Maallako köyhät - ja tyhmät?
Aamuradion lottokeskustelu provosoi ET-lehden verkkosivuille keskustelun. Tulkaa mukaan ajatustenvaihtoon, hyviä argumentteja kaivataan - miten niin maalla asuvat kaupunkilaisia köyhemmät ja tyhmemmät? Onko ylipäänsä oikein arvottaa ihmisiä noin pelkän lottoamisinnon perusteella! Heittäkää ajatuksianne
http://www.etlehti.fi/keskustelu/2601787/ketju/maallako_koyhat
Kommentit (17)
Oon 1 ja sanon vaan että panin lottokuponkia ja asun myös maalla, ja meen mensaan koska mun äo on 200000
No ei, maalla ei asu tyhmiä ja köyhiä.
Niin no... Minä asun maalla, olen käynyt yliopiston ja omistan omakotitalon ja pari ihan ok autoa. Serkkuni, joka asuu Helsingissä on käynyt opistoasteen koulutuksen, asuu vuokralla ja ei omista juuri muuta kuin vaatteet päällään ja kodin irtaimistoa. Kumpi meistä lienee köyhempi?
Pitää paikkaansa. Tämän seikan vuoksi jouduin muuttaan kaupunkiin.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:32"]Maalla asuu monesti köyhiä ja tyhmiä mutta myös useasti aika varakastakin porukkaa.
[/quote]samoin on kaupungeissa
Tyhmyys tuskin eroaa mitenkään maaseudun ja kaupunkien välillä. Keskitulo nykyisin kaupungeissa on suurempi kuin maalla, mutta kaupungissa maksat yleensä kaikesta enemmän kuin maalla. Lisäksi maalla ei satsata rahaa muutenkaan kaikenlaisiin tuotteisiin ja ollaan enemmän omavaraisia esim. vihannekset ja marjat.
Itse asiassa todella turha yleistys.
Onneksi ihminen saa asua vapaasti kaupungissa tai maalla, oli sitten miten tyhmä tai viisas tahansa. Enbuske on kyllä ihan täys torvi
Onhan se aika selvää, että yleensä älykkäimmät muuttavat kaupunkeihin opiskelemaan ja jäävät sinne.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:09"]
Niin no... Minä asun maalla, olen käynyt yliopiston ja omistan omakotitalon ja pari ihan ok autoa. Serkkuni, joka asuu Helsingissä on käynyt opistoasteen koulutuksen, asuu vuokralla ja ei omista juuri muuta kuin vaatteet päällään ja kodin irtaimistoa. Kumpi meistä lienee köyhempi?
[/quote]
Sinä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:28"]
Onhan se aika selvää, että yleensä älykkäimmät muuttavat kaupunkeihin opiskelemaan ja jäävät sinne.
[/quote]
Eihän? Ne, noista, jotka hankkivat hyvinpalkatun ammatin ja uran, muuttavat maaseudulle viettämään luksuselämää. Ne taas, jotka erehtyvät köyhiksi humanisteiksi, ostavat halvimman tölliräyskän minkä löytävät viidenkymmenen kilometrin päästä.
"Onneksi ihminen saa asua vapaasti kaupungissa tai maalla, oli sitten miten tyhmä tai viisas tahansa. Enbuske on kyllä ihan täys torvi" - Niinpä tämä yksinkertianen basisti ei vain ymmärrä, että miten tuo Enbukse ja torvi liittyi aiheeseen?
Mistäköhän sana "maalaisjärki" tulee? ;) Olen itse metsästä kotoisin ja kun muutin "ihmisten ilmoille", järkytyin ihmisten tyhmyydestä ja avuttomuudesta: "No siis emmä niinku tiiä et miten niinku noi perunat niinku keitetään." "Joo siis mun faija/mutsi maksaa kaiken mitä mä ikinä niinku pyydänkää." "Siis mistä vesi niinku oikeesti tulee tulee?" "No siis ei mua niinku kiinnosta mikään tollanen. Riittää, et mä näytän hyvältä." Edellä mainitut esimerkit ovat tosia!
Myönnän, että maalla/metsässä on myös yksinkertaisia tapauksia, niin kuin kaupungeissa on älykästä porukkaa, mutta maalla ei todellakaan olla niin pinnallisia kuin kaupungeissa. Siellä ei pärjää pelkällä ulkonäöllä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:09"]
[/quote]
Paras perustelu onkin kaivaa esiin pari esimerkkiä, jotka vahvistavat säännön, eikun miten se nyt olikaan. Yliopistokoulutuksella.
Kuulin kun Enbuske esitti aiheeseen liittyviä ajatuksia. [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:47"]"Onneksi ihminen saa asua vapaasti kaupungissa tai maalla, oli sitten miten tyhmä tai viisas tahansa. Enbuske on kyllä ihan täys torvi" - Niinpä tämä yksinkertianen basisti ei vain ymmärrä, että miten tuo Enbukse ja torvi liittyi aiheeseen?
[/quote]
Enbuske esitti ajatuksiaan aiheeseen liittyen aamulla. Hänen mielestään asia on siis niin, että tyhmät on maalla ja viisaat kaupungeissa.
-9
Jos olisin itse jäänyt aikoinaan kotipaikkakunnalle - kuihtuvan savupiipputeollisuuden kauppalaan - ei elämäni olisi mennyt niin hyvin kuin nyt on mennyt.
Aika vaisu keskustelu ET:ssä muuten...
Maalla asuu monesti köyhiä ja tyhmiä mutta myös useasti aika varakastakin porukkaa.