Mikä on yhteiskuntaluokkani?
Olen taiteilija-duunariperheestä. Kasvoin korkeakulttuurin ympäröimänä hienostoalueella meren rannalla. Toinen vanhempani kävi pienipalkkaisessa vuorotyössä eikä sen taiteilijavanhemmankaan tulot valtavia olleet. Isovanhempani ovat maanviljelijöitä, tilallisia. Mieheni on vanhasta arvostetusta suvusta, jossa tätä nykyä on lähinnä duunareita, ränsistyneitä arvokiinteistöjä ja lainaa. Mieheni on pikkuvirkamies. Olen itse korkeakoulutettu, mutta teen omasta tahdostani huonosti palkattua suorittavan tason työtä josta nautin ja joka ei liikoja kuluta henkisiä voimavarojani. Harrastan laajasti kulttuuria ja olen myös freelancer kulttuurituottaja. Pientä lisäansiota saan sillä. Asun "wt-alueella", en seuraa trendejä kasvatuksessa, pukeutumisessa enkä missään, mitä nyt rakastamani taidelajin rakkaimmassa genressä. Mihin luokkaan kuulun?
Kommentit (7)
Alempaan keskiluokkaan minäkin sinut sijoittaisin.
Keskiluokkaa ihan selkeästi koulutuksen ja sukutaustan vuoksi.
Duunari oot, valkkaulustyöläinen. kuten itskin olen hieman samakaltaisella taustasekotukselLa.
ränsistyneitä arvokiinteistöjä ei muuten ole olemassakaan. Jos ne on arvokkaita, niitä ei päästetä ränsistymään jajos jku on pääsetty ränsiymää, se ei enää ole arvokas.
Olet alempaa keskiluokkaa. Yhteiskuntaluokka kai määritellään pitkälti tulotason mukaan.
Alempi keskiluokka/kulttuurieliitti.
Valkokaulusköyhälistö, boheemi porvari, salonkibolseviikki
Ei suomessa ole luokkia. Olet oman tiesi kulkija.