Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeus erottaa oikea ja vasen!

Vierailija
01.02.2015 |

Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Mulla on suuria vaikeuksia erottaa tämän kaltaisia pareja toisistaan. Myös hissin ylös- ja alasnappulat sekä oven aukaisu- ja kiinnimenonappulat sekoitan, samoin neton ja bruton.. Ja myös parit, jotka ei oikeasti ole pareja vaan jotka syystä tai toisesta miellän sellaisiksi, kuten varis ja harakka, monia näyttelijöitä yms. muita julkkiksia. 

Musta tämä on outo ongelma, mutta en varmasti ole tämän kanssa yksin? :)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:21"]

Täällä yksi jolla on tuo vasen-oikea ongelma. Mutta lukihäiriötä tms. ongelmia minulla ei ole ja koulukin on aina mennyt keskivertoa paremmin. Olisi kiinnostavaa tietää mistä se johtuu. 

[/quote]Johan se kerrottiin meille, se on vaan tyhmää ja me olemme loisijoita :D En olisi arvannut, mutta onneksi palsta tiesi. 

[/quote] Erotatko kissan koirasta tai punaisen sinisestä?

[/quote]Erotan :) Mutta paria hedelmää sanon aina toistensa nimillä, usein ainakin.

[/quote] Ai jos pöydällä on omena ja banaani, niin halutessasi banaanin pyydätkin omenan?

[/quote]No periaatteessa joo, mutta vähän harvinaisemmat etelän hetelmät. 

Vierailija
2/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös vaikea erottaa oikeaa ja vasenta, ne eivät tule automaattisesti ja lonkalta. Samoin suuntavaisto on aivan olematon. Esim. autolla ajaessa osaan mennä oikeaan paikkaan, mutta takaisin tullessa saatan ajaa harhaan, koska täytyykin kääntyä eri suuntaan kuin tullessa. Myös tutussa kotikaupungissa saatan harhailla ja kääntyä liian aikaisin tai myöhään. Samoin motarille mennessä en koskaan muista, täytyykö minun lähteä nyt pohjoiseen vai etelään päin. Matikka on myös ollut aina vaikeaa, mielestäni siinä ei ole mitään loogista, kuten mieheni väittää. Kai mulla on päässä jotain vikaa...:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy ainakin lukihäiriöön.

Vierailija
4/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri samanlaisia juttuja. Juuri tuo varis-harakka-sekoittelukin:) Mutta oikea-vasen-asiaan tiedän hyvän konstin. 

Vierailija
5/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pitää miettiä, että tällä kädellä kirjotan eli tämä on oikea...

Vierailija
6/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en erota oikeaa ja vasenta nopeasti. Lukihäiriötä ei ole ainakaan todettu, koulussa oon aina ollu keskitason oppilas, matikasta kirjotin ällän. Suuntavaistokin on huono.

Vierailija
7/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä tuntuu olevan. Itse opin vasta tanssiharrastuksessa aikuisena kumpi se vasen tai oikea olikaan kun suurin osa tansseista alkoi vasemmalla jalalla. Yleensä ensimmäistä vuotta olevat sekoilivat vasemman ja oikean kanssa kunnes lihasmuisti alkoi toimia. Ja yksi kaveri ajaa vain Volvoja jotta voi ratista luntata mihin pitää kääntyä, eikä edes ole vitsi.

Hissin ylös- ja alasnappulat eivät ole ikinä selvinneet minulle, tosin alan epäillä että niiden kytkijöilläkään ei ole mitään yhteistä logiikkaa niihin kun tuntuvat toimivan milloin mitenkin.

Aktiivisesti harjoittamalla oppii muistamaan. Jos et tanssikurssille halua niin voit vaikka kotona aina kun lähdet kävelemään ottaa ensimmäinen askel vasemmalla jalalla.

Vierailija
8/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:55"]Minulla on juuri samanlaisia juttuja. Juuri tuo varis-harakka-sekoittelukin:) Mutta oikea-vasen-asiaan tiedän hyvän konstin. 
[/quote]

Tää oli hyvä neuvo! Kiitos kun jaoit vinkin meidän kanssa

Vierailija
9/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vaikeuksia erottaa oikea ja vasen, ei ole myöskään suuntavaistoa juuri ollenkaan ja olen ihan täydellisesti kasvosokea. Lukihäiriötä ei ole. Kirjoitin ällän paperit ja opiskelin fil.kandiksi hyvin arvosanoin.

Vierailija
10/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sekoitan välillä oikean ja vasemman. Koulussa pärjäsin hyvin, ja olen valmistunut yliopistosta matemaattiselta alalta.

Vierailija
11/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:51"]Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Mulla on suuria vaikeuksia erottaa tämän kaltaisia pareja toisistaan. Myös hissin ylös- ja alasnappulat sekä oven aukaisu- ja kiinnimenonappulat sekoitan, samoin neton ja bruton.. Ja myös parit, jotka ei oikeasti ole pareja vaan jotka syystä tai toisesta miellän sellaisiksi, kuten varis ja harakka, monia näyttelijöitä yms. muita julkkiksia. 

[/quote]

Taidat olla vain hiukan yksinkertainen, toisin sanoen tyhmä.

Tänä päivänä varmaan kyllä keksitään tähänkin jokin diagnoosi jottei tule paha mieli.
Diagnoosin turvin voitkin sitten loisia rauhassa.

Vierailija
12/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:59"]

Hissin ylös- ja alasnappulat eivät ole ikinä selvinneet minulle, tosin alan epäillä että niiden kytkijöilläkään ei ole mitään yhteistä logiikkaa niihin kun tuntuvat toimivan milloin mitenkin.

