleen helpottaa, mutta minulla ei ole muistaakseni koskaan tullut edes sitä pahenemisvaihetta, eikä niitä positiivisiakaan tuloksia. Mitkään aineet eivät siis vaikuta yhtään mitenkään! Sisaruksillani on kyllä samaa ongelmaa, eli kai se jollain lailla on perinnöllistäkin.

ap

Vierailija
10/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://ukkram09.puheenvuoro.uusisuomi.fi/136433-ihottumat-ja-kortisonivoiteiden-teho kokeile tuota perusvoiteen ja ruokasoodan sekoitusta! Oon kuullu että auttais akneenki. Itelläni tuo voide kylläki kirveli nii paljo etten voinu oikeen käyttää, mutta niin monella se on toiminut että suosittelen kokeilemaan.. :) 

Mulla itselläni auttoi suolasaippua. Mulla on kans ollu yläselkä, kasvot ja jopa peppuposket ihan näpyissä monen monta vuotta. Sitten kokeilin tätä ja voi piru ku se kirveli aina käyttäessä mutta nii ne vaan rupes häviään :) tässä vielä linkki tommoseen saippuaan. Näitä saa kyllä ihan luontaistuotekaupoista ja täältä ainaki halpa-hallista.. http://www.allergiakauppa.fi/tuote/suolasaippua-himalajan-suolatuote/000050/

Vierailija
11/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljat ja maito pois. Ja pidät huolen, ettei selkään jää esim hiusten hoitoainetta huuhtelun jälkeen. Mulla nämä auttoi, vaikka oli tosi paha vaiva.

Vierailija
12/12 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urtekramin aloe vera palasaippualla pesu ja kosteutus meine base suolalla. Lisäksi sinkkiä kuukausi 2tbl päivä ja sitten tbl päivässä. Näppylä alueet käsitellään aamuin illoin.