Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä paljon syntyperäisiä stadilaisia...?

Vierailija
01.02.2015 |

Kriteerinä, että isovanhemmat ja jälkipolvi on asunut aina sporakiskojen varrella.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene lasketa p.o. Ei laskettane.

Vierailija
2/24 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion tyttöjä ollaan, 3. sukupolven stadilaisia. Lapset 4. polvea vaikkei enää asutakaan Helsingissä, kaikki kuitenkin syntyneet siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempieni vanhemmat olivat kotoisin Haagan kauppalasta. Ei liene lasketa Helsingiksi :)

Isoäitini kertoi Helsingin pommituksista, miten hän työmatkalla aina joutui säntäämään turvaan lähimmän talon kellariin kun tuli ilmahälytys.

Itse asun nyt Vantaan puolella, on halvempaa ja kivempaa. Nykyiset "hesalaiset" on aika koppavaa sakkia.

Vierailija
4/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat stadilaisia, vanhemmat stadilaisia (kuolleet hekin jo), minä paljasjalkainen, mutta muutin pois kun oli liian saasteista ja pölyistä. En kaipaa takaisin sporan äärelle.

Vierailija
5/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:36"]Hep! Tosin vain toinen isovanhempani, joka syntyi hakaniemessa 1909. Toinen kävi syntymässä Oulussa, mutta muutti sitten isänsä perässä stadiin, kun isä aloitti kansanedustajana itsenäisen Suomen ensimmäisessä eduskunnassa 1917 (vai seuraavana vuonna). 

[/quote]

Wau! Sulla on mielenkiintoisia sukuhistoriaa!

Vierailija
6/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:52"]

Mummini syntyi Eirassa, äitini kätilöopistolla niinkuin minäkin. Omat poikani syntyivät naistenklinikalla (olivat hieman vaikeampia tapauksia). 

Vaarini syntyi Ogeliin ja tapasi mummini tansseissa Mosabakan lavalla ennen sotia. 

Olenkohan sitten jotenkin harvinainen? Nuorena aikuisena asuin Lönkalla, mutta nyt viihdyn mainiosti täällä kehyskunnassa radanvarressa. Takaisin keskustaan palaan viimeistään eläkkeellä, tai lasten muutettua omilleen. 

Yksi tuttujen mielestä outo tapa perheellämme on (johtuisiko näistä sukujuurista), juhannuksen vietämme ihanan tyhjässä Stadissa, joskus vain ajellaan/kävellään nautitaan tutuista kulmista kesäyössä. Aina kuitenkin lopuksi johonkin uimarannalle päädymme juhannus piknikille. 

Muistuipa mieleeni ensimmäinen "runo" jonka vaarini opetti minulle 4-5 vuotiaana..

On kivis kun on kesis, ei oo frysis eikä kalis. Kuusikot kongaa ja fogelit sjungaa..On kivis kun on kesis.

Jotain jatkoakin taisi olla mutta en enää muista :)

[/quote]
[/quote]

Pitäiskö olla armelias ja suomentaa toi heinähatuille? :)

Vierailija
7/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, viidennen polven.

Vierailija
8/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan täsmää, tuo, että aina olis asunut sporan varrella, mutta syntyperäisiä kyllä. Esim. faijani on asunut Töölössä toisen maailmansodan aikaan ja ollut siellä tulitusten aikana kellarissa piilossa ja kyllä meillä kolme sukupolvea on jo syntynyt naistenklinikalla.

Vierailija
9/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja vanhempani olemme syntyneet ja asuneet stadissa, samoin osa isovanhemmistani. Nykyään asun kehä 3:n ulkopuolella. Olen kyllä aina pitänyt itseäni paljasjalkaisena stadilaisena. En tiedä mahdunko kuitenkaan ap:n kriteereihin?

Vierailija
10/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Eipä näytä olevan muita kuin maalaisia...)

Vierailija
11/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Olen neljännen polven helsinkiläinen, mutta olen muuttanut sieltä pois lähes kymmenen vuotta sitten paljon isompaan kylään eikä tämäkään mikään maailman napa ole.

Vierailija
12/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini syntyi Eirassa, äitini kätilöopistolla niinkuin minäkin. Omat poikani syntyivät naistenklinikalla (olivat hieman vaikeampia tapauksia). 

Vaarini syntyi Ogeliin ja tapasi mummini tansseissa Mosabakan lavalla ennen sotia. 

Olenkohan sitten jotenkin harvinainen? Nuorena aikuisena asuin Lönkalla, mutta nyt viihdyn mainiosti täällä kehyskunnassa radanvarressa. Takaisin keskustaan palaan viimeistään eläkkeellä, tai lasten muutettua omilleen. 

Yksi tuttujen mielestä outo tapa perheellämme on (johtuisiko näistä sukujuurista), juhannuksen vietämme ihanan tyhjässä Stadissa, joskus vain ajellaan/kävellään nautitaan tutuista kulmista kesäyössä. Aina kuitenkin lopuksi johonkin uimarannalle päädymme juhannus piknikille. 

Vierailija
13/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole se, mitä etsit. Mutta 27v sitten muuttanut maalta tänne ja rakastan tätä kaupunkia! En lähde edes sahaamalla irti täältä:). Parhaat ystäväni ovat monen sukupolven takaa umpistadilaisia. Mielipiteitä on monia, mutta Helsinki on minulle se rakas ja oma Koti.

Vierailija
14/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi...olen kyllä syntynyt stadissa, mutta vanhempani eivät, ympärilläni leijaa siis vieno navetan tuulahdus :) ja se on ilmeisesti pahentunut, koska en enää asu stadissa.

Vierailija
15/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ja vanhemmat asuneet siellä ja minä myös nuorempana. Check. En kuitenkaan enää itse asu siellä, vaikka pääkaupunkiseutu on tullut muuten haravoitua lävitse. Minä ihastuin eniten Espooseen.

Vierailija
16/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välimuotoja, joko olet stadilainen tai et ole stadilainen. 

Vierailija
17/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat muuttaneet 60 vuotta sitten Helsinkiin ja siitä lähtien ollaan täällä oltu. En ole siis stadilainen, mutta jyrkästi kiellän olevani myöskään maalainen. Mikä siis mahdan olla? Hybridi? :)

Vierailija
19/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla landelta kun on termit noin sekaisin. Syntyperäinen stadilainen on syntynyt stadissa, ei siihen isovanhempia ja sporakiskoja mihinkään tarvita :D

PALJASJALKAINEN stadilainen on se, jonka vanhemmatkin on syntynyt stadissa.

Minä olen stadilainen ja lapsemme on paljasjalkainen.

Vierailija
20/24 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan isovanhempani muutti Uudeltamaalta opintoihin Helsinkiin. En kait oo stadilainen ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä