Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa tölkkilihavalmisteista on tarkoitus tehdä...?

Vierailija
02.02.2015 |

Usein näkyy tarjouslehtisissä näitä lihasäilykepurkkeja tarjouksessa (nytkin tokmannin mainoksessa "sian- ja naudanlihavalmiste 400 g, 6 purkkia kympillä")

Halpaa on, mutta en ole vielä käsittänyt, mihin näitä olisi tarkoitus käyttää? Ei kai näitä sentään suoraan purkista syödä pelkältään.

Ideoita?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastike

Vierailija
2/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan purkkilihaa usein hernekeittoon tuomaan täytettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastan kanss :P

Vierailija
4/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:43"]

Kastike

[/quote]

Tarkennan; eli siis teet esim. ihan tavallisen ruskean kastikkeen, ja isket sitten sen joukkoon tuollaisen tölkkilihan?

ap

Vierailija
5/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus tehnyt makaronilaatikkoa mutta mieheni sai tarpeekseen armeijassa kyseisestä tuotteesta joten en viitsi pelkästään itselle ja lapsille tehdä. Ihan hyvää kyllä leivän päällä semmoisenaan.

Vierailija
6/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä saa tehdä sitä ruokaa, mitä itse haluaa.

Vierailija
7/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä purkkilihan käyttötapoja on kaksi:

1) kuutioiksi pilkottu liha ruskistetaan kevyesti ja käytetään kuiten käyttäisin makkaraa tai jauhelihaa keitossa, kastikkeessa, laatikossa (toimii esim lihaperunalaatikossa tai lihakaalilaatikossa)

tai

2) kuten maailmalla käytetään corned beefiä: liha viipaloidaan ja lämmitetään (uunissa) ja tarjoillaan lisukkeiden kanssa tai voileivän välissä ikäänkuin lihamureke- tai paistiviipaleet. Halutunlainen kastike (sinappivalkokastike, voikastike, viinikastike, ruskeakastike, kermakastike, mitänytsatuthaluamaan) voidaan valuttaa päälle tai tarjoilla erikseen tai sit sellaista ei olekaan.

Vierailija
8/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä purkkeja on mökilää sitä varten, jos ei mitään muuta ruokaa satu olemaan. Joskus olen vain kaatanut sisällön pannulle, möyhentänyt, lisännyt pari tomaattia hienonnettuna, vähän yrttejä .Jokunen minuutti ja valmista on.

Mies on tehnyt yksin ollessaan hampurilaisia ottamalla sisällön kokonaisena ulos, leikkaamalla pihveiksi, lämmittämällä ne ja kokoamalla sitten halutun hampparin.

Vierailija
9/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nötkötti on vähän semmoinen hätävara, ja kätevä mökillä, mutta tulee siitä kyllä ihan hyvä munakas. Vaikka uunipannulle paloittelee ja vähän antaa grillivastuksilla muhia, ja munat perään, niin hyvinhän tuo maistuu.

Onko kukaan maistanut vielä sitä kanaa säilykkeenä, jota tokmanni myös on mainostanut? Ja nyt oli tarjouslehdessä jotain bolognesekastikkeita yms. ilmeisesti tonnikalapurkin kokoisissa säilykepurkeissa?

Vierailija
10/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sitä vaellukselle mukaan jauhelihan korvikkeeksi pussipata-ainesten sekaan. Haarukalla muussaan purkissa jauhelihamaiseksi ja trangiassa padan sekaan - hyvin maistuu kun on eräretkellä tullut nälkä. Ei varmaan maistuis yhtä hyvältä kotona.

Muistelen että köksän tunnilla yläasteella olisi tehty perunalaatikkoa nötkötistä. Muistelen myös että olis ollut ihan hyvää. Kotona ei kyllä tule käytettyä, minusta se on retki- tai mökkiruokaa.

Vierailija
11/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle opetetiin muinoin talouskoulussa, että nötkötti pitää ujuttaa kokonaisena ulos purkista ja leikata köntti noin puolentoista sentin pyöreiksi viipaleiksi. Viipaleet paistetaan "pihveiksi" vaikka hampurilaisiin ja tosi taitava osaa tehdä niistä makkarakupin.

Tervemenoa 70-luvulle toivottelee mummo

Vierailija
12/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoa aikoinaan tein

Vierailija
13/13 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me paistetaan se pannulla pieneksi pilkottuna (tai muussaan sitä suorastaan puulastalla paistaessa niin että menee ihan pieneksi). Paistettuna sitten lisään keitetyn makaronin joukkoon ja sekoitan, lasten lemppariruokaa :D Lisäksi voi laittaa keitettyjä/höyrytettyjä kasviksia jos haluaa vähän terveellistää sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi