Onko teillä muilla yksinhuoltajilla tätä ongelmaa?
... että viikonloput ovat tosi yksinäisiä? Olen vielä kotona vauvan kanssa, ja viikolla on kaikenlaisia kerhoja yms, mutta viikonloppuisin ihan tyhjää.
Kommentit (6)
Oisko kerhoista jotain tuttuja, vaihtamaan puhelinnumeroita, sopikaa vaikka yhteinen leikkipuisto hetki.
Messenger rinki kehroäideille..
Facebookissa on ainakin paljon vauva ryhmiä...
Vauvan kanssa voi harrastaa ilman mitään valmentajia, käykää kävelyllä, laula ja leiki kotona vauvan kanssa...
Onko sukulaisia, mummoja, kummeja, käykää kylässä tai pyydä vierailulle.
Vauvan kanssa on tosi helppo liikkua kun hän ei laita vielä vastaan, mitä lähemmäs kouluikää mennään niin sen vähemmän lapset tahtoo mitään yhteistä puuhaa, kun omat kaverit on jo tärkeintä. Silloin alkaa itse ainakin vasta kokea sitä yksinäisyyttä, kun enää ei kaikkea voi tehdä oman tahdon mukaan, vaan pitää huomioida myös lapsen toiveet.
Oon kuullut monien yhden aikuisen perheiden vanhempien kertovan viikonloppu- ja lomayksinäisyydestä. Kahden vanhemman perheet käpertyvät keskenään, aikuisseuraa tarvisi myös yksin talouttaan pyörittävä.
Ei ole onneksi sitä ongelmaa. Ns. Vapaana viikonloppuna laitan lapset isovanhemmille hoitoon ja etsin baarista itselleni hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vauvan kanssa on tosi helppo liikkua kun hän ei laita vielä vastaan, mitä lähemmäs kouluikää mennään niin sen vähemmän lapset tahtoo mitään yhteistä puuhaa, kun omat kaverit on jo tärkeintä. Silloin alkaa itse ainakin vasta kokea sitä yksinäisyyttä, kun enää ei kaikkea voi tehdä oman tahdon mukaan, vaan pitää huomioida myös lapsen toiveet.
Kun olis vaan mihin mennä...
Sitä voit mennä johonkin toiseen ketjuun pohtimaan. Suomessa 23 % perheistä on yhden vanhemman perheitä, koitahan nyt vaan elää sen kanssa.