Kertokaa mikä pointti on kirjoittaa tutun somejulkaisuun "Kaunotar!" tmv.
Naiset kirjoittaa toistensa kuviin, on ne sitten edustavia otoksia tai ei, että "Kaunotar!" "Niin kaunis!" jne. Miksi?
Kommentit (24)
Olen joskus nähnyt tuollaisia kommentteja. Pidän niitä outoina.
Epävarmat kaipaa itsetunnon pönkitystä. Tämä on hyvä tapa vastata siihen.
Kai se toivoo, etä itsekin sitten vastaavasti saisi kehuja omista kuvistaan.
Söpötär - sana naisten kuvien alla sai mut poistamaan fb:n. Se vain oli jotain niin tajuntaa räjäyttävää, että tein johtopäätöksen, että mua ei siellä tarvita.
Halutaan kehua, antaa toiselle hyvää mieltä. Tietysti.
Koomista. En ole ikinä lähtenyt tuohon leikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan kehua, antaa toiselle hyvää mieltä. Tietysti.
Voi luoja!😀 Pitää olla huono itsetunto, että kaipaa tuollaista pönkitystä.
Itse kirjoitan kehuja ihan vaan sen takia, ettei hiljaiseloani tulkita kateudeksi. Usein jos en kommentoi mitään, niin kaveri saattaa jopa soittaa tai viestittää erikseen, että huomasinko hänen uuden kuvansa. Se on vähän niinku vaatimus kommentoida kuvaa jotenkin. Inhoan tota myötähäpeää aiheuttavaa tapaa, vaikka kaverini on muuten todella mukava.
Ja sitten he tulevat palstalle kertomaan mitä mieltä on tuttujensa huomiohuoraamisesta.
Voi ihmiset. Luulin, että siksi, että muillakin tulee iloinen fiilis toisen puolesta,ystävän joka tuntuu tärkeältä, läheiseltä, rakkaalta, sit on kiva korostaa sitä- olet rakas, kaunotar
Vierailija kirjoitti:
Pelko. Pitää kirjoittaa kun oikeasti ”pelkää” tätä ihmistä.
Yksi somessa valtavaa suosiota nauttiva tuttu ja irl kukaan ei käy ja on hyvin yksinäinen, saa aina näitä hehkuvia kommentteja. Ja on yksi ilkeimmistä ja toisten asioihin puuttuvista ihmisistä jotka tunnen.
Jotenkin tajuan tuon kommentoinnin selfieissä tai joissain juhlakuvissa, vaikka en itse sitä harrastakaan. Outoa on kun ihan kaikkeen missä naama vilahtaa pitää kommentoida olet söpö, kaunotar etc. Siis joku pistää kuvan missä on tonkimassa puutarhaa tai pyörälenkillä, niin silloinkin ihmiset keskittyvät ulkonäköön, eikä toimintaan. Se on jopa sivustakatsottuna vähän kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitan kehuja ihan vaan sen takia, ettei hiljaiseloani tulkita kateudeksi. Usein jos en kommentoi mitään, niin kaveri saattaa jopa soittaa tai viestittää erikseen, että huomasinko hänen uuden kuvansa. Se on vähän niinku vaatimus kommentoida kuvaa jotenkin. Inhoan tota myötähäpeää aiheuttavaa tapaa, vaikka kaverini on muuten todella mukava.
Sanoisin tuollaiselle ihmiselle ystävällisesti, mutta tiukasti mitä mieltä olen.
En tiedä. En minäkään kirjoita tuollaista kenellekään. Silti noita näkyy ja perus kuolaajien kommentit päälle.
Tuollaisen kommentin kirjoittaja haluaa viestiä kommentoitavalle ja muille ketjua lukeville että pitää häntä epävarmana luuserina.
Tässä artikkeli aiheesta. Naiset ovat jatkuvasti arvioinnin alla, viatonkin ja kehujan mielestä positiivinen kommentointi vain vahvistaa ajatusmaailmaa, että naisen arvo on hänen ulkonäössään.
^ Åbergin mielestä on tärkeä tuoda esiin, että vaikka jossain on naisen kuva, sitä ei tarvitse kommentoida. Ja toisia ihmisiä olisi hyvä opetella kehumaan muustakin kuin ulkonäöstä, ellei ihminen ole erikseen pyytänyt ulkonäköä kommentoimaan.
Mm. kaiken tuon teennäisen nuoleskelun takia en ole fb:ssä oikein ikinä pystynyt aikaani viettämään. Kammottavaa. Kun tietää että IRL voi meininki olla jotain aivan toista 🤦♀️😃 Melkein enemmän häiritsee se että koko rumba on lähtöisin naisille läpi menneestä aivopesusta ja ajatuksesta että se ihmisarvo on tosiaan ulkoisista seikoista kiinni. Ttu miten surullista touhua
Vierailija kirjoitti:
^ Åbergin mielestä on tärkeä tuoda esiin, että vaikka jossain on naisen kuva, sitä ei tarvitse kommentoida. Ja toisia ihmisiä olisi hyvä opetella kehumaan muustakin kuin ulkonäöstä, ellei ihminen ole erikseen pyytänyt ulkonäköä kommentoimaan.
Juuri näin. Arvostaisin paljon enemmän, mikäli kehut koskisivat esim. älykkyyttä, ystävällisyyttä, sosiaalisia taitoja yms. ominaisuuksia, eikä huomio koske aina ulkonäköä. Olen kyllästynyt tähän ulkonäkökeskeiseen yhteiskuntaan, jossa naisen ulkomuoto on aina vapaata riistaa, niin hyvässä kuin pahassa.
Minulla on ollut facebookissa sama profiilikuva useiden vuosien ajan, sillä inhoan sitä lässytystä mikä alkaa kun kuvan vaihtaa. Olen täysin tavallisen näköinen keski-ikäinen nainen, ja koen kiusallisena ne muiden naisten laittamat ”kaunotar”, ”ihanuus” jne. kommentit. En ole pyytänyt niitä, eivätkä ne tee mitään itsetunnolleni.
Pelko. Pitää kirjoittaa kun oikeasti ”pelkää” tätä ihmistä.