Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut nyt 6kk työttömänä ja nautin tästä suunnattomasti!

Vierailija
30.01.2015 |

Haluatko kysyä minulta jotain ja saada vinkkejä työttömyydestä nauttimiseen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kahvi maistuu aina paremmalta aamulla, kun tietää että se on jonkun muun verorahoilla maksettu.

Vierailija
2/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pärjäät rahallisesti, onko asuntolainaa yms.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, aiotko loisia eläkkeelle asti? Ja pelkäätkö että joudut pakkotöihin, tai saat karenssia?

Vierailija
4/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:11"]

Miten pärjäät rahallisesti, onko asuntolainaa yms.?

[/quote]

Pärjään oikein hyvin, saan ansiosidonnaista ja asuntolainakin on jo maksettu. ap

Vierailija
5/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko ansiosidonnaista?

Minä en saa mistään mitään tukea ja ahistaa asua miehen siivellä, en todellakaan nauti vaikka aikaa on. Tai toisaalta ei, sillä työnhaku käy työstä sekin. Etsin hullun lailla töitä, tutkin firmojen sivuja, mietin sanavalintoja hakemukseen ja CV:hen. Tästä tulee jo pakkomielle. Haluan töihin ja ihmisarvon! Haluan henkisesti vapaalle - kun olen töissä, saan olla vapaa-ajan reilusti vapaalla toisin kuin nyt. Lisäksi saan rahaa elämiseen.

Vierailija
6/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt työttömyys ei kyllä vielä ole loisimista. Olettaen siis,että on töissä ollessaan maksanut maksuja liittoon tai työttömyyskassaan.

Vierailija
7/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmu!

Vierailija
8/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:16"]

Minkä ikäinen olet, aiotko loisia eläkkeelle asti? Ja pelkäätkö että joudut pakkotöihin, tai saat karenssia?

[/quote]

Olen lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä. En aio loisia eläkkeelle saakka, mutta niin kauan kuin saan ansiosidonnaista, en pidä kiirettä takaisin työelämään. En suostu sellaiseen pakkotyöhön, joka ei kehitä osaamistani. Otan sitten mieluummin karenssia. ap

Vierailija
9/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että nautit. Ei kannata vapaata tuhlata murehtimiseen. Eihän se murehtiminen ainakaan sinulle uutta työtä tuo.

Vierailija
10/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:21"]

[/quote]

Olen lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä. En aio loisia eläkkeelle saakka, mutta niin kauan kuin saan ansiosidonnaista, en pidä kiirettä takaisin työelämään. En suostu sellaiseen pakkotyöhön, joka ei kehitä osaamistani. Otan sitten mieluummin karenssia. ap

[/quote]

Nyt kaikki tähän hokemaan, että kaikki työttömät haluaa töhin, joten työkkärin on turha kyylätä.

Kassaan kuuluvienkin työttömyskorvaus maksetaan suurimmaksi osaksi verovaroista, ne surkean pienet kassamaksut kattavat vain pari prosenttia. Jokainen voi itse laskea, että jos kassan jäsenyys maksaa sen 100 - 200 euroa vuosi, niin kuinka nopeasti ne maksut on syöty, jos sattuu jäämään työttömäksi - vaikka maksuille laskisi korkoakin. 

Vierailija
11/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:30"]

[/quote]

[/quote]

Nyt kaikki tähän hokemaan, että kaikki työttömät haluaa töhin, joten työkkärin on turha kyylätä.

Kassaan kuuluvienkin työttömyskorvaus maksetaan suurimmaksi osaksi verovaroista, ne surkean pienet kassamaksut kattavat vain pari prosenttia. Jokainen voi itse laskea, että jos kassan jäsenyys maksaa sen 100 - 200 euroa vuosi, niin kuinka nopeasti ne maksut on syöty, jos sattuu jäämään työttömäksi - vaikka maksuille laskisi korkoakin. 

[/quote]

Tämä on totta. Olen maksanut työttömyyskassaan työurani aikana noin 6000 euroa, mutta sain tuon summan takaisin jo neljän kuukauden työttömyyden jälkeen. Mielestäni ansiosidonnainen päiväraha on hullun hyvä etuisuus, josta olisi vara vähän leikatakin. ap

Vierailija
12/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein pitäisi kans jäädä työttömäksi. Saisi hyödynnettyä nuo kassaan maksetut jäsenmaksut. Ihan tarpeeksi olen aamuisin herännyt ja töihin lähtenyt ja luultavasti sitä vielä "pääsen" elämässäni tekemäänkin.