[/quote] Oletko menossa hissillä ylös vai alas, sen mukaan valitset.

Vierailija
13/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:51"]Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Mulla on suuria vaikeuksia erottaa tämän kaltaisia pareja toisistaan. Myös hissin ylös- ja alasnappulat sekä oven aukaisu- ja kiinnimenonappulat sekoitan, samoin neton ja bruton.. Ja myös parit, jotka ei oikeasti ole pareja vaan jotka syystä tai toisesta miellän sellaisiksi, kuten varis ja harakka, monia näyttelijöitä yms. muita julkkiksia. 

[/quote]

Taidat olla vain hiukan yksinkertainen, toisin sanoen tyhmä.

Tänä päivänä varmaan kyllä keksitään tähänkin jokin diagnoosi jottei tule paha mieli.
Diagnoosin turvin voitkin sitten loisia rauhassa.

[/quote]

Samaa mieltä. Kaikillahan on tänä päivänä joku diagnoosi oman käytöksen suojaksi/puolustukseksi.

Vierailija
14/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:51"]Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Mulla on suuria vaikeuksia erottaa tämän kaltaisia pareja toisistaan. Myös hissin ylös- ja alasnappulat sekä oven aukaisu- ja kiinnimenonappulat sekoitan, samoin neton ja bruton.. Ja myös parit, jotka ei oikeasti ole pareja vaan jotka syystä tai toisesta miellän sellaisiksi, kuten varis ja harakka, monia näyttelijöitä yms. muita julkkiksia.  Musta tämä on outo ongelma, mutta en varmasti ole tämän kanssa yksin? :) [/quote] Taidat olla vain hiukan yksinkertainen, toisin sanoen tyhmä. Tänä päivänä varmaan kyllä keksitään tähänkin jokin diagnoosi jottei tule paha mieli. Diagnoosin turvin voitkin sitten loisia rauhassa. [/quote] Samaa mieltä. Kaikillahan on tänä päivänä joku diagnoosi oman käytöksen suojaksi/puolustukseksi.

[/quote]Mitä käytöstä se on, jos ei heti hahmota oikeaa vasemmasta tai tulee sanoneeksi harakkaa varikseksi?

Vierailija
15/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:55"]Minulla on juuri samanlaisia juttuja. Juuri tuo varis-harakka-sekoittelukin:) Mutta oikea-vasen-asiaan tiedän hyvän konstin.  [/quote] Tää oli hyvä neuvo! Kiitos kun jaoit vinkin meidän kanssa

[/quote]Pöh, älä nyt oo tuollainen ;) Vinkkini on yksinkertainen: osta Volvo. 

Vierailija
16/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:51"]Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Mulla on suuria vaikeuksia erottaa tämän kaltaisia pareja toisistaan. Myös hissin ylös- ja alasnappulat sekä oven aukaisu- ja kiinnimenonappulat sekoitan, samoin neton ja bruton.. Ja myös parit, jotka ei oikeasti ole pareja vaan jotka syystä tai toisesta miellän sellaisiksi, kuten varis ja harakka, monia näyttelijöitä yms. muita julkkiksia.  Musta tämä on outo ongelma, mutta en varmasti ole tämän kanssa yksin? :) [/quote] Taidat olla vain hiukan yksinkertainen, toisin sanoen tyhmä. Tänä päivänä varmaan kyllä keksitään tähänkin jokin diagnoosi jottei tule paha mieli. Diagnoosin turvin voitkin sitten loisia rauhassa. [/quote] Samaa mieltä. Kaikillahan on tänä päivänä joku diagnoosi oman käytöksen suojaksi/puolustukseksi.

[/quote]Mitä käytöstä se on, jos ei heti hahmota oikeaa vasemmasta tai tulee sanoneeksi harakkaa varikseksi?
[/quote]

Tyhmää.

Vierailija
17/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:13"] [quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:51"]Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Mulla on suuria vaikeuksia erottaa tämän kaltaisia pareja toisistaan. Myös hissin ylös- ja alasnappulat sekä oven aukaisu- ja kiinnimenonappulat sekoitan, samoin neton ja bruton.. Ja myös parit, jotka ei oikeasti ole pareja vaan jotka syystä tai toisesta miellän sellaisiksi, kuten varis ja harakka, monia näyttelijöitä yms. muita julkkiksia.  Musta tämä on outo ongelma, mutta en varmasti ole tämän kanssa yksin? :) [/quote] Taidat olla vain hiukan yksinkertainen, toisin sanoen tyhmä. Tänä päivänä varmaan kyllä keksitään tähänkin jokin diagnoosi jottei tule paha mieli. Diagnoosin turvin voitkin sitten loisia rauhassa. [/quote] Samaa mieltä. Kaikillahan on tänä päivänä joku diagnoosi oman käytöksen suojaksi/puolustukseksi. [/quote]Mitä käytöstä se on, jos ei heti hahmota oikeaa vasemmasta tai tulee sanoneeksi harakkaa varikseksi? [/quote] Tyhmää.

[/quote]Okei. Sinun käytöksesi on muuten sitä myös.

Vierailija
18/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:59"]

[/quote] Oletko menossa hissillä ylös vai alas, sen mukaan valitset.

[/quote] Joillain ongelma on vaikea etteivät he tiedä kumpaan suuntaan ovat menossa.

Vierailija
19/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Lisäksi en oikein hahmota muotoja jonka takia olen huono esim piirtämään. Minulla meni myös kauan oppia katsomaan kelloa koska en hahmottanut viisaiden sijaintia. Luen ja kirjoitan normaalisti

Vierailija
20/35 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame ja mekko! Mulla sama ongelma..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi