Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilaatko pihvin mediumina

Vierailija
29.01.2015 |

Kun et kehtaa pyytää kypsänä vaikka mieli tekisi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun siksi että haluan sen mediumina. Usein se kyllä tulee silti kypsänä.

Vierailija
2/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan medium- koska en pidä kengänpohjaksi paistetusta pihvistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kehtaan, tai pyydän melkein kypsänä. Yleensä sillion tulee kypsä. Jos pyytää kypsänä, saa usein kuivanutta. Minä en vaan tykkää, kun se punainen neste valuu. Ihme kyllä, meidän supernirso nuori ottaa mediumin aina. 

Vierailija
4/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium on parempi, mehukkaampi.

Vierailija
5/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium -, koska en tykkää kuivasta kengänpohjasta. Jos tulee kypsä, niin palautan pihvin.

Vierailija
6/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan medium rare, koska kypsä pihvi on kamalaa. 

Vierailija
7/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mediumina ja jos on hienompi pihvihifistelypaikka, niin tilaan medium rare.

Vierailija
8/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan rare tai medium rare.

9/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tällaisissa kavereiden kotigrillausilloissa on pakko pyytää kypsänä, kun ei ole mitään varmuutta ja takeita siitä, että liha on tarpeeksi raakakypsytetty tai että herra iso grillimestari aikoo jättää kasslerin raa'aksi.

Mutta hyvässä ravintolassa, joka ostaa pihvilihansa hyvältä toimittajalta, niin se medium vaan maistuu paremmalta.

Ja vastoin yleistä väärinkäsitystä ei se kypsäksi paistaminenkaan tarkoita, että se pihvi olisi kengänpohjaa, aikojen ero on niin pieni. Helpostihan se tosiaan lipsahtaa kypsäksi, jos vaikka joutuu odottamaan tiskillä pöytään viemistä liikaa.

Mutta avainsana on tuo kunnolla raakakypsytetty liha, sitä ei periaattessa tarvitsisi kuin käyttää pannulla.

Vierailija
10/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko valita pihvi, jos ei edes kehtaa pyytää sellaista kuin haluaa. Söisit jotain muuta ja paistaisit pihvit kotona. Mediumin otan silloin harvoin kun syön ravintolassa pihvin, en tykkää kypsäksi paistetusta.

Vierailija
11/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium plus. Tietty punaisuus säilyy, mutta verensekainen lihasneste ei tirsu.

Vierailija
12/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan tilata kypsänä. Ihan hyviä pihvejä olen saanut. Tykkäsin ennen tilata raakana. Siitä siirryin mediumiin ja nykyään kypsänä. Yleensä kehitys menee toisinpäin. Joka tapauksessa tilaan sellaisena kuin haluan sen syögä. Kengänpohjat lähettäisin takaisin keittiöön.

Vierailija
13/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium plussana.

Vierailija
14/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium plus on mulle ideaali. Jos olen varma ravintolan ja lihan laadusta, pyydän mediumina. Jauhelihapihvit pyydän yleensä mediumina, niin silloin niitä ei ole ylikypsäksi paistettu. 

Vierailija
15/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök,yök,yök ja vielä kerran yök. Miten te voitte syödä raakaa lihaa josta tirskuu verta. Iljetys.

Vierailija
16/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium -

Onko olemassa raaka + ?

Vierailija
17/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium plussana.

Pidän muuten pihvistä, mutta jokin järjen ulottumattomissa oleva iljetysreaktio tulee sitä lihasnestettä kohtaan, vaikka tiedänkin, ettei se ole verta. Pari kertaa pilasin ateriani tilaamalla medium raren kun ajattelin, että pääsisin reaktiostani ohi kun maku on kuitenkin hyvä, mutta en koskaan saanut syötyä niitä pihvejä loppuun asti.

18/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:42"]

Yök,yök,yök ja vielä kerran yök. Miten te voitte syödä raakaa lihaa josta tirskuu verta. Iljetys.

[/quote]

Ei se liha ole raakaa. Sitä on kuukausi kypsytetty muovissa :)

Vierailija
19/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos joskus menisin ravintolaan ja tilaisin pihvin, niin ehdottomasti kypsänä. En vaan pysty syömään mitään mikä vähänkin näyttää raa'alta. Ja mitäs kehtaamista muuten tuossa on, sen kun pyytää.

Vierailija
20/25 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu ei kehtaa tilata pihviään juuri sellaisena kuin haluaa?! Maksaa maltaita ruoasta ja syödä sellaista mistä ei oikeasti pidä, huh huh..