Vierailija
13/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Entä miten ratkaiset tämän yhtälön:

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194949528169/artikkeli/tyottomia+yli+320+000+avoimia+tyopaikkoja+32+200.html

Kaikille ei riitä töitä mitenkään, onko parempi että ne jotka oikeasti haluavat töitä saisivat sitä, kuin ne jotka pakotetaan vasten tahtoaan töihin?

Vierailija
14/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:18"]Lyhyt työttömyys ei kyllä vielä ole loisimista. Olettaen siis,että on töissä ollessaan maksanut maksuja liittoon tai työttömyyskassaan.
[/quote]

Ja kassa maksaa sen 5-6 prosenttia ansiosidonnaisesta, että kyllä on loisimista, jos ei eti aktiivisesti töitä.

Vierailija
15/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki työhaluttomat siellä työpaikoissanne! Ottakaa lopputili ja lähtekää nauttimaan vapaa-ajasta!!

Minä tulen mielelläni tilallenne. Olen valmis käärimään hihani ja ryhtymään työhön kädet savessa. Langat pysyvät käsissäni ja kykenen ajattelemaan out-of-the-box. Hallitsen perus toimisto-ohjelmat ja opin nopeasti uusia asioita, olen yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoinen. Organisointitaitojani ja stressinsietokykyjäni on kiitelty edellisissä tehtävissäni loistaviksi. Luonteeltani olen positiivinen ja vastuuntuntoinen plaaplaa...........

Vierailija
16/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:46"]

Nyt kaikki työhaluttomat siellä työpaikoissanne! Ottakaa lopputili ja lähtekää nauttimaan vapaa-ajasta!!

Minä tulen mielelläni tilallenne. Olen valmis käärimään hihani ja ryhtymään työhön kädet savessa. Langat pysyvät käsissäni ja kykenen ajattelemaan out-of-the-box. Hallitsen perus toimisto-ohjelmat ja opin nopeasti uusia asioita, olen yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoinen. Organisointitaitojani ja stressinsietokykyjäni on kiitelty edellisissä tehtävissäni loistaviksi. Luonteeltani olen positiivinen ja vastuuntuntoinen plaaplaa...........

[/quote]

olin juuri vuoden vuorotteluvapaalla. Ei toki ihan sama asia mutta saipahan yksi työtömn olla töissä vuoden paikallani. Miksi vuorottelustakin on tehty niin kamalan vaikeaa?

Vierailija
17/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:46"]

[/quote]

olin juuri vuoden vuorotteluvapaalla. Ei toki ihan sama asia mutta saipahan yksi työtömn olla töissä vuoden paikallani. Miksi vuorottelustakin on tehty niin kamalan vaikeaa?
[/quote]
Just näin. Monet ystäväni ovat ottaneet vuorotteluvapaata, koska heillä on ollut siihen mahdollisuus. Olen tehnyt aivan yhtä pitkän työuran kuin hekin (= yli 10v), mutta koska työsuhteeni ovat olleet pätkiä, niin en ole oikeutettu vuorotteluvapaaseen. Nyt suhtaudun tähän työttömyyteeni vastaavanlaisena vuorotteluvapaana. ap

Vierailija
18/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kysyttävää :) itsekin olen nyt ollut työttömänä hetken ja taidan jäädä kotiin pidemmäksikin ajaksi, ihan vaikka sitten karenssin uhalla. En tarvitse paljoa rahaa elämiseen, kulutan tosi vähän. En harrasta mitään mikä maksaa (mutta harrastan kuitenkin, minulla ei tosiaan ole tylsää!), en käy kampaajalla enkä missään kosmetologeilla tms. meikkaan kuitenkin joka päivä, mutta lähimarketin halpistuotteet kelpaavat. En osta uusia vaatteita, kirpputorilta ostan ne mitä tarvitsen, enkä siis tosiaankaan joka kuukausi edes! Laskeskelin, että jos asumista ja ruokakuluja ei oteta lukuun (ja olen myös pieniruokainen, teen halpaa mutta terveellistä kotiruokaa ja syynään tarjoukset) niin tarvitsen keskimäärin kuussa alle 100 €.

Mieheni on töissäkäyvä ja maksaa asumisen ja ruoan ja antaa mulle käyttörahaa jos sitä tarvitsen. Nyt en ole tarvinut, koska saan vielä ansiosidonnaista ja siitä saan todella paljon säästöön, kuluni kun ovat mitä ovat.

Minä hoidan meillä kotityöt 100 %:sti, mikä sopii miehelle vallan hyvin, samoin itselleni. Koti kiiltää ja molemmat ollaan levänneempiä ja stressittömämpiä!

Vierailija
19/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on kyllä kivointa. En voi mitään, ehkä 1 tai 2 työ- ja opiskelupaikoistani on ollut sellainen, jossa jotenkuten viihdyin.

Vierailija
20/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvooo