Mitä pyytäisin synttäritarjoiluista?
Kermaa menee pari litraa, jouhoja ja sokeria nyt on kotona.
kananmunia menee jonkin verran, 2x4-munan pohjaa ja täytteisiin menee 7 munaa.
Tosin vain keltuaiset, teen sitten marenkeja lisäksi. EI nyt ehkä ihan kaikista kuitenkaan =D
Osasta voi tehdä mantelikookoskeksejä.
Pyysi vielä saaristolaisleipää.
Voiko pyytää 40e...?
Jos joku miettii täytteidien munien määrää, niin teen vaniljakiisseliä jota sekoitan kermavaahtoon, koska en halua ostaa mitään jauhejuttuja, minusta itsetehty maistuu niin paljon paremmalta. Lisäksi teen sitruunakiisseliä. Tulee siis toinen kerros sitruunaa, ja toinen mansikkaa.
(Tein koekakun tätä eilen koska halusin tietää sopiiko tuo sitruunakiisseli kakkuun, ja käly tykkäsi siitä todella paljon).
Mni vähän ohikseks jo, sori =D
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:29"]
Teetkö siis kakun, keksejä, saaristoleivän, mitä muuta? Jos teet nuo, 40€ on ihan kohtuuhinta.
[/quote]
En tee muuta, suolaiseksi ostavat ihan valmiita kinkku/jauhelihapasteijoita.
Kai pitää vilä lisätä että en tee mitään näyttäviä fantasiakakkuja, ihan vain peruskermakakun jota yritän mahdollisimman kivasti koristella, juhlitaan 1v-tytön synttäreitä =)
Luulin ensin että pyydät rahaa vierailta korvaukseksi syömistään tarjoiluista.
Olen tosi huono ottamaan "palkkaa" itselleni, ajattelin että pyydä rahat vasta kun olen ostanut kaikki tarvikkeet ja tiedän mitä niihin menee..
Ylhintaakaan en viitsisi pyytää.
Minusta on kuitenkin hauskaa leipoa, eikä se aikakaan ole minulta tällä hetkellä mistään pois koska olen sairauslomalla.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:46"]Olen tosi huono ottamaan "palkkaa" itselleni, ajattelin että pyydä rahat vasta kun olen ostanut kaikki tarvikkeet ja tiedän mitä niihin menee..
Minusta on kuitenkin hauskaa leipoa, eikä se aikakaan ole minulta tällä hetkellä mistään pois koska olen sairauslomalla.
[/quote]
No älä sitten ota muuta kuin raaka-aine kulut?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:46"]Olen tosi huono ottamaan "palkkaa" itselleni, ajattelin että pyydä rahat vasta kun olen ostanut kaikki tarvikkeet ja tiedän mitä niihin menee..
Minusta on kuitenkin hauskaa leipoa, eikä se aikakaan ole minulta tällä hetkellä mistään pois koska olen sairauslomalla. [/quote] No älä sitten ota muuta kuin raaka-aine kulut?
[/quote]
Joo, mutku käly on sitä mieltä että joutuisi maksamaan enemmän jos ottaisi kakut jostain liikeesstä, mutta on sitä mieltä että minä teen parempia kakkuja kuitenkin, ja haluaa makssa kunnollisen hinnan eikä pelkistä tarvikkeistä =D
(Olikohan mahdollisimman sekavasti selitetty....?
No, kakku kaupassa maksaa ainakin sen 30 euroa. 50 euroa voit hyvin pyytää tuollaisesta herkkusatsista.
Minä maksaisin "ylihintaa" jo siitä että teet nuo täytteet itse etkä käytä mitään kaupan valmiita valmisteita!
Minusta voisit pyytää jopa enemmän kuin kaupan kakuista!
Kerro ainesten hinta ja sano, että tekopalkkaa voi antaa omantunnon mukaan.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:01"]
Kerro ainesten hinta ja sano, että tekopalkkaa voi antaa omantunnon mukaan.
[/quote]
Tämä on minustakin hyvä idea. Kun käly kysyy, mitä on velkaa, voit sanoa, että "no, raaka-aineet maksoi näin ja näin paljon". Kun käly sitten kysyy, paljonko haluat työstä, voit estellä ja mutista, ettei siitä nyt erikseen tarvi maksaa, jos et kehtaa sanoa mitään hintaa. Käly ei varmasti kehtaa olla antamatta työstä mitään joten käynee niin kuin halusit, saat raaka-ainekorvauksen ja pienen tai isomman vaivanpalkan.
Joo, taidan tehdä niin että annan vain kuitin ja mutisen jotain päälle =D
Mulla kokemusta tuollaisesta, tosin teetin "vieraalla" tytöllä ja hän pyysi 20 euron raaka-ainekustannusten lisäksi 40e työpalkkaa. Maksoin, mutta minusta se oli liikaa. En minäkään saa työstäni käteen tuota palkkaa parin tunnin työstä. Tarjottavat toki oli hyviä. Kannattaa suhteuttaa työpalkkansa siihen, mitä oikeasta palkkatyöstä saisi samalla ajalla verojen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:16"]
Mulla kokemusta tuollaisesta, tosin teetin "vieraalla" tytöllä ja hän pyysi 20 euron raaka-ainekustannusten lisäksi 40e työpalkkaa. Maksoin, mutta minusta se oli liikaa. En minäkään saa työstäni käteen tuota palkkaa parin tunnin työstä. Tarjottavat toki oli hyviä. Kannattaa suhteuttaa työpalkkansa siihen, mitä oikeasta palkkatyöstä saisi samalla ajalla verojen jälkeen.
[/quote]
meinaat että noiihn ap:n tekemisin mensi pari tunia....?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:18"]
[/quote]
[/quote]Luitko mitä kirjoitin? En meinaa mitään. Saa pyytää vaikka sata euroa, jos käyttää sen rahan verran aikaa.
Eli 8 munan kakku (pohja) ? Se jo pelkästään ainakin 50e. Jos siis haluat pyytää maksun aineista ja vaivasta niin en nyt alle 100e lähtisi tekemään ainakaan. Muttta toki voit myös antaa kuitin ostamistasi aineksista ja sitten sanoa että vaivasta et ota mitään kun on lahja tytölle (etkä sitten anna muuta lahjaa tietenkään).
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:18"]
[/quote]
[/quote]Luitko mitä kirjoitin? En meinaa mitään. Saa pyytää vaikka sata euroa, jos käyttää sen rahan verran aikaa.
[/quote] Kauanko mielestäsi menee kakkujen tekemiseen....? Helposti menee 4h, ja 10e/h on ihan kelpo tuntipalkka.
Mikset tehny itse jos ei kulu aikaa eikä siitä ole vaivaa?
Minusta olisi parempi sanoa reilusti hinta, mielellään jo etukäteen ette sitten jää kumpaakaan hampaankoloon kaivelemaan. Itse pyytäisin tarvikkeet pyöristettynä ylöspäin tasakymppiin. En osaa arvioida mitä nuo oikeasti maksaa mutta esim. tarvikkeet 38,90 -> pyytäisin 50 €. Riippuu vähän myös kuinka työläitä nuo on.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:37"]
Eli 8 munan kakku (pohja) ? Se jo pelkästään ainakin 50e. Jos siis haluat pyytää maksun aineista ja vaivasta niin en nyt alle 100e lähtisi tekemään ainakaan. Muttta toki voit myös antaa kuitin ostamistasi aineksista ja sitten sanoa että vaivasta et ota mitään kun on lahja tytölle (etkä sitten anna muuta lahjaa tietenkään).
[/quote] Ei vaan kaksi neljän munan kakkua, juhlivat kahdessa erässä koska on vähän pieni kämppä, ensin vaimon lähisuku ja sitten illemmalla miehen =) Eivät kuitenkaan halua toisille vieraille asettaa tarjolle toisten aloittamaa kakkua =)
Teetkö siis kakun, keksejä, saaristoleivän, mitä muuta? Jos teet nuo, 40€ on ihan kohtuuhinta.