Modeemista langaton yhteys toiseen tietokoneeseen?
Tartteeko mun syöttää numerosarja tietokoneen asetuksiin?
Kommentit (13)
Verkon salasana pitää syöttää joo.
Mikä modeemi on missä? Kerro rauhallisesti millaisia vehkeitä sulla on siellä.
Jos verkko on suojattu salasanalla, se täytyy kirjoittaa jotta verkkoa pääsee käyttämään.
Ööh, siis kannettavaa tietokonetta yritän tässä säätää vastaanottamaan modeemin signaalia. Joko nyt uppos?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 18:26"]
Verkon salasana pitää syöttää joo.
[/quote] Ookke, cheers.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 18:26"]
Jos verkko on suojattu salasanalla, se täytyy kirjoittaa jotta verkkoa pääsee käyttämään.
[/quote] Juu, kiitos, ymmärretty. :)
Ei vaadita nörttiä kytkemään tietokone langattomaan verkkoon.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 18:43"]
Ei vaadita nörttiä kytkemään tietokone langattomaan verkkoon.
[/quote] No kukas sen paremmin tietää. ;)
Salasanan kun tiedät niin ota "yhteydet" ja kirjoita salasana ja hups netti toimii
Oletetaan että sulla on Windows koneessa. Oletetaan että se on vaikka 7 tai vanhempi (kasista on kokemusta vaan mobiilina). Siellä oikeassa alakulmassa on siinä kellonajan vieressä palkit näyttämässä nettiyhteyden signaalia, todennäköisesti siinä on rasti päällä kun yhteyttä ei ole. Klikkaat siitä kerran ja tulee valikko mistä voit valita yhteyden. Valitset omasi ja sitten se kysyy salasanaa. Syötät salasanan (tai pin-numeron) ja tadaa, se yhdistää nettiin. Sen jälkeen voit tulla av:lle koneella jossa on langaton verkko (jippii!).
ps. En ole nörtti vaan mulla on perustaidot ja -tiedot tietokoneista ja synnyin jopa ennen kuin tietokoneita oli joka huushollissa. Että whats your excuse?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:09"]
Oletetaan että sulla on Windows koneessa. Oletetaan että se on vaikka 7 tai vanhempi (kasista on kokemusta vaan mobiilina). Siellä oikeassa alakulmassa on siinä kellonajan vieressä palkit näyttämässä nettiyhteyden signaalia, todennäköisesti siinä on rasti päällä kun yhteyttä ei ole. Klikkaat siitä kerran ja tulee valikko mistä voit valita yhteyden. Valitset omasi ja sitten se kysyy salasanaa. Syötät salasanan (tai pin-numeron) ja tadaa, se yhdistää nettiin. Sen jälkeen voit tulla av:lle koneella jossa on langaton verkko (jippii!).
ps. En ole nörtti vaan mulla on perustaidot ja -tiedot tietokoneista ja synnyin jopa ennen kuin tietokoneita oli joka huushollissa. Että whats your excuse?
[/quote] Kiitos kattavasta selvityksestä. Sulle ja mulle taitaa sana nörtti merkitä eri asioita. Ei siinä mitään jahka toimeen tullaan. :)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:09"]
[/quote] Kiitos kattavasta selvityksestä. Sulle ja mulle taitaa sana nörtti merkitä eri asioita. Ei siinä mitään jahka toimeen tullaan. :)
[/quote]
Hyvä jos oli apua. Eiköhän me toimeen tulla :)
Tarkoitan siis sitä, että kun toi modeemi nyt on tossa, niin avaanko mä tietokoneesta langattoman yhteyden ja siinäkö täytyy sitten numerosarja antaa? Ketään nörttiä paikalla